2021-02-28, 11:32
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag tror inte heller de kommer få så många röster.

Nix, det finns ingen undersökning som visar på det.

Jag har svårt att tro på att Nyans potentiella väljare är särskilt angelägna att svara i opinionsundersökningar. Men jag tror att de ändå förblir ett promilleparti.
2021-02-28, 12:02
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag har svårt att tro på att Nyans potentiella väljare är särskilt angelägna att svara i opinionsundersökningar.

Bra poäng, den tänkte jag inte på, men det stämmer nog det du skriver.

Citat:
Men jag tror att de ändå förblir ett promilleparti.

Nä, dels är det nog inte tillräckligt många som delar deras åsikter, dels har nog för få hört talas om dem och dels är de som eventuellt sympatiserar med dem nog inte de som stödjer tanken på allmäna val ändå. Och skulle de växa tror jag de kommer skakas av interna konflikter om precis allt hela tiden.

Så nä, tack och lov kommer det nog inte bli mycket av detta parti.
2021-02-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Finland då? De har inte mer resurser än andra länder och där fungerade lockdown riktigt bra. Likadant i Danmark.

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Den stora skillnaden är att Sverige har större förbindelser till kontinenten än övriga Norden. Därför är våra grannländer inte riktigt jämförbara.

MEN det finns egentligen ingen logik i coronastrategier.

Finland hade aldrig någon lockdown. De åtgärder som vidtogs var bland annat att barer stängdes, större evenemang förbjöds, alla som kan distansarbeta gjorde det och restaurangerna fick sälja take-away.

Opinionsmässigt så kommer de regerande partierna länge att gynnas av krisen. Det är helt möjligt att Sossarna och de rödgröna blocket är lika staka vid nästa val som nu.
Senast redigerad av Hdes 2021-02-28 kl. 12:13.
2021-03-01, 06:29
Medlem
Yatsys avatar
Liberalernas partiledare uppger i direktsändning att partiet INTE kommer åka ur i nästa val.

Oppinionsmätning uppger 2,7 för partiet.
Från vilka partier kommer väljarröster lämnas över till L för att uppnå riksdagsspärr 4?
2021-03-01, 15:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Liberalernas partiledare uppger i direktsändning att partiet INTE kommer åka ur i nästa val. Oppinionsmätning uppger 2,7 för partiet.
Från vilka partier kommer väljarröster lämnas över till L för att uppnå riksdagsspärr 4?

Finns det historiska paralleller att ett riksdagsparti har legat så här dåligt i OU? februari 2018 hade KD 3,0 % i snitt.
2021-03-01, 15:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Liberalernas partiledare uppger i direktsändning att partiet INTE kommer åka ur i nästa val. Oppinionsmätning uppger 2,7 för partiet.

Med nuvarande politik inte från någon, de kommer förlora fler röster. De måste välja ett politiskt block och ställa sig bakom det 100 %. Gör de det kan de få stödröster från M respektive S. Stört chans har de om de väljer M och SD för jag tror det är troligare att mer liberalt sinnade moderater stödröstar på dem än att sossar gör det.
2021-03-02, 12:59
Medlem
arbetets avatar
SKOP - 1:a mars 2021:

feb 21 - nov/dec 20

Moderaterna 24,5 - 21,8
Liberalerna 2,4 - 2,7
Centerpartiet 10,0 - 8,5
Kristdemokraterna 4,6 - 6,5
Socialdemokraterna 27,4 - 26,1
Vänsterpartiet 10,2 - 11,2
Miljöpartiet 4,0 - 4,0
Sverigedemokraterna 15,5 - 18,2
Övriga partier 1,4 - 1,1

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2021/03/SKOPs-Valjarbarometer-1-mars-2021.pdf
2021-03-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
SKOP - 1:a mars 2021:

feb 21 - nov/dec 20

Moderaterna 24,5 - 21,8
Liberalerna 2,4 - 2,7
Centerpartiet 10,0 - 8,5
Kristdemokraterna 4,6 - 6,5
Socialdemokraterna 27,4 - 26,1
Vänsterpartiet 10,2 - 11,2
Miljöpartiet 4,0 - 4,0
Sverigedemokraterna 15,5 - 18,2
Övriga partier 1,4 - 1,1

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2021/03/SKOPs-Valjarbarometer-1-mars-2021.pdf

Det blåbruna alternativt skrapade bara ihop 40%. Eller 44 om KD finns kvar nästa val. Grattis.
2021-03-03, 07:28
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Med nuvarande politik inte från någon, de kommer förlora fler röster. De måste välja ett politiskt block och ställa sig bakom det 100 %. Gör de det kan de få stödröster från M respektive S. Stört chans har de om de väljer M och SD för jag tror det är troligare att mer liberalt sinnade moderater stödröstar på dem än att sossar gör det.
Iom att partiledaren uppgav att partiet INTE kommer åka ur vid nästa val så har det förmodligen skett en överenskommelse mellan något eller några partier bara det att partiledaren inte vill typ berätta det.
2021-03-03, 08:40
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Iom att partiledaren uppgav att partiet INTE kommer åka ur vid nästa val så har det förmodligen skett en överenskommelse mellan något eller några partier bara det att partiledaren inte vill typ berätta det.
Du begriper väl att hon måste säga så oavsett vad? Hon hade sagt samma sak om så bara 1 medlem återstod och 0% i OUs. Det är hennes jobb att säga så. Hon KAN inte säga något annat som partiets högst ansvarige.
2021-03-03, 10:25
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Du begriper väl att hon måste säga så oavsett vad? Hon hade sagt samma sak om så bara 1 medlem återstod och 0% i OUs. Det är hennes jobb att säga så. Hon KAN inte säga något annat som partiets högst ansvarige.
Eller så finns ett parti/röstsamarbete mellan dom och C.
2021-03-03, 11:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Vilket parti?

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Eller så finns ett parti/röstsamarbete mellan dom och C.

Så du tror L bestämt sig för att tillhöra det rödgröna blocket även nästa mandatperiod?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in