2021-03-02, 09:59
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hahaha😃🤣

Vad är det som är roligt?

Det är cellerna som ”bär upp” doftcellerna långt upp i näsan/hjärnan som drabbas av covid-19. Inte tungan där smaken ”uppfattas”
Citera
2021-03-02, 10:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
På svenska:

https://www.netdoktor.se/infektion/sjukdomar/immunsystemets-funktion-antikroppars-roll-samt-immunitet-vid-covid-19/
I själva verket skulle du lika gärna kunna länka in en artikel från Grönköpings Veckoblad. Att personen som kommer med det påstående du länkar till är ST-läkare spelar ingen roll så länge det inte finns någon referens till den studie som visar de påstådda resultaten. Den studie JAG refererade till visar (på svenska) att efter tre år är det runt 50% av alla försökspersoner ingående i studien som inte har några antikroppar (lgG) kvar.

Det finns ytterligare papper som konkluderar att antikroppar (lgG) hos patienter med svag SARS och MERS-infektion försvinner MYCKET snabbare.
Although antibody titres to SARS CoV can be detected in people 12 years after infection, over 70 % the people studied (n=20) had extremely low titres [11], and so at 3 and 12 years post-infection SARS CoV antibody titres are likely to be very limited for virus neutralization, with little or no ability to protect a person from reinfection. However, this requires experimental determination.
https://www.microbiologyresearch.org/content/journal/jgv/10.1099/jgv.0.001439?crawler=true

Immunförsvaret är lyckligtvis mycket smartare än så, och det går att trigga produktionen av nya antikroppar. Men då krävs det T- och B-celler.
Citera
2021-03-02, 10:17
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Låter rimligt.
Alldeles utmärkt, om du frågar mig.

Den stora frågan är naturligtvis om en mild COVID-19 infektion ger ett T-cell-svar. Vi vet att det gör det med vaccinerna.

Helvete vad du pushar för vaccinerna!

Ska du inte svar på frågan jag ställde dig (fetad nedan) vem dina uppdragsgivare är?

"Ursprungligen postat av Takadongtakadang
IFR är inte intressant som beslutsunderlag i dagsläget helt enkelt för att det inte är relevant. Att den absoluta majoriteten av de som smittas med SARS-CoV-2 får milda eller till och med inga symptom vet vi redan. Det som är intressant för mina uppdragsgivare är i vilken omfattning smittan ökar eller minskar i förhållande till antalet testade samt hur många av dessa som behöver vård och slutligen tillfrisknar eller avlider - något vi kan mäta i nära realtid.

Hope that helps.

MittMalmoe
WHO säger följande gällande IFR ... "The true severityof a disease can be described by the Infection Fatality Ratio... medan de för CFR säger... "is therefore a measure of severity among detected cases"... en djäkla skillnad för de som förstår.

.. men du kanske istället kan svara på frågan vem din uppdragsgivare är?

Vore mycket intressant att veta och det kanske kastar lite ljus över varför man inte är intresserad av IFR utan endast CFR.
Citera
2021-03-02, 10:26
Medlem
Hur ser siffrorna ut idag ifrån regionerna som rapporterat om man jämför med tisdag förra veckan? Fortsätter nedgången även idag?
Citera
2021-03-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hur ser siffrorna ut idag ifrån regionerna som rapporterat om man jämför med tisdag förra veckan? Fortsätter nedgången även idag?

Ser inga nya siffror på c19.se.

Det brukar väl inte komma förens runt 11.30?
Citera
2021-03-02, 10:44
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Helvete vad du pushar för vaccinerna!
Tycker du? Jaha, ja jag tycker det verkar vara en gångbar väg ut ur den här pandemin. Befintligt data visar också att det är så vi besegrar viruset utan att onödigt många dör alternativt blir skadade för livet. Om du uppfattar det som att jag "pushar" för vaccin när jag lämnar referenser till fakta, det får stå för dig.

