2021-03-02, 11:08
Medlem
AreYouBacks avatar
Det är en rätt viktig kamp som Ebba för just nu. Hon har ingått ett avtal med en part vars ombud hotar henne med smutskastning via sociala medier som når alla. Kampen måste tas emot det omoraliska att hota med sociala medier, t ex filma polisen som han Ali förskte göra när polisen tog honom för att köra utan bilbälte. "Vi ska hänga ut dig" tänket måste få konsekvenser och jag hoppas att detta leder till att Ebba slutför sitt köp, gubben tar pengarna och är nöjd med det, släktningarna fattar att de fuckat med fel kvinna samt att vi får det svart på vitt att smutskastning och förtal. Stå på dig Ebba.
2021-03-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men du måste väl medge att det låter lite mysigt?

Sitta där i kandelabrarnas sken och lyssna på flitiga skogsjobbare som brummar med sina motorsågar, hur romantiskt som helst.

Fast ett skyddsombud kanske skulle haft lite synpunkter på det lämpliga att jobba med dylika redskap i månsken.
Det enda jag hoppas få ut av dagen är att man kommer fram till en gemensam lösning. Helst att Ebba Busch avslutar sitt samröre med patrasket och låter Esbjörn stå där med sitt fallfärdiga ruckel som ingen någonsin kommer att våga köpa och sina arvoden till landets sämsta brännvinsadvokat. Det finns ingen anledning att besudla sig mer genom att ha några affärer ihop med denna sorts avskrap.

Men kompensation för varje öre hon har lagt ut ska hon kräva.
2021-03-02, 11:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det enda jag hoppas få ut av dagen är att man kommer fram till en gemensam lösning. Helst att Ebba Busch avslutar sitt samröre med patrasket och låter Esbjörn stå där med sitt fallfärdiga ruckel som ingen någonsin kommer att våga köpa och sina arvoden till landets sämsta brännvinsadvokat. Det finns ingen anledning att besudla sig mer genom att ha några affärer ihop med denna sorts avskrap.

Men kompensation för varje öre hon har lagt ut ska hon kräva.

Egentligen vore det det bästa, en dyrköpt läxa för Ebba Busch men hon skulle ju få lära sig att aldrig göra affärer med tattare, du förlorar alltid på att försöka vara hederlig i en sådan affär.

Men jag hoppas och tror att hon står fast och fullföljer köpet, fastigheten är värd att någon som bryr sig om den tar över, den nuvarande ägaren har ju inte gjort något åt den på de senaste 30 åren ser det ut som.

Vi får ju tydligen följa vad som kommer i direktsändning från tv4 om de uppgifter som kommit ut i tråden stämmer.
2021-03-02, 11:28
Medlem
JuniorDahlens avatar
Hoppas också på att EB lämnar affären med vettig kompensation. Grannarna lär bli besvikna då de hoppats att rucklet ska rustas upp av någon, men EB kan lägga dit på viktigare saker.

Pedofilen och sol- och vårarna kommer väl tyvärr vända klorna mot Esbjörn och inte nöja sig innan varenda litet lusöre från honom. Därefter sätter Monika honom på demensboende utan andra tillhörigheter än kläderna han kommer i.
2021-03-02, 11:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vad jag vet är det Ebba som talar om att hon har rensat sly. (Det låter förstås mycket mer oförargligt.)

Esbjörn själv sade i intervjun med TV4 att hon hade huggit ner träd. Åtminstone i den som intialt visades på TV. Det hindrar inte folk här i tråden från att lägga Ebbas ord i hans mun, och det är trist. Har inte Esbjörn använt ordet "sly" är det oärligt att påstå det.

(Med förbehåll för att Esbjörn kanske har sagt det - vad jag förstår har T4:s intervju fått kritik för "fulklippning".)

(Ett litet gott råd i all välmening till dig: blanda inte in sossarnas coronahantering eller Ygeman i den här tråden. Jag tänker inte anmäla dig för Off Topic men risken finns att andra gör det och att du därmed kan bli avstängd. Jag, och säkert många med mig, tycker illa om båda sossar i allmänhet och regeringens pandemihantering men det finns många separata trådar för det. Den här är väl tillräckligt stor och spretig som den är?)

Ebba säger sly, Esbjörn säger träd. Ord mot ord och utan bevis kan man välja vem man vill tro på.

Men, Expressen lyckades publicera en bild från röjningen, vilket inte stödjer Esbjörns ord. En ynklig liten gran, några få år gammal. Hade det röjts träd, hade de kunnat visa upp stubbar, så varför gjorde de inte det?
2021-03-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Egentligen vore det det bästa, en dyrköpt läxa för Ebba Busch men hon skulle ju få lära sig att aldrig göra affärer med tattare, du förlorar alltid på att försöka vara hederlig i en sådan affär.

