Citat:
Ursprungligen postat av
Stummakorianders
Tror att Nardos får en del sympatiröster efter situationen med Katti och Simon. Detta då det har cirkulerat på sociala medier. Judith sjönk i mina ögon igår efter harakirikorven och har uppfattat att hon ibland har en bitsk ton vilket gör att Judith just nu inte är min nummer ett i huset. Inte helt omöjligt andra upplever samma som mig men detta är min analys av det hela.
Detta. Det är lätt att tro att alla tittare ska tänka som den här tråden när man bara hänger på Flashback. Räcker att titta in på något annat forum och man undrar om man har hamnat i ett parallellt universum.
Nardos har helt klart vunnit sympatiröster efter förra veckan och lär vinna ännu mer ikväll efter att Filip planerar att ranta över övriga deltagares beteende gentemot henne i kvällens live.
De andra deltagarna stör sig på Nardos för att hon alltid ska höras mest och sällan ger utrymme åt andra. När hon väl är igång håller hon monologer och ställer inga följdfrågor. Om någon annan tar taktpinnen måste de hålla hårt i den för så fort man släpper den tar hon den igen. En sån person kan vara bra i vissa rum men i detta rum med uppmärksamhetsknarkare som vill ha sin tid i rampljuset trampar hon på många tår. Både Simon och Katti stör sig på detta men Simon tar den passivt aggressiva vägen med att ta lite småjabbar då och då medan Kattis ribba för att skälla på Nardos är låg.
Sen tror jag knappast att det är rasism när Simon gör sassy black girl-rutinen eller Katti säger fel namn tio gånger av tio. Den tidigare använder sig av referenser från populärkultur när han träffar folk med annat ursprung då han inte har något annat att gå på och måste vara klämkäck hela tiden. I Kattis fall går det inte att lära gamla hundar att sitta.
Men det är precis så här det blir man slänger in deltagare med olika personligheter och ursprung/kultur. Och det är precis vad man vill ha. Annars blir det 20 frågor och Maffia resten av säsongen.