2021-03-03, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vad hände där? Jag är inte direkt ett stort fan av Ebba, men sådana påhopp och lögner. Urk!

Sådant hatande och ljugande blir bara sorgligt. Ni inom hatvänstern liknar nazisterna på 30-talet, eller de högerextrema som finns i vår tid. Varför gör ni så? Varför önskan att hela tiden få slå? Skada då?

Inte för jag lägger så stor vikt vid ännu ett nyskapat konto som försvarar EBT i denna tråd men vänsternazister, på riktigt? Just Ebba vill ju flörta lite med partistyrelsen som varit på gruppmöten och skakat hand med folk som jobbade på koncentrationslägren under 30-talet så om du vill dra samtalet dit kan du ju börja där.
2021-03-03, 02:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Vad är det hon har gjort mot sina barn under detta menar du?

Men vad fan, gubben får väl skylla sig själv. Först säljer ett hus sedan vill riva kontraktet. Tror nog aldrig du skulle tillåta det själv? Sedan om han nu har kognitiva problem, då lär väl hans barn vetat om detta och omyndighetförklara honom innan han gjorde några dumma affärer. Jag är helt på Ebbas sida, det är Esbjörns barn som är boven i detta, de skulle ha förebyggt detta. Det är dem som utsätter honom för eländet. Ebba visar bara att hon inte är en kontrollerad mes och gör saker även fast hon får dålig publicitet och står för det också. Det tuffaste våran statsminister vågar göra är att handla reservdelar till sin rakapparat, sedan skylla ifrån sig när han blir påkommen. Ebba har större kulor än majoriteten av de svenska männen
Esbjörn har väl inga barn? Däremot syskonbarn.
2021-03-03, 03:19
Avslutad
Citat:
Vad får sådana som er att idka detta hatande mot, och ljugande om, en person. Vet ni att ni beter er så som nazisterna gjorde på 30-talet. Då var det romer, hbtq, vissa polacker och sossar och så då judar m fl. Vad får er att agera som ni gör. Vad får er att agera som 30-talets nazister?

Det Ebba gör är att hon följer den lagstiftning vi har. Jag skulle önska att det vore brottsligt att hata och ofreda såsom ni gör.

Som plåster på såret och den lagstiftningen vi har (där lagens långa arm i Samhället varnar äldre människor för bedragare) I detta fallet på ett så brutalt sätt att en äldre man blir hotad att dras inför rätta av en Kristen politiker ?
Var är hennes värdighet? Att lura människor på pengar och hem? eller att förstå sin synd? Hon borde med uppriktigt hjärta be EB om ursäkt. Det är bara hon själv som kan ändra på sig så, att hon även uppfostras Kristet utan tanke på sig själv. Ja jag tyckte om Socialdemokraterna model 1921 syjuntorna , kafferepen och mentalsjukhusen.
För då var det ordning och reda i Sverige.
2021-03-03, 03:35
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Inte för jag lägger så stor vikt vid ännu ett nyskapat konto* som försvarar EBT i denna tråd men vänsternazister, på riktigt? Just Ebba vill ju flörta lite med partistyrelsen som varit på gruppmöten och skakat hand med folk som jobbade på koncentrationslägren under 30-talet så om du vill dra samtalet dit kan du ju börja där.
Hat och lögner igen, och så försöker du förflytta fokus. Vad sägs om att diskutera din sorts hatande och påklistrande av falska negativa epitet mot. Vill du döda henne också? Det är att liknas med nazisternas agerande på 30-talet? De höll på med sådant hatande och vilja att döda. Mördare är ni.

Mitt regdatum är väl tämligen ointressant? Du försöker förflytta fokus från ert vänsternazististska agerande. Snälla. Berätta om det. Det pågår i vårt samhälle, och det förstör så mycket. Varför blir man en vänsternazist?

Allt handlar om hat för er. Precis som det gör för rasistnazzarna. Så var det även på 30-talet.
Senast redigerad av BIB3l 2021-03-03 kl. 03:46.
2021-03-03, 03:55
Medlem
BIB3ls avatar
i
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
-en läcker fis- [inläggets text är ändrad].
Det var vackert beskrivet. Det är sådant vi behöver när vänsternazisterna försöker förstöra barns liv. Håll fanan högt vännen.

Vad sker om det blir fler förhandlingar? Hur många år kan en sådan här tvist pågå om en barnhatande säljare med penninghungrande släktingar fortsätter att trilskas.

Tänk på barnen Esbjörn! Huset är tomt. Fult. Förfallet.
Senast redigerad av BIB3l 2021-03-03 kl. 03:58.
2021-03-03, 04:37
Medlem
Alwaysrights avatar
Ang processen framåt:
Hur kommer det sig att man sätter av TRE dagar för huvudförhandling o FJORTON vittnen!!!

Skitenkelt:
- Fattade Du att Du sålde?
- Ja
- Kontrakt giltigt, gå hem o fixa allt nu.
- end
2021-03-03, 05:09
Avslutad
Citat:
iDet var vackert beskrivet. Det är sådant vi behöver när vänsternazisterna försöker förstöra barns liv. Håll fanan högt vännen.

