Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Uppsala tingsrätt visade sig bara ha tid för att hålla en eventuell huvudförhandling i tvistemålet under en oktobervecka. Det fick Busch att ta till orda och vädja om ett snabbare avgörande med tanke på att hennes barn behöver en fast bostad.
Rättens ordförande, tingsfiskal Per Samuelsson, avbröt henne och gav ett beskt besked om att tvisten ”inte är något förtursmål”. I domstolarna är det brottmål med häktade personer eller ungdomar som främst behandlas med förtur.
---------
Förlikningssamtalen blev givande: Ebba Busch har lämnat ett bud till Bolin som han nu ska fundera på. Han förkastade inte det direkt.
----------
Och om Esbjörn Bolin inte vill ta risken att förlora i rätten med allt vad det innebär i form av rättegångskostnader – alternativt bli stående med huset utan att få Busch miljoner – borde det luta åt att han accepterar budet förutsatt att han inte påverkas av dåliga rådgivare.
Det är något patetiskt att som Ebba använda sina barn som slagträ i målet. Jag ser ned på vuxna människor som använder sina barn som en sköld. Ta lite vuxenansvar Enna!. Hur lågt är det inte? Det kommer att slå tillbaka på hennes framtid.
Det känns verkligen inte ok att en partiledare "lämnar bud" för att köpa ut personer som hon målat ut som kriminella. Ska partiledare i Sverige ge sig in i affärer med kriminella inblandade? Det kommer att slå tillbaka på henne i framtiden. Ge inga pengar till kriminella Ebba!
Jag är ganska säker på att ett av riksdagspartierna som inte tillhör sjuklövern redan har garanterat Esbjörn full täckning under bordet, bara detta kan dras ut på till i oktober. Överklagande, knappast ny rättegång i hovrätten, överklagande igen och stopp i HD. Bättre PR mot KD kan de inte köpa får andra pengar. Det blir mycket billigare än att köpa ut en rasist ur riksdagsgruppen i alla fall och det skulle helt krossa KD. Se bara till att det inte syns var pengarna kommer ifrån.
Crewfunding för Esbjörn kanske? Jag skulle personligen bidra för att dra ut på det roliga till i oktober. Även om jag röstar sjuklöver.
Meningen från Per Samuelsson var väl:
Det här är inget förtursmål, men ställs någon annan förhandling in kan detta tas tidigare.
Han nämnde inte något om:
"I domstolarna är det brottmål med häktade personer eller ungdomar som främst behandlas med förtur"
Som du vill påskina.
Däremot har rätten kommit fram till, att det enda som ska bedömas av rätten är om 31 i avtalslagen är tillämplig.
Rätten har fastslagit att den som har bevisbördan för detta är Esbjörn/Binninge.
Nu ska inom 4v inlämnas bevis om det som Binninge hävdar i svaromålet.
Det han lämnat in är då ingen bevisning av det han till tingsrätten hävdar och han har även tidigare förelagts lämna in bevisning.