2021-03-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hahahaha ... ja det verkar inte bättre. Trodde du var en gnällig pensionär.

Självklart ska vi sätta barnen och de unga före de som levt långa och friska liv.

Döden är det enda säkra som kommer drabba oss alla... förr eller senare.

Må väl och glöm inte att njuta av livet i allt detta elände.

Därför jag är emot restriktioner.
Vi dör alla, sjukdom, olycka eller ålderdom.
Givetvis vill vi leva länge och väl.
Men detta virus slår emot riktigt gamla nästan uteslutande och att stänga med och bokstavligen låta barn på jorden dö är vansinne.
Jag vill leva och må bra, det tänker jag göra så länge jag kan.
Men dör jag av Corona är tragedin en bråkdel av om ett barn dör.
Så ska det vara.
Citera
2021-03-01, 22:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sverige-kan-svanga-om-astra-zenecas-vaccin/

Här har Agnes Wold faktiskt rätt, hon säger att det är bättre att 70-plussarna får Astras nu, än inget. Att det är superviktigt att de blir vaccinerade fort nu, för det är ju de som först och främst dör om smittspridningen blir okontrollerbar.

Som sagt: jag håller med - jag fattar inte varför vi inte bara gett alla 70-plussare en shot av typ vilket vaccin som helst, genast, på löpande band - de behöver inte få två doser av samma med reglerat mellanrum nu. Man kan vaccinera om dem senare i vår, enligt konstens alla regler. Just nu är det viktigast att de får NÅGONTING i sig, så att de får en chans att överleva om den brittiska mutationen exploderar okontrollerat nu de närmaste veckorna... När det gäller så pass gamla människor, är det inte heller så intressant med vilka långtidsbiverkningar ett vaccin kan ha, och frågan om hur det kan påverka kommande släkten är inte relevant alls längre. (Jag vet att just AZ inte är ett genetiskt vaccin, jag bara spinner vidare på min tes.)
Håller med i allt ovan och vill inte vara petig, men Oxfordvaccinet är ett DNA-vaccin (genetiskt).
Citera
2021-03-01, 22:35
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Och vad är det jag ej förstått? Som står i tabell 2. ange direkt ref. med siffror och text.
Du sa att du ville ha data de som fått en dos och de som fått två samt att det inte fanns i tabellen. Behöver du nån som håller dig i handen för det? Tabellen är inte stor och tämligen tydlig.
Citera
2021-03-01, 22:43
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ge direkt referens. siffror och text.
Referensen är tabell 2, sluta fjanta dig ingen är så dum så de inte kan läsa en tabell med 9 rader och 5 kolumner. Ska man försöka argumentera mot en väldigt kompetent grupp läkare och forskare som gjort en mycket bra studie så krävs det lite mer...
Citera
2021-03-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Citera gärna Text-tv-sidan. Den ligger inte kvar så att jag kan läsa den.

Eftersom jag inte kan läsa artikeln, så gissar jag att många av dödsfallen har skett i fattiga länder. Grundorsaken är i så fall inte åtgärderna mot epidemin. Grundorsaken till fattigdomen är att invånarna har valt att skaffa många fler barn än det finns utrymme och resurser till.

Epidemin kan förvisso ha varit utlösande faktor till ökad fattigdom. Men ifall dessa länder hade inte hade haft skyhöga födelsetal, så hade dom haft tillräckligt god ekonomi för att ta sig igenom kriset.

Men istället för att åtgärda orsakerna till fattigdomen, så är det bekvämare att klandra åtgärderna mot epidemin; gärna kombinerat med skuldbeläggande av västländer.
Precis på samma sätt som att "grundorsaken" till att så många somnar in med covid i västvärlden är att vi I-länder har en alldeles för gammal befolkning. Samt att vi har en mkt stor andel fetton som inte tar hand om sin hälsa, utan istället förlitar sig på sjukvården. Liknelsen med att covid är en utlösande faktor stämmer väldigt bra.
Senast redigerad av jerka11 2021-03-01 kl. 22:46.
Citera
2021-03-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
+1

Den stora frågan är VEM det är som har kopplat greppet om vår regering?

EU?
IMF?

är det för att de har en hållhake, utövar press eller är det endast att våra politiker vill visa sig duktiga inför de andra ledarna?

Något luktar riktigt illa här... och det kommer jag komma ihåg då det är dags att rösta... var så säkra

Ja, att storföretag i längden kommer tjäna på att små och medelstora företag går under råder ingen tvekan om.
Problemet är att inget parti motsätter sig restriktioner.
Citera
2021-03-01, 22:46
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Referensen är tabell 2, sluta fjanta dig ingen är så dum så de inte kan läsa en tabell med 9 rader och 5 kolumner. Ska man försöka argumentera mot en väldigt kompetent grupp läkare och forskare som gjort en mycket bra studie så krävs det lite mer...

Jag börjar undra vad du sitter och läser i för dokument. Därför att tabell 2 i det
jag läser finns bara ovaccinerade listade.
Citera
2021-03-01, 22:48
Medlem
Jofs avatar
Om man ska vara opartisk i den här matchen, så tror jag Corona har några ess i rockärmen så vi inte känner till Änn😟.
Citera
2021-03-01, 22:49
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Tacka fan att det blir så när folk springeromkring med någon papperslapp och bomullslappar för munnen och näsan... ska det vara ska vara ordentliga grejer! Ffp2 -3, halvmask med filter och gasmask med filter osv osv..
Jo, troligen skulle det bli en viss effekt om alla sprang runt med gasmask till 100% så fort de lämnade hemmet.
Citera
2021-03-01, 22:57
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Jag börjar undra vad du sitter och läser i för dokument. Därför att tabell 2 i det
jag läser finns bara ovaccinerade listade.
Du länkade ju själv till studien: Effectiveness of BNT162b2 mRNA Vaccine Against Infection and COVID-19 Vaccine Coverage in Healthcare Workers in England, Multicentre Prospective Cohort Study (the SIREN Study)
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3790399
Citera
2021-03-01, 23:05
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du länkade ju själv till studien: Effectiveness of BNT162b2 mRNA Vaccine Against Infection and COVID-19 Vaccine Coverage in Healthcare Workers in England, Multicentre Prospective Cohort Study (the SIREN Study)
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3790399

Då är jag med. Det är ju samma som jag redan refererat till.
Citera
2021-03-01, 23:08
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Då är jag med. Det är ju samma som jag redan refererat till.
Ja och var du får att bara ovaccinerade finns i tabell 2 får du nog reda ut med dig själv, finns bara en tabell 2 i rapporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in