2021-03-03, 10:01
Medlem
Durochmolls avatar
Märks att hon verkligen gjorde ett riktigt kap när hon lurade gubben att sälja huset till underpris, annars hade hon backat och börjar se sig om efter ett annat hus. Kul också att hon påstår att hon gör det hela för sina barn skull, för att det ska få ett tryggt hem så snart som möjligt, när tvisten verkar kunna lösas tidigast i höst + flera månader av renovering. Varför inte köpa ett hus som faktiskt ligger ute till försäljning och går att bo i direkt. Men som sagt ett hus till vrakpris verkar viktigare än att skapa trygghet för barnen.
2021-03-03, 10:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Korrekt

Ebba har alltså inte fått en gubbe att sälja ett hus till henne till underpris?
2021-03-03, 10:02
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Läser man EB:s Facebook-inlägg så talar hon om en jurist. Binnikes CV har funnits i tidigare tråden och det finns ingen indikation på att han ens har en enda högskolepoäng i juridik än mindre en examen.

Allmänt åtal tror jag mindre på. Brukar vara civilmål när det gäller förtal.
En jurist är utpekad. Binninge har ingen sådan examen, så det blir spekulationer.

Blir det åtal så är det surt för EB, men jag tror mer på det läggs ner. Binninge har inte medel till betala en förlust, så civilmål blir det nog inte heller.
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Kan någon vänlig själ sammanfatta dessa 20000 inlägg. Vad är grejen egentligen?

Sossar är arga på Ebba för att de vill positionera sig som ett parti som tänker på äldre. De vill inte se KD+M+SD i regering.
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Enligt uppgifter här i tråden bor hennes ex i en lägenhet Luthagen, Uppsala men är folkbokförd i Marielund.

Han lär använda huset som typ sommarstuga.

Vilken bild har du nu av Ebba?

Omtänksam. Han bor där sommarhalvåret enligt vad som angetts i tråden (mening editerad).
Senast redigerad av ankademiker 2021-03-03 kl. 10:19.
2021-03-03, 10:03
Medlem
D4Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Märks att hon verkligen gjorde ett riktigt kap när hon lurade gubben att sälja huset till underpris, annars hade hon backat och börjar se sig om efter ett annat hus. Kul också att hon påstår att hon gör det hela för sina barn skull, för att det ska få ett tryggt hem så snart som möjligt, när tvisten verkar kunna lösas tidigast i höst + flera månader av renovering. Varför inte köpa ett hus som faktiskt ligger ute till försäljning och går att bo i direkt. Men som sagt ett hus till vrakpris verkar viktigare än att skapa trygghet för barnen.

Hon köpte det för runt 80-85% av det marknadsvärden som kommit fram efterråt. Det här handlar inte längre om huset, det handlar om att hon inte vill framstå som en person som lurar pensionärer då det vore katastrof för hennes politiska karriär.
2021-03-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Allmänt åtal tror jag mindre på. Brukar vara civilmål när det gäller förtal.
En jurist är utpekad. Binninge har ingen sådan examen, så det blir spekulationer.

Blir det åtal så är det surt för EB, men jag tror mer på det läggs ner. Binninge har inte medel till betala en förlust, så civilmål blir det nog inte heller.

Jurist är ingen skyddad titel så alla kan kalla sig jurist.

Då detta kommer att utspela sig under ett valår så kommer där antagligen att finnas medel tillgängliga för Binninge att driva detta privat.
2021-03-03, 10:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll

Ja, vilket kap alltså. Gubben skulle få fyra miljoner för ett ruckel. Iställt fick han ett par asgamar som kommer ta alla hans tillgångar.
2021-03-03, 10:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Kan någon vänlig själ sammanfatta dessa 20000 inlägg. Vad är grejen egentligen?

Sammanfattning:
Esbjörn, som är fullt kapabel att göra fastighetsaffärer, har sålt ett hus som han inte bor i till småbarnsmamman Ebba Busch, som behöver någonstans att bo efter en skilsmässa. Huset har stora renoveringsbehov och har sålts till ett rimligt pris.

Efter försäljningen har släktingar och bekanta till Esbjörn, som vill ha en del av kakan, utövat påtryckningar mot Esbjörn för att försöka häva köpet (vilket inte är möjligt utan att behöva betala ett saftigt skadestånd).

Politiska motståndare till Ebba Busch, i media och i socialdemokraternas trollfabriker, försöker skapa ett drev mot Ebba.
2021-03-03, 10:07
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det får vi väl se om några år när Ebba säljer den där tomten för det mångdubbla.

Det är fullt möjligt att det gör, eller att hon får sälja med förlust. Det är ingen naturlag att fastighetspriserna stiger hela tiden. För oss som var med i början av 90-talet vet att luften kan gå ur en fastighetsmarknad, och enligt många ekonomiska bedömare finns uppenbara risker att den svenska fastighetsmarknaden är kraftigt övervärderad i dagsläget.
2021-03-03, 10:07
Medlem
Anktalares avatar
Hoppas hon blir av med partiledarposten, för partiet och sin egen skull. Då kanske hon kan leva på det hon egentligen vill leva på, influencer på Instagram. För för mig som vill att partiet åker ur riksdagen så kan hon gärna stanna kvar.

Man undrar hur dum i huvudet hon är som börjar röja på tomten innan inflyttningsdagen, det skulle jag aldrig göra. Fast jag har då en och annan erfarenhet med bostadsaffärer som inte går som de ska. Gör inget med bostaden förens du har nycklarna i handen.
2021-03-03, 10:09
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Hon köpte det för runt 80-85% av det marknadsvärden som kommit fram efterråt. Det här handlar inte längre om huset, det handlar om att hon inte vill framstå som en person som lurar pensionärer då det vore katastrof för hennes politiska karriär.

Jag tror ändå hon hade vunnit mer på att backa, även när det gått så här långt. Kanske åter igen låtsas som allt hon gör är med barnet bästa i fokus. ”Mina barn behöver ett tryggt hem nu, därför väljer jag att lämna tvisten och börja se mig om efter ett annat hus” typ. Tror hon hade räddat kvar en hel del KD-väljare om gubben fått behålla huset. Vinner hon kommer hon alltid ses som en person som lurade av en gubbe hans hus till underpris, oavsett om försäljningen gick rätt till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in