Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Helvete vad du pushar för vaccinerna!
Tycker du? Jaha, ja jag tycker det verkar vara en gångbar väg ut ur den här pandemin. Befintligt data visar också att det är så vi besegrar viruset utan att onödigt många dör alternativt blir skadade för livet. Om du uppfattar det som att jag "pushar" för vaccin när jag lämnar referenser till fakta, det får stå för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
.. men du kanske istället kan svara på frågan vem din uppdragsgivare är?
Jag arbetar inte som hemlig agent för en Godtemplarorden som är i maskopi med ett internationellt konglomerat lett av Bill Gates som håller på att införa New World Order. Mitt uppdrag är inte att infiltrera Flashback och lura folk att vaccinera sig mot vårat superdupervirus som vi tillverkat och smugglat ut för att lura folk att vaccinera sig så att vi kan ta kontroll över deras hjärnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Vore mycket intressant att veta och det kanske kastar lite ljus över varför man inte är intresserad av IFR utan endast CFR.
Jag får väl svara igen då. Du borde pröva att läsa vad andra skriver ibland.
IFR är inte intressant som beslutsunderlag i dagsläget helt enkelt för att det inte är relevant. Att den absoluta majoriteten av de som smittas med SARS-CoV-2 får milda eller till och med inga symptom vet vi redan. Det som är intressant för mina uppdragsgivare är i vilken omfattning smittan ökar eller minskar i förhållande till antalet testade samt hur många av dessa som behöver vård och slutligen tillfrisknar eller avlider - något vi kan mäta i nära realtid.
Just nu kan vi mäta hur antalet smittade minskar trots ett ökat antal testade de senaste fjorton dagarna. I kombination med ett minskat antal patienter som läggs in på sjukhus ger det ett bra underlag för fortsatta beslut, i synnerhet då vi dessutom har detaljer gällande ålder på de som smittas samt läggs in på sjukhus. Och allt detta mäter vi som sagt i realtid. Att dra igång någon typ av sentinelundersökning för att sedan göra ett försök att uppskatta IFR skulle endast betyda att vi får en bild av ett historiskt läge. Vi är intresserade av färskare data, därav är IFR ointressant.
Hope that helps.