2021-03-02, 07:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Är det en miss på initialerna eller är det Jelly som plötsligt kliver in o skriver "Jag Vill träffa dig ..." till H?
Aj, aj - är så förtjust i JG så han fick bli med.
Hahaha

Nä det är JS hela vägen i skrift till Ikeas egen femme fatale.
För sent att ändra, bra du noterade.
Citera
2021-03-02, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det lilla fetade ordet:
Varför skulle jag, av alla människor, vilja hjälpa SD med bevisningen gällande vilka nick som förtalar/förtalat honom?

Din avslutande mening:
-Ååh, dessa brister i läsförståelse!
Det är naturligtvis inte de nick som senaste tiden ägnat sig åt fåtöljdiagnostik av SD som han kan tänkas vilja väcka talan mot! Det är betydligt mer sannolikt att han, i händelse av ett frikännande i HR, då kan tänkas gå på jakt efter dem som ideligen utpekar honom som mördare.

Att jag nämnde diagnostiserandet var i ett sammanhang där jag utgick från ett antagande av en "envishet" hos SD (om nu en eller ett par av diagnoserna stämmer) och som skulle kunna tänkas göra honom mer benägen att väcka åtal än det kanske skulle varit för en Mr Random, vilken som helst.
Förstår du nu?
Kanske?

Ingen har nog missat din hängivenhet till att göra sken av att andras förstånd är så mycket lägre än ditt.

Jag tror som sagt inte S kommer att satsa på att driva några förtalsmål. Hans envishet tror jag bottnar i att visa sig duktig för sina tre mammor. En tog han troligtvis kål på för att inte förlora den han tidigare kunnat kontrollera mest och bäst genom åren. Det H vill att han ska göra tar han bokstavligt?

Om H vill att S ska göra lagom lagliga hämnder, så ligger kanske en närmare krets i farozon än t ex den som blev outad i tråden av Citronen?
Citera
2021-03-02, 07:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hahahahaaaa!
Du skojar väl..? Eller är detta verkligen en sms-konversation mellan 2 riktiga människor.? Vuxna?
Måste kännas härligt att få dela sin längtan med oss alla.
Det är värre än så.
Jag var snäll bland kommentarval.

Men det är ju intressant hur hon håller på och tjatar till sig resan, han tycks tro att de nu har det rätt bra - men hon lever rövare med JS bakom ryggen.
Hämnas hon el vad?

Rutten är omlagd, de skulle ta cacher men klättrar där JS råkar vara (på Ikea).
Har hon styrt SD dit är hon rejält fräck.Av samma kaliber som honom vill säga.
Senast redigerad av develi 2021-03-02 kl. 08:13.
Citera
2021-03-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ingen har nog missat din hängivenhet till att göra sken av att andras förstånd är så mycket lägre än ditt.

Jag tror som sagt inte S kommer att satsa på att driva några förtalsmål. Hans envishet tror jag bottnar i att visa sig duktig för sina tre mammor. En tog han troligtvis kål på för att inte förlora den han tidigare kunnat kontrollera mest och bäst genom åren. Det H vill att han ska göra tar han bokstavligt?

Om H vill att S ska göra lagom lagliga hämnder, så ligger kanske en närmare krets i farozon än t ex den som blev outad i tråden av Citronen?
-Äsch, smickrare där..
Mitt förstånd är så begränsat att jag inte kan förstå varför du inte svarar på den fråga jag ställde dig i det inlägg du citerar. Tar den en gång till:

Varför skulle jag, av alla människor, vilja hjälpa SD med bevisningen gällande vilka nick som förtalar/förtalat honom?

Du måste väl(?) rimligen ha nån bakomliggande tanke när du undrade om jag skulle bli SD behjälplig i att driva ev framtida förtalsmål?
Citera
2021-03-02, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är värre än så.
Jag var snäll bland kommentarval.

Men det är ju intressant hur hon håller på och tjatar till sig resan, han tycks tro att de nu har det rätt bra - men hon lever rövare med JS bakom ryggen.
Hämnas hon el vad?

Rutten är omlagd, de skulle ta cacher men klättrar där JS råkar vara (på Ikea).
Har hon styrt SD dit är hon rejält fräck.Av samma kaliber som honom vill säga.

Dom har varit precis lika kåta alla 3.
Tisslat, tasslat, ljugit, gått bakom ryggen mm mm.
Ingen har varit bättre än den andre när det gäller moral och trohet i olika förhållanden.
Så att hänga ut nån av dom och försöka smutskasta den personen blir bara fel, för man kan hitta lika mycket hos dom andra två.
Lögner och svek.
Till slut så höll det inte längre, en måste bort.
För precis som Stefan själv har sagt:
SD: -Tack! I morgon ska vi hänga ihop bland plastburkar i Falun. Vi har separerat allt helt nu, men vi kommer sannolikt bli ett par igen. Herrens vägar äro outgrundliga....
SD: -Hon har flyttat. Bor inom synhåll. Vårt mål och vår vilja är att flytta ihop igen.....

