2021-03-02, 15:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Tråkigt att så många kvinnor avundas hennes skönhet och framgång, de borde glädjas med henne.
Avund är inte vackert.
2021-03-02, 15:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tack! Ska bli intressant att läsa

Den var intressant men om Ebba Busch backar nu så blir den ju totalt ointressant i sak.

Jag hoppas innerligt att hon inte viker ner sig, skadan för henne är redan skedd så att vika sig för en utpressning nu skulle vara helt förödande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Medans vi väntar på att cirkusen i Uppsala Tingsrätt ska avslutas kan den som vill studera Ebba Buschs ombud senaste inlaga.

https://docdro.id/iOMlYS6

Bra argument har i alla fall Katrin Björklund.
Lite nya datum där till tidslinjen. Esbjörn var till huset 10 dagar efter kontraktsskrivningen, 30 augusti, tillsammans med Ebba Busch utan att meddela att han ångrat sig eller frågat hur han skulle betala tillbaka handpenningen. Då behöver vi inte läsa mer om det.
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Medans vi väntar på att cirkusen i Uppsala Tingsrätt ska avslutas kan den som vill studera Ebba Buschs ombud senaste inlaga.

Verkar vara en vass jurist. Och klar i knoppen.
Till skillnad mot Team Esbjörn.
2021-03-02, 15:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Verkar vara en vass jurist. Och klar i knoppen.
Till skillnad mot Team Esbjörn.

Yes, om Ebba Busch bara står på sig så är saken i hamn men får hon kalla fötter nu är det kört för henne, då kan hon lika gärna avgå och göra något annat med livet.
2021-03-02, 15:24
Medlem
trngws avatar
Expressens Sjöshult påstår följande

"En riktigt vacker och relativt stor naturtomt som dessutom har byggrätt för ett rejält hus."

Är det en ren och skär lögn?

Huset på tomten lär ju ha rivningsförbud!?
2021-03-02, 15:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Yes, om Ebba Busch bara står på sig så är saken i hamn men får hon kalla fötter nu är det kört för henne, då kan hon lika gärna avgå och göra något annat med livet.

Jepp, det inser nog hon också. Binninge med. Men frågan är om Binninge förklarat det för sin klient.
Jag misstänker att rätten har sett till att Esbjörn har fått ett och annat klart för sig i denna affär.
2021-03-02, 15:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Lite nya datum där till tidslinjen. Esbjörn var till huset 10 dagar efter kontraktsskrivningen, 30 augusti, tillsammans med Ebba Busch utan att meddela att han ångrat sig eller frågat hur han skulle betala tillbaka handpenningen. Då behöver vi inte läsa mer om det.

Absolut, Ebba Busch har en klar tidslinje med vittnen på allt, det är just det som gör den här tråden så djävla korkad ibland med fria fantasier från dårar som röker svamp eller något liknande.
2021-03-02, 15:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tråkigt att så många kvinnor avundas hennes skönhet och framgång, de borde glädjas med henne.
Avund är inte vackert.

Där har du helt rätt, det enda vackra här, är Ebba själv.
Huset är ganska fint också, det måste jag tillstå.
2021-03-02, 15:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Tack Reimer!
Jaha, ansökan om god man avslogs.
Funderar dock lite på om detta om mediabevakningen på Facebook, har någon juridisk betydelse.
Det kanske skulle lämnats utanför, eller handlar det om att försöka få Binninge ogiltigförklarad?
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är prejudicerande för det är mer sannolikt än osannolikt att domen från tingsrätten kommer överklagas av den förlorande parten.

Jag trodde tidigare att Ebba skulle ha vett att backa, men nu vet jag inte längre. Hon är en riktig stridshingst.

Nog för att det säkert är sannolikt att domen överklagas, men innan det avgjorts i HD är ju ingenting prejudicerande.

Trevligt svar förresten, till skillnad från mina arga utrop mot dig. Känner att den där ilskan över något som egentligen inte påverkar mig ett dyft (bortsett från att jag tycker Ebba har rätt) suger lite väl mycket energi.

Får ärligt talat be om ursäkt för taskigheterna och för att jag har hittat på dåliga öknamn till dig.
Avslutad
Citat:

Absolut. Jag gillar dock inte att hon kallar Esbjörns rödljuskörning och nermejning av ung cyklist som fått permanenta skador för en "trafikincident". "Påkörning" hade varit bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in