2021-03-03, 10:29
Medlem
Frihet2010s avatar
Jag tror tyvärr att detta handlar om en annan person än Arda.
Många söker skydd/boende i ”grottor”.
Citera
2021-03-03, 10:29
Medlem
Pantone297Cs avatar
Rubriceras som mord nu i aftonslasken.
Citera
2021-03-03, 10:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Äntligen. Ordning och reda med dig som vanligt. Han hade varken klocka el mobil med sig alltså.
För min del tror jag detta inte är DA, utan kvarlevor av dödad person, försvunnen sedan flera år. Men bara spekulation från min sida.

Jo - han hade sin Garmin-klocka på sig och den har inbyggd GPS.

” Den har lagringsutrymme för musik, så du kan springa med dina favoritlåtar. Och med kontaktlös betalning kan du köpa det du behöver utan att missa en sekund. Med all detta, plus avancerad löpdynamik och verktyg för att registrera prestation, är denna löparklocka med GPS det instrument du behöver för att göra allt rätt. ”

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/612476
Senast redigerad av T34Panzer 2021-03-03 kl. 10:39.
Citera
2021-03-03, 10:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C

Det har det gjort sedan i förrgår
Citera
2021-03-03, 10:36
Medlem
De har gjort DNA match redan och ändå inte kunnat knyta fyndet med deras databas - än.

Jag tror de gjorde matchningen med DA som prio nr 1, såklart vilket är förståeligt.

Så det här är nog inte DA.

Vilket på ett sätt känns sjukt.

Så många olika mord det sker just inom Stockholmsområdet att man på slumpen hittar något annat mord när man söker efter en annan människa... Då kan man undra hur många flera kroppar som finns är ute som man inte hittat än?
Senast redigerad av plexigear 2021-03-03 kl. 10:39.
Citera
2021-03-03, 10:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C

NU??

Det gjordes det från start

Från gårdagens Expressen:

” För att kunna utreda vad som har skett har polisen inlett en förundersökning om mord.
– Vi vet inte varför den här personen har dött och då är det rutin att man inleder undersökning om mord, säger Anna Westberg. ”

Aftonbladet:
”Polisen rubricerar fortfarande händelsen som ett”misstänkt mord.
Citera
2021-03-03, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
De har gjort DNA match redan och ändå inte kunnat knyta fyndet med deras databas - än.

Jag tror de gjorde matchningen med DA som prio nr 1, såklart vilket är förståeligt.

Så det här är nog inte DA.

De har inte fått svar på analyserna än. Jag håller med om att de säkert testar mot DA först men det låter inte som att de uteslutit någon i det här skedet. Svar har inte kommit från SKL:

Citat:
– Dna-prov och flera andra åtgärder för att fastställa identiteten på kvarlevorna som har hittats har påbörjats, men polisen har ännu inte fått svar på dessa analyser, säger Ola Österling på Stockholmspolisen.
Citera
2021-03-03, 10:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ja, nej vi är inte övermänniskor, men han hade både kropp och psyke troligtvis. Vatten löser han lätt, bara å dricka lite varstans ju. Jag har själv sprungit en del ultra-lopp och det är fantastiskt vad en del klarar av att dricka lite om det inte är varmt då..

Angående vädret, har vi koll på vädret? Jag googlade fram att det var 5-10 grader i _Stockholm_ de första fem dagarna han var borta, men hittade inte om nederbörd och vind..
5-10 grader i svettiga, blöta kläder, inget varmt torrt ombyte, skadad så att man inte kan ta sig till en säker, torr varm plats. Då går det nog hyfsat snabbt att bli rejält nedkyld. Är man dessutom allvarligt skadad blir läget kritiskt rätt snabbt.

Oavsett vilket är alla inlägg i tråden spekulationer. Ingen här vet vem kvarlevorna tillhör och ingen vet vad som hänt Deniz eller den person vars kvarlevor hittats. Vi får vänta på polisens info efter DNA-analysen.
Citera
2021-03-03, 10:44
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Japp å tänk då om du haft en person varannan meter som inte rör sig framåt förrän var vrå en kropp kan finnas är kollad. Då hade ni hittat detta. Om det nu var där, då..

Det Missing People gör är bra men de flesta som jag såg verkade vara rena MÖParna och allmänt skumma typer. De verkar mer intresserade av att träffa likasinnade och lajva sökning.

Metoden du nämner är superbra och systematiskt men den är också långsam
Vidare utgick de mest ifrån närheten av byn. Hade de skickat folk ut i skogen med hund hade de kunnat beta av ett stort område om än inte lika noggrant.
Citera
2021-03-03, 10:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Jag tar mitt inuativa 6e sinne och satsar på en rabiessmittad älg som hade en handgranat hängades i ena hornet, därav smällen.
Högst logiskt.

Ptjaa, det skulle väl även kunna vara en arg islamist som kört fel när han skulle till Drottninggatan.

Skämt åsido så skulle det förvåna om det inte visar sig vara DA ändå med tanke på hur nära den aktuella fyndplatsen han försvann.
Citera
2021-03-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
5-10 grader i svettiga, blöta kläder, inget varmt torrt ombyte, skadad så att man inte kan ta sig till en säker, torr varm plats. Då går det nog hyfsat snabbt att bli rejält nedkyld. Är man dessutom allvarligt skadad blir läget kritiskt rätt snabbt.

Oavsett vilket är alla inlägg i tråden spekulationer. Ingen här vet vem kvarlevorna tillhör och ingen vet vad som hänt Deniz eller den person vars kvarlevor hittats. Vi får vänta på polisens info efter DNA-analysen.

Mjo, det blir det, jag tänker bara att man inte har sån otur att alla de där dåliga verkligheterna är sanna på en gång..
Citera
2021-03-03, 10:47
Medlem
Det är många teorier i den här tråden. Många mycket bra och många är av praktiska själ helt omöjliga att utföra. Jag ser folk skriver att någon skulle dumpa en kropp där. ni vet väl att folk som vill göra sig av med en kropp max orkar dra in kroppen runt 30 meter. att dra runt på en kropp dit skulle ta veckor av heltidsarbete.

gissningsvis och lite luddigt omkring så sägs det att han sprängt sig. och att det är svårt att identifiera kroppen. ja, han lär ju inte ha sprängt sig frivilligt längst ner på kroppen. det kan bli svårt att hitta ett snabbt tandavtryck när inget sådant finns kvar.

Om detta är ett självmord så är det svårt att hitta en mer fridfull plats att befinna sig i.

förövrigt vill jag skicka mina varma tankar till familjen som är drabbade av detta hemska öde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in