2021-03-02, 19:39
Medlem
Det lustigaste med dagen var att Snålbjörn och Binnikemasken inte vågade ta ett beslut utan att fråga Pernroth Lüllmaa och Majkgård först. Snålbjörn litar nog inte på sitt ombud till 100%. Det är väl bäst att fråga mammorna så han inte måste ångra sig en gång till om Ebba Busch sågar ner ett träd på hans tomt. Hon håller alltid på.
2021-03-02, 19:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Ja, initialt gjorde han och hans släktingar detta misstag, men du tryckte på att han på senare tid vid förhandlingar höll sig undan och det är naturligtvis beroende på de råd han fick från sina jurister.
Eftersom det blivit en rättssak av detta och EBT fortfarande hävdar sin rätt så har de ju olika åsikter och då har EBT, som offentlig person, möjlighet att backa och låta köpet återgå. Det är väl så enkelt så att ingen kan missa det.

Ebba har skrivit på papperen och betalat handpenning. Hon har inte kunnat "backa".

Nu när Esbjörn efter ett halvår har slutat gömma sig så har parterna äntligen kunnat mötas. Däremot är det inte troligt att de ens hunnit diskutera något förlikningsförslag.
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Om han hade ångrat sig redan samma dag så hade han kunnat gå in på banken och säga: skicka tillbaka dit dom kom ifrån.
Men han gjorde inte det utan var 10 dagar senare och närvarade när det rensades sly samt gav Ebba en nyckel.
Det är andra (pensionatstanten?) som varit inne på banken senare och försökt returnera pengarna men inte haft fullmakt.
Det är andra som frågat vad Ebba har för kontonummer - inte Esbjörn.
Det är väl troligen också andra som när de fått reda på affären sagt att han ska säga att han ångrade sig redan första dagen så han rabblar det mantrat, typ ångervecka.

Nej, jag röstar inte på KD men tycker Ebba agerar rätt.
Det är hon och Esbjörn som ska prata igen hur att gå härifrån och inte nån pensionatstant och någon de vill ha till god man och någon advokat wannabe.

EBT har alla gånger det juridiska på sin sida om det inte visar sig att det finns andra oegentligheter inblandade, det förnekar jag inte.

Det jag menar är att EBT uppvisar ganska dåligt omdöme då detta har blivit en snackis och hon skall vara den som driver (KD) fram till valet. Då står mycket mer än ett hus på spel.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
tror jag knappast, jag hade inte genomfört en överlåtelse utan att ha haft kontakt med minst en anhörig till Esbjörn. Där är stora skillnaden. Eftersom jag har plikt på mig att säkerställa att han har full kapacitet att ta egna beslut. Så nej du har fel.
Naturligtvis skulle hon ha sett till att han hade med sig någon vid påskriften.

Eller också så går man till en advokat och sköter påskrifterna på en kontor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
För att Ebba inte vill medverka till att bryta avtalet på ett sådant sätt att hon blir skadeståndsskyldig?

Huruvida han förskingrat pengar eller ej, lär vi inte få reda på, för om så är fallet lär pengarna komma från någon annan i gänget.
Det skulle inte förändra något om Esbjörn lyckats sätta tillbaka pengarna på Ebba Buschs konto. Tvistens förutsättningar hade ju inte förändrats så förstår inte varför det ens är på tal. Enda gången det hade varit okej hade varit om Ebba Busch dagen efter hon betalat hade gått med på att riva kontraktet och nullifiera affären, men efter hon sökt om lagfart så var det passerat.
2021-03-02, 19:41
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det kommer de att göra i oktober i en opartisk förhandling. Jag vill gärna betala pengar till Esbjörn direkt så att han inte känner sig pressad ekonomiskt att godta något bud från Ebba nu.

Finns det någon crowdfunding?

Att skänka lite pengar för att värna Esbjörns rättigheter att få en opartisk förhandling mot maktmänniskan Ebba T gör jag mer än gärna efter att hon använde sina egna barn som slagträ i rätten för att få förtur.

Jag är mer än villig att betala för att Ebba ska vänta på sin tur som alla andra. Att Ebba håller på att pressa Esbjörn ekonomiskt för att förneka honom denna rätt är ovärdigt en maktmänniska som Ebba i mina ögon.
Här!
https://kristdemokraterna.se/engagera-dig/ge-en-gava/
2021-03-02, 19:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är väl rätt uppenbart? Fundera på vad hon hittills har förlorat på processen och sedan tänk dig att hon vinner tillbaks en del av det.
Det enda som skulle ske vore att hon framstod som om försökt lura Snålbjörn från start.
Hon skulle inte vinna något på det politiskt, tvärtom, ingen rök utan eld osv. Dessutom är det väl inte säkert att det stannar där, tvärtom kan nya krav tillkomma när Snålbjörn och Binninge tyckt sig vinna det första slaget.
2021-03-02, 19:42
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Marknadspris är vad fastigheten köps för efter det värderats och säljaren godtagit budet.
En budgivning kan gå lite hursomhelst, beroende på fastighetens skick och begärt utgångspris.

OK, jag ser din ståndpunkt men du verkar helt ha missat min poäng med EBTs roll som partiledare för (KD), jag tror att du och jag kan sluta diskutera denna fråga helt.

Du och EBT har helt rätt juridiskt.
2021-03-02, 19:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ebba har skrivit på papperen och betalat handpenning. Hon har inte kunnat "backa".

Nu när Esbjörn efter ett halvår har slutat gömma sig så har parterna äntligen kunnat mötas. Däremot är det inte troligt att de ens hunnit diskutera något förlikningsförslag.
Vad är det du inte fattar? Hon kunde enkelt ringt Esbjörn och stämt möte om hur affären skulle gå tillbaka.
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Se mitt svar ovan till Sonnenwende, detta gäller även dig.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det må vara hur hänt som helst. Nu ligger inte bollen hos Ebba. Om vi samlar in lite pengar blir det en opartisk förhandling och Ebba räddas från att köpslå med personer hon har påpekat att är kriminella.

Kan vi skjuta upp detta till i oktober och låta det gå den rätta vägen som maktmänniskan Ebba motsätter sig kan vi rädda henne från att för all framtid bli "kvinnan som gav efter för kriminella".

Vad är kontonumret?
Har du ett eget domstolsväsende att tillgå? Trollens egen häradsrätt möjligen?
2021-03-02, 19:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det skulle inte förändra något om Esbjörn lyckats sätta tillbaka pengarna på Ebba Buschs konto. Tvistens förutsättningar hade ju inte förändrats så förstår inte varför det ens är på tal. Enda gången det hade varit okej hade varit om Ebba Busch dagen efter hon betalat hade gått med på att riva kontraktet och nullifiera affären, men efter hon sökt om lagfart så var det passerat.
Håller med dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in