Citat:
.. men du kanske istället kan svara på frågan vem din uppdragsgivare är?
Jag arbetar inte som hemlig agent för en Godtemplarorden som är i maskopi med ett internationellt konglomerat lett av Bill Gates som håller på att införa New World Order. Mitt uppdrag är inte att infiltrera Flashback och lura folk att vaccinera sig mot vårat superdupervirus som vi tillverkat och smugglat ut för att lura folk att vaccinera sig så att vi kan ta kontroll över deras hjärnor.

Citat:
Vore mycket intressant att veta och det kanske kastar lite ljus över varför man inte är intresserad av IFR utan endast CFR.
Jag får väl svara igen då. Du borde pröva att läsa vad andra skriver ibland.

IFR är inte intressant som beslutsunderlag i dagsläget helt enkelt för att det inte är relevant. Att den absoluta majoriteten av de som smittas med SARS-CoV-2 får milda eller till och med inga symptom vet vi redan. Det som är intressant för mina uppdragsgivare är i vilken omfattning smittan ökar eller minskar i förhållande till antalet testade samt hur många av dessa som behöver vård och slutligen tillfrisknar eller avlider - något vi kan mäta i nära realtid.

Just nu kan vi mäta hur antalet smittade minskar trots ett ökat antal testade de senaste fjorton dagarna. I kombination med ett minskat antal patienter som läggs in på sjukhus ger det ett bra underlag för fortsatta beslut, i synnerhet då vi dessutom har detaljer gällande ålder på de som smittas samt läggs in på sjukhus. Och allt detta mäter vi som sagt i realtid. Att dra igång någon typ av sentinelundersökning för att sedan göra ett försök att uppskatta IFR skulle endast betyda att vi får en bild av ett historiskt läge. Vi är intresserade av färskare data, därav är IFR ointressant.

Hope that helps.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-02 kl. 10:48.
Citera
2021-03-02, 10:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Japanerna är lite gnälliga ;-)

"Stop doing anal Covid tests on our citizens, Japan tells China"

"Asked about the complaint, Chinese foreign ministry spokesman Wang Wenbin said Beijing’s testing methods were “science-based” and “in accordance with the changes in the epidemic situation as well as relevant laws and regulations”."

https://www.theguardian.com/world/2021/mar/02/stop-doing-anal-covid-tests-on-our-citizens-japan-tells-china
Citera
2021-03-02, 10:50
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Ser inga nya siffror på c19.se.

Det brukar väl inte komma förens runt 11.30?

Skåne har iaf släppt sammanställningen för V8.
Lägsta antalet positiva sedan v45.
Minskning i alla åldersgrupper.
Andelen positiva minskar också trots minskad testning.
Citera
2021-03-02, 11:03
Medlem
Citat:
Låter rimligt.
Alldeles utmärkt, om du frågar mig.

Den stora frågan är naturligtvis om en mild COVID-19 infektion ger ett T-cell-svar. Vi vet att det gör det med vaccinerna.
Ja. Nu kunde man inte visa detta för alla som deltog men då ska man veta att T-celler är svåra att detektera och det kan vara så att betydligt fler än de som testades positiva för T-celler verkligen hade T-celler men det var i så låga koncentrationer att man inte kunde påvisa dem.

T-cellsystemet är annars det enda som kan eliminera virus i infekterade celler (Tc-celelr). Antikroppar kan bara eliminera extracellulärt virus.

Eftersom så pass många lyckas eliminera SARS-CoV-2 ger det en vink om att T-celler är på plats vid covid.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-03-02 kl. 11:05. Anledning: Förtydligande.
Citera
2021-03-02, 11:06
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Tycker du? Jaha, ja jag tycker det verkar vara en gångbar väg ut ur den här pandemin. Befintligt data visar också att det är så vi besegrar viruset utan att onödigt många dör alternativt blir skadade för livet. Om du uppfattar det som att jag "pushar" för vaccin när jag lämnar referenser till fakta, det får stå för dig.

