Citat:
Ursprungligen postat av
kaReri182
Jag har mött både Karl Hedin och vargar i skogen vid flera tillfällen. Ingen av dem attackerade mig så det finns inget skäl till rädsla för någondera. Dock anser jag att Karl Hedin har större rätt att vistas på sina marker än vad vargarna har.
I den nu aktuella rättegången finns det inte på kartan att varken KH eller RP skall dömas för något brott. Det inser alla som läst FUP. Nu får vi hoppas att dom får ett rejält skadestånd för allt lidande.
Hedin är nog inte en man som "lider". Kolla bara uppsynen på karln, han älskar denna uppmärksamhet. Han är van att få som han vill och tänker inte ge med sig nu heller, det är bara så. Jag tror det är en stridslysten jävel som lever för sånt här.
Frånsett det är det märkligt att folk som anser sig vara jägare och naturmänniskor har så klen förståelse för vissa djurarters värde och funktion i biologiska sammanhang. Vargen är viktig eftersom den faktiskt förädlar stammarna av bytesdjur genom att den främst tar sjuka och svaga individer. Vargen plockar bort icke livsdugliga älgar, hjortar och annat, men det är inte alla som förstår det.
För en livskraftig vargstam utan inavel krävs ett visst antal, och de 3-400 som finns i Sverige är snarast för lite för detta.