2021-03-03, 10:21
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då de väljare som avser att lämna antagligen kommer att välja ett parti med samma inriktning så tror jag att det ej är socialdemokraterna som tjänar mest på detta,antagligen så är M de stora vinnarna på detta.
Vi har ej sett något uttalat stöd från M och SD då de antagligen kommer att växa på grund av detta.
Uffes tystnad är ju rätt talande samtidigt som jag förmodar att man vill att KD skall klara 4%-spärren.
2021-03-03, 10:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då de väljare som avser att lämna antagligen kommer att välja ett parti med samma inriktning så tror jag att det ej är socialdemokraterna som tjänar mest på detta,antagligen så är M de stora vinnarna på detta.
Vi har ej sett något uttalat stöd från M och SD då de antagligen kommer att växa på grund av detta.
Det pågår en Sossesponsrad kampanj mot just Ebba, även om det kan vara svårt att tro.
https://www.facebook.com/aktuelltipolitiken/posts/10157363302776139
https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads &country=SE&id=222068029606621&view_all_page_id=11 0723197258182
https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads &country=SE&id=873562156756062&view_all_page_id=11 0723197258182
https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads &country=SE&id=1109615892832283&view_all_page_id=1 10723197258182

Vi har alltså ett regeringsparti som sponsrar hatkampanjer mot andra partiledare, vilket är nytt i Sverige, tidigare har man nöjt sig med reklam för egna partiet.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-03 kl. 10:24.
2021-03-03, 10:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
4 miljoner verkar oavsett vara ett underpris. Hon har ju knappast betalat mer än vad hus och tomt är värt, för då skulle hon som sagt backa och fynda ett bättre hus istället.

Verkar vara är ett gansk roligt epitet. Finns inga källor eller referenser. Men många känslor.

Svårt att köpa till underpris när ingen annan bjudit högre.
2021-03-03, 10:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Undra om inte det finns med i papperna från utredningen, dom vi inte får se.
Det var ju telefonintervjuerna med Majkgård efter utredningen av Esbjörn som finns omnämnda.
Hon angavs ju vara hans i det närmaste ”närmast anhörig” till Esbjörn p.g.a samtalen.

Finns en ny maskad aktbilaga i dagboksbladet, troligen är det Majkgårds kompletteringar som har sekretessprövats, vi får se om Uppsala Tingsrätt levererar något
2021-03-03, 10:25
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skulle också bli lack om Ebba lurat min farfar att sälja sin kåk till underpris. Är inte det en naturlig reaktion?

Vad finns det som tyder på att det var ett underpris? Köpeskillingen var väl baserad på en värdering gjord av mäklare?

Att gänget som vill upphäva köpet låtit göra en värdering baserad på taxeringsvärdet ger jag inte mycket för. Taxeringsvärdet tar inte hänsyn till att både byggnad och tomt är misskött.
Medlem
SvenBergmans avatar
Nu fattar jag var KDs feta partikassa används, avlönade att skriva här bland annat.

Det är oproportionerligt många Ebba-kramare här sett till hur väljarunderlaget ser ut.

Ebba har gjort två fel:
1 moraliskt fel att tvinga till sig ett hus från en gammal man
2. Juridiskt fel när hon öppet förtalat dennes ombud

Nu får hon ta konsekvenserna av sitt handlande och det är i sin ordning.

Men! På flashback finns en uppsjö KD kramare, hur många som helst helt enkelt. Helt plötsligt så gillar folk politiker mer än någonsin, speciellt om dom heter Ebba.

Jag är förvånad.
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag skulle också bli lack om Ebba lurat min farfar att sälja sin kåk till underpris. Är inte det en naturlig reaktion?

Så du skulle bli lack på din demente farfar för att han sålde sin kåk till en kvinna?
2021-03-03, 10:26
Medlem
EggBoxJuans avatar
Fan vad media kan tjata om detta fallet.
Hoppas gubben åker dit så det ryker för att försöka bluffa till sig en hävning av köp pga demens.
Känns så typiskt en tjurig gammal gubbe att göra så här, försöka rädda ansiktet till varje pris.
2021-03-03, 10:29
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ebba har alltså inte fått en gubbe att sälja ett hus till henne till underpris?

Finns det rivningsförbud på ett ruckel som måste renoveras dyrt påverkar det priset. Det gör inte tomten mer lättsåld.
2021-03-03, 10:29
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Verkar vara är ett gansk roligt epitet. Finns inga källor eller referenser. Men många känslor.

Svårt att köpa till underpris när ingen annan bjudit högre.

Svårt med budgivning på ett hus som inte ligger ute till försäljning.
2021-03-03, 10:30
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Nu fattar jag var KDs feta partikassa används, avlönade att skriva här bland annat.

Det är oproportionerligt många Ebba-kramare här sett till hur väljarunderlaget ser ut.

Ebba har gjort två fel:
1 moraliskt fel att tvinga till sig ett hus från en gammal man
2. Juridiskt fel när hon öppet förtalat dennes ombud

Nu får hon ta konsekvenserna av sitt handlande och det är i sin ordning.

Men! På flashback finns en uppsjö KD kramare, hur många som helst helt enkelt. Helt plötsligt så gillar folk politiker mer än någonsin, speciellt om dom heter Ebba.

Jag är förvånad.

1. Även gamla personer har rätt att ingå avtal.
2. Pedofiler ska hängas ut.

P.S. Ej betald av KD eller KD-väljare.
2021-03-03, 10:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Märks att hon verkligen gjorde ett riktigt kap när hon lurade gubben att sälja huset till underpris, annars hade hon backat och börjar se sig om efter ett annat hus. Kul också att hon påstår att hon gör det hela för sina barn skull, för att det ska få ett tryggt hem så snart som möjligt, när tvisten verkar kunna lösas tidigast i höst + flera månader av renovering. Varför inte köpa ett hus som faktiskt ligger ute till försäljning och går att bo i direkt. Men som sagt ett hus till vrakpris verkar viktigare än att skapa trygghet för barnen.

"annars hade hon backat..."
Hon har skrivit på papperen och betalat handpenningen. Hon har inte kunnat backa. Då hade Esbjörn kunnat stämma henne.

"Varför inte köpa ett hus som faktiskt ligger ute till försäljning och går att bo i direkt."
Hon vill bo i området, på grund av geografisk närhet till sina föräldrar, till barnens pappa och till barnens farföräldrar.

Det är ytterst få hus som brukar säljas i det här området så hon hade kanske blivit tvungen att vänta i flera år på nästa tillfälle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in