Men jag hoppas och tror att hon står fast och fullföljer köpet, fastigheten är värd att någon som bryr sig om den tar över, den nuvarande ägaren har ju inte gjort något åt den på de senaste 30 åren ser det ut som.

Vi får ju tydligen följa vad som kommer i direktsändning från tv4 om de uppgifter som kommit ut i tråden stämmer.
Det är sant, synd på huset. Men livet är för kort för att ha med ohederligt pack att göra. Det positiva är dock att de nu är avslöjade. Jag hoppas att Binninge går vidare med sin förtalsanmälan så vi får fortsätta den diskussionen i hans tråd. Om Ebba Busch blir fälld så ska jag skicka henne en hundring i ett kuvert till skadeståndet och för hennes goda jobb.
2021-03-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ebba säger sly, Esbjörn säger träd. Ord mot ord och utan bevis kan man välja vem man vill tro på.

Men, Expressen lyckades publicera en bild från röjningen, vilket inte stödjer Esbjörns ord. En ynklig liten gran, några få år gammal. Hade det röjts träd, hade de kunnat visa upp stubbar, så varför gjorde de inte det?
Expressen lät pensionären Brännström komma in och hjälpa Binninge med förtalskampanjen via tidningen. Deras trovärdighet har lidit stor skada av att upplåta utrymme i tidningen för den här sortens utpressning. De har också tillgång till den planering som gjordes på Monica Pernroth Lüllaas Facebook. Om de ska ha något förtroende kvar så måste de ta avstånd från Brännström. Man kan inte ha journalister anställda som låter sig mutas av en barnmisshandlare och våldtäktsman.
2021-03-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Hoppas också på att EB lämnar affären med vettig kompensation. Grannarna lär bli besvikna då de hoppats att rucklet ska rustas upp av någon, men EB kan lägga dit på viktigare saker.

Pedofilen och sol- och vårarna kommer väl tyvärr vända klorna mot Esbjörn och inte nöja sig innan varenda litet lusöre från honom. Därefter sätter Monika honom på demensboende utan andra tillhörigheter än kläderna han kommer i.
Då kommer han nog aldrig mer att prata med Pernroth Lülmaa och Majkgård som dom håller på!

https://www.tv4.se/artikel/7cyjJrAoTyD5gxqty7v6Gq/det-haer-handlar-buschs-hustvist-om
2021-03-02, 11:45
Medlem
Jag kom in i tråden sent, men har försökt läsa ikapp efter bästa förmåga och samlat ihop de dokument som det länkats till.
Några saknar jag dock, antingen finns de inte utlagda i tråden, eller så har jag missat dem.
-Anticimex' utredning, har någon sett den ?
-Ebbas värdering av huset, Notar tror jag skulle ha gjort den, dessutom skulle hon ha ytterligare en värdering. Har någon sett dem ?
-Sidan 3 i köpeavtalet, de kopior av avtalet som jag sett saknar sid 3 med den Dietz famösa friskrivningsparagraf nr 17. Har ngn sett sid 3 ?
2021-03-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Jag kom in i tråden sent, men har försökt läsa ikapp efter bästa förmåga och samlat ihop de dokument som det länkats till.
Några saknar jag dock, antingen finns de inte utlagda i tråden, eller så har jag missat dem.
-Anticimex' utredning, har någon sett den ?
-Ebbas värdering av huset, Notar tror jag skulle ha gjort den, dessutom skulle hon ha ytterligare en värdering. Har någon sett dem ?
-Sidan 3 i köpeavtalet, de kopior av avtalet som jag sett saknar sid 3 med den Dietz famösa friskrivningsparagraf nr 17. Har ngn sett sid 3 ?
-Anticimex finns inte, den har Ebba och Esbjörn sett.
-Notars värdering har bara refererats av Aftonbladet som skriver att de läst den.
-Avtalet har jag ingen koll på
2021-03-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Hoppas också på att EB lämnar affären med vettig kompensation.

Ebba kommer få huset, eftersom avtalet gäller. Men det blir en Pyrrhusseger.
2021-03-02, 11:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Expressen skrev ju det själv i sitt första reportage:
”Vad som utspelade sig under veckorna fram till kontraktet skrevs har Expressen inte lyckats reda ut”

Det första jag reagerade på när jag läste reportaget var just detta och tänkte:
varför inte det ni sitter ju där med gubben det är väl bara fråga honom?
Det andra som ursprungligen faktiskt inte ens nämndes var handpenningen:
Men handpenningen då, vad hände med handpenningen, behöll han den?
Tog länge innan den ens nämndes i Expressen och då bara i en liten parentes som ej återbetalad.

Handpengen är fortfarande hos Esbjörn och om man går efter det som kommit fram och vad som är bekräftat så har M-gård och Esb försökt återföra den och i detta genom att kontakta banken och sjönära. enligt hennes arbetsblad i blocket som numera är blurrat.
Allt annat är ord mot ord esb säger en sak EB en annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in