Vad sker om det blir fler förhandlingar? Hur många år kan en sådan här tvist pågå om en barnhatande säljare med penninghungrande släktingar fortsätter att trilskas.
Tänk på barnen Esbjörn! Huset är tomt. Fult. Förfallet.

Du förstår mig inte, Vad då sådant ni behöver ? Och håll fanan högt ? Om du tror jag är intresserad av våld misstar du dig grovt. Ett litet ögonblick tycktes det som om du ville bli , sedan inser man ju att du inte ens läser halva Bibeln.
Jag skriver inte i tråden för att hata någon människa , tvärtom.

Jag tycker däremot att EBT har gjort fel gentemot E*björn. Nu har han en betänketid på om han vill acceptera EBT's bud eller om han vill, sälja till högst bjudande. Det är således inte tal om en förlängd rättegång mot honom.
Utan en betänketid att fatta sitt beslut.

EBT , har inte rätt att köpa huset om E*björn säger nej tack.. och säljer till högstbjudande eller låter sina släktingar ta över gården..

Förstå mig rätt nu , jag har inte tid med hat prat. Det leder dig bara till fördärv.
Ändra inte andras inlägg mer.
2021-03-03, 05:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Ang processen framåt:
Hur kommer det sig att man sätter av TRE dagar för huvudförhandling o FJORTON vittnen!!!

Skitenkelt:
- Fattade Du att Du sålde?
- Ja
- Kontrakt giltigt, gå hem o fixa allt nu.
- end
Förstår din tankegång, men det är ett fult sätt som EBT agerat på .. på egen hand tjatat och tjatat för att få E*björn att sälja trots att han inte ville. Som jag ser det har E*björn ingenting att förlora.

Var det inte så också att EBT bjudit in sig själv till E*björn i ful baktanke att försöka lura av honom huset och marken.
Den här gången får EbB@ Bu*h Th*r krypa till korset.
2021-03-03, 05:30
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Du förstår mig inte, Vad då sådant ni behöver ? Och håll fanan högt ? Om du tror jag är intresserad av våld misstar du dig grovt. Ett litet ögonblick tycktes det som om du ville bli , sedan inser man ju att du inte ens läser halva Bibeln.
Jag skriver inte i tråden för att hata någon människa , tvärtom.

Jag tycker däremot att EBT har gjort fel gentemot E*björn. Nu har han en betänketid på om han vill acceptera EBT's bud eller om han vill, sälja till högst bjudande. Det är således inte tal om en förlängd rättegång mot honom.
Utan en betänketid att fatta sitt beslut.

EBT , har inte rätt att köpa huset om E*björn säger nej tack.. och säljer till högstbjudande eller låter sina släktingar ta över gården..

Förstå mig rätt nu , jag har inte tid med hat prat. Det leder dig bara till fördärv.
Ändra inte andras inlägg mer.

Ha har redan sålt fastigheten. Avtalet är skrivet. Handpenning betald.

Vad Esbjörn tycker och tänker nu, är oväsentligt. Allt handlar om

1. Var han kapabel att sälja i augusti 2020?
2. Är det ett skäligt pris?
3. Har Ebba ett uppsåt att lura Esbjörn?

Och btw, det är ingen gård. Ett sommarhus som har sett bättre dagar.
2021-03-03, 06:01
Medlem
Ebba hävdar sin rätt i ett husköp efter en skilsmässa. Hur kan detta föranleda hat och hot mot henne ? Tycker blodtörsten mot henne är vidrig.
2021-03-03, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Ebba hävdar sin rätt i ett husköp efter en skilsmässa. Hur kan detta föranleda hat och hot mot henne ? Tycker blodtörsten mot henne är vidrig.

Ja det är bara en del av sossarnas hatkampanj. Dom har dragit igång sitt hatmaskineri igen, på alla fronter från mååna muslim till Özz terrorist nujjen. Allt för makten.

Ebba har köpt ett ruckel för ett hyfsat pris, det är inget mer med det.

Finns så mkt värre saker att prata om. Sossarnas hot mot det fria ordet och demokratin, Islamiseringen, coronafiaskot, kriminaliteten, alla pedofiler i centern, osv osv. Otroligt lång lista.
2021-03-03, 06:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Hyresgästföreningen har donerat 270k till Esbjörn Bolin (via Erik Pelling) som stöd för att han inte ska ge upp. Målet är att skada EBT och KD och därigenom hindra en högerregering (=marknadshyror).

Lite undrande är jag nog att hyresgästföreningen donerarr något via en politiker, kommunstyrelsens ordförande (S) i Uppsala kommun, han är ju motpart till hyresgästföreningen vid hyresförhandlingar.
Sen har han många fingrar i burken vid utförsäljning av kommunala fastigheter.
Han har varit ansvarig för plan och byggnads frågor, landsbygdsutveckling och flykting mottagning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in