2012-03-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Exakt. Jag snackade med en av systembolagets ölkunniga i torsdags och han sa att just Brooklyn Black Chocolate får Sverige in mycket utav därför att de tas in av Carlsberg (om jag inte förstod fel).

Tidigare om åren har vi fått mycket färre flaskor men i år slog de på stort. Jag är mycket glad över att ha en flaska vardera av 06/07, 07/08 samt 30 flaskor av de senaste årgången. Räcker med att dricka ett par flaskor/år så kan jag spara resten till senare och se hur de utvecklar sig. Den flaskan som stått sen 07 borde ju rimligtvis vara helt fantastisk nu t.e.x.
I hålan Göteborg var det sämmre än vanligt så jag blev utan i år. För att trösta mig drack jag nu en av mina sparade från 07/08 och jag kan säga att den har åldrats med värdighet.
Citera
2012-03-03, 22:52
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
I hålan Göteborg var det sämmre än vanligt så jag blev utan i år. För att trösta mig drack jag nu en av mina sparade från 07/08 och jag kan säga att den har åldrats med värdighet.
Nordstan fick in nästan 1500 stycken...
Citera
2012-03-03, 23:26
Medlem
ellroys avatar
Citat:
Exakt. Jag snackade med en av systembolagets ölkunniga i torsdags och han sa att just Brooklyn Black Chocolate får Sverige in mycket utav därför att de tas in av Carlsberg (om jag inte förstod fel).

Tidigare om åren har vi fått mycket färre flaskor men i år slog de på stort. Jag är mycket