Och den enda chansen för SD & HD att nå sitt mål, var att göra sig av med Lena.
Kristallklart.
Citera
2021-03-02, 08:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Dom har varit precis lika kåta alla 3.
Tisslat, tasslat, ljugit, gått bakom ryggen mm mm.
Ingen har varit bättre än den andre när det gäller moral och trohet i olika förhållanden.
Så att hänga ut nån av dom och försöka smutskasta den personen blir bara fel, för man kan hitta lika mycket hos dom andra två.
Lögner och svek.
Till slut så höll det inte längre, en måste bort.
För precis som Stefan själv har sagt:
SD: -Tack! I morgon ska vi hänga ihop bland plastburkar i Falun. Vi har separerat allt helt nu, men vi kommer sannolikt bli ett par igen. Herrens vägar äro outgrundliga....
SD: -Hon har flyttat. Bor inom synhåll. Vårt mål och vår vilja är att flytta ihop igen.....

Och den enda chansen för SD & HD att nå sitt mål, var att göra sig av med Lena.
Kristallklart.
De får knulla sig upp i brygga om de har lust.

Jag tittar däremot på hur beräknande H kan vara när jag läser.
Utöver detta kronologin.
Jag är nämligen inte fascinerad av offerrollen.
Citera
2021-03-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De får knulla sig upp i brygga om de har lust.

Jag tittar däremot på hur beräknande H kan vara när jag läser.
Utöver detta kronologin.
Jag är nämligen inte fascinerad av offerrollen.

HD arbetar mer långsiktigt och listigt beräknande än SD, som hon dessutom styr med van hård hand mot sitt mål som numera är hans likaväl. Något som inte varit görligt så länge LW var i livet.

HD är nog inte en oäven schackspelare. Lika häftig och spontant spännande att leva med.
Senast redigerad av Remark 2021-03-02 kl. 09:24.
Citera
2021-03-02, 09:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD arbetar mer långsiktigt och listigt beräknande än SD, som hon dessutom styr med van hård hand mot sitt mål som numera är hans likaväl. Något som inte varit görligt så länge LW var i livet.

HD är nog inte en oäven schackspelare.
Det är nåt som rör sig bakom kulisserna, men det är väl han som hörs och syns mest med sitt besynnerliga beteende.

Om cachekriget hon själv startat.
"visste att det skulle komma" [reaktion fr LW]

JS: Bra skrivet, impad. Trodde du skulle få ut för mycket frustration.
HD: Är för smart för det.
Citera
2021-03-02, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var ju synd att hon inte kunde respekteta SDs val och lämna dem ifred. Elak egoist. Värre än Glenn Close?

Lägg av.
Stefan sprang ner dörrarna hos Lena.
Han satte på henne både hemma och hos henne.
Även på kontoret några dagar innan han dödade henne.
Så vad fan fanns det att respektera ??

Om Stefan hade velat så hade han kunnat ge henne två rejäla dagsedlar och skällt ut henne på riktigt, eller polisanmält henne för trakasserier , Stalking mm.
Han hade enkelt kunnat lösa det problemet om han bara hade velat.
Han hade inte behövt döda henne.

Kanske var så att "nån annan" krävde Lenas död, så SD & HD kunde nå sitt mål?

Och titta nu så bra det blev... Lyckligare än nånsin springer dom runt i skog o mark och letar dom där förbannade burkarna, glada i hågen över att dom har uppnått sitt mål.
Citera
2021-03-02, 09:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Lägg av.
Stefan sprang ner dörrarna hos Lena.
Han satte på henne både hemma och hos henne.
Även på kontoret några dagar innan han dödade henne.
Så vad fan fanns det att respektera ??

Om Stefan hade velat så hade han kunnat ge henne två rejäla dagsedlar och skällt ut henne på riktigt, eller polisanmält henne för trakasserier , Stalking mm.
Han hade enkelt kunnat lösa det problemet om han bara hade velat.
Han hade inte behövt döda henne.

Och titta nu så bra det blev... Lyckligare än nånsin springer dom runt i skog o mark och letar dom där förbannade burkarna, glada i hågen över att dom har uppnått sitt mål.

Citat:

För att efter mordet åka till Norrland med Sillen? Och de är inte gifta och har inte flyttat ihop än.
Citera
2021-03-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
För att efter mordet åka till Norrland med Sillen? Och de är inte gifta och har inte flyttat ihop än.

Vissa är fria som fåglar! En annan brutalt mördad.
Senast redigerad av Remark 2021-03-02 kl. 10:09.
Citera
2021-03-02, 12:10
Medlem
Hur inblandad är Jer?y Gr?y i detta? Har åklagaren verkligen kollat upp hen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in