Jag arbetar inte som hemlig agent för en Godtemplarorden som är i maskopi med ett internationellt konglomerat lett av Bill Gates som håller på att införa New World Order. Mitt uppdrag är inte att infiltrera Flashback och lura folk att vaccinera sig mot vårat superdupervirus som vi tillverkat och smugglat ut för att lura folk att vaccinera sig så att vi kan ta kontroll över deras hjärnor.

Jag får väl svara igen då. Du borde pröva att läsa vad andra skriver ibland.

Just nu kan vi mäta hur antalet smittade minskar trots ett ökat antal testade de senaste fjorton dagarna. I kombination med ett minskat antal patienter som läggs in på sjukhus ger det ett bra underlag för fortsatta beslut, i synnerhet då vi dessutom har detaljer gällande ålder på de som smittas samt läggs in på sjukhus. Och allt detta mäter vi som sagt i realtid. Att dra igång någon typ av sentinelundersökning för att sedan göra ett försök att uppskatta IFR skulle endast betyda att vi får en bild av ett historiskt läge. Vi är intresserade av färskare data, därav är IFR ointressant.

Hope that helps.

Oj vad mycket ordbajseri... ursäkta att jag använder detta ord men det var det mest passande i sammanhanget.
Trots ett mastodontinlägg så har du inte svara på den enkla frågan vem dina uppdragsgivare är.. utan babblar vidare på vem du inte jobbar för.... är det verkligen så känsligt?

Du fortsätter envist hävda att IFR inte är relevant.. självklart är det inte relevant för dina uppdragsgivare för det skulle avslöja hur det egentligen ligger till nämligen att betydligt fler än de ca 600.000 bekräftade fall varit smittade och skulle därmed synliggöra att viruset är mindre livshotande än vad man nu krampaktigt försöker upprätthålla.

Du förstår givetvis att procentsatsen i antal döda vid IFR är betydligt lägre än CFR.

NO NEW ABNORMAL
The GREAT AWAKENING
Citera
2021-03-02, 11:12
Medlem
Andelen på IVA börjat gå ner igen. 224 nu.
Citera
2021-03-02, 11:29
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Du fortsätter envist hävda att IFR inte är relevant.. självklart är det inte relevant för dina uppdragsgivare för det skulle avslöja hur det egentligen ligger till nämligen att betydligt fler än de ca 600.000 bekräftade fall varit smittade och skulle därmed synliggöra att viruset är mindre livshotande än vad man nu krampaktigt försöker upprätthålla.
Nej, IFR är inte relevant för mina uppdragsgivare. Du verkar ha svårt att förstå detta helt och hållet.

Om en 100% av population i en pandemi blir smittad i jämn fin takt under en tidsperiod kan man förvänta sig att sjukvårdsapparaten klarar av att hantera detta. Om 50% av populationen blir smittad under en kort tidsperiod är utgångsläget att IFR har potential att ligga på exakt samma nivå som i det första fallet, men om sjukvårdsapparaten blir överväldigad stiger IFR av andra orsaker än rent pandemiska.

Det vi mäter är de parametrar som kan användas för att bevaka i vilken omfattning smittläget hotar att lamslå sjukvårdsapparaten. Enligt våra uppskattningar ligger IFR på någonstans runt 0.6%, dvs ungefär sex gånger högre än vid en normal influensa. Skillnaden är att en säsongsinfluensa aldrig hotat att lamslå sjukvårdsapparaten pga 4,000 patienter per dag som måste läggas in på sjukhus, något som bör ses i relation till att IFR i åldersgruppen 75+ just nu ligger på 11% (alltså uppemot 100 ggr högre än för säsongsinfluensan).

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/961287/Greenbook_chapter_14a_v7_12Feb2021.pdf

Hope that helps.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-03-02 kl. 11:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in