2021-03-02, 19:57
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Har jag fattat rätt, var det hans privata Garmin Forerunner 645 music som var försvunnen. Ingen James Bondvariant, utan skapligt vanlig.
Märkligt, om han nu inte hade telefon med sig(?), hur kan klockan då ha synkat rutten?

Livetrackingen för 645 går väl via en smartphone?
Citera
2021-03-02, 19:58
Medlem
Vet att det är en man som bor i den skogen känner honom ej .men har hört att han bor där.en svensk man
Citera
2021-03-02, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Det är tyvärr inte ovanligt att älgar och vildsvin attackerar och skadar människor. Båda arterna finns nog garanterat just där.

Akut sjukdomsfall, halkat och skadat sig och väldigt osannolikt men inte omöjligt angripen av vilt, förslagsvis älg eller vildsvin då.
Citera
2021-03-02, 19:59
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Det finns speciella modeller för militärt bruk

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/696005
Nja, mer korrekt är att det finns modeller som marknadsförs som "för militärt bruk". I de elitförband jag varit verksam inom har man visserligen kunnat se en och annan marathon eller annan typisk field watch, men absolut vanligast är helt vanliga G-shocks i 5000-serien eller 6600.
Citera
2021-03-02, 20:00
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
"...mellan två stenar i park på Södermalm eller nått ...

Alltså ... Tyresta nationalpark. Typ 25 kvadratkilometer natur! Lite skillnad.
Citera
2021-03-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Beror väl på.
Vilda djur kan ha tuggat på kroppen
bor i trakterna där o det finns mycket havsörn sen vet jag inte om kråkor oxå äter.
Räv , grävling finns allt möjligt där
Citera
2021-03-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Faktiskt väldigt ovanligt att så sker gällande älg även om det hänt. Vildsvin attackerar i princip bara om de är skadeskjutna.

Har läst om ganska många älgattacker på nyheterna dock, men dom flesta verkar ha varit under just höst och vinter.
Citera
2021-03-02, 20:01
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probix
Alltså ... Tyresta nationalpark. Typ 25 kvadratkilometer natur! Lite skillnad.
Fel av mig. Jag har korrigerat mitt inlägg.
Citera
2021-03-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Jag tror du överskattar mängden rovdjur helt enkelt. Eftersom det finns något att hitta har ju inget större än räv varit på kroppen ens..

Vad tänker du dig då, att nån som dör i vildmarken bara ligger där orörd?
Citera
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vem i hela friden är Deniz Arda och varför vet alla vem han är och varför ska jag bry mig?

Du behöver inte bry dig, men Deniz Arda är yrkesmilitär och han har varit försvunnen en tid. Möjligen mördad. Det har skrivits en del om den saken. Både i Flashback och i vanliga media. Om det nu är han som hittats i Tyresta kan det ju vara intressant.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Det är tyvärr inte ovanligt att älgar och vildsvin attackerar och skadar människor. Båda arterna finns nog garanterat just där.

Längs Åvavägen är det mycket älg. Jag räknade till 7 stycken en augusti kväll när jag åkte där.
Citera
2021-03-02, 20:03
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har polisen sagt att kroppen var sprängd eller är det en uppgift från kloakmedia?

Det stod i AB (tror jag) att bombgruppen var på plats iaf, så det kan ju tyda på att polisen funnit tecken på spränganordningar eller liknande. Bara en tanke.

Självmord genom sprängningar förekommer ju lite då och då, så det är nog inte alltför långsökt. Det skulle dessutom kunna förklara varför personen valt ett avlägset område. Vem vet?
Senast redigerad av crawly 2021-03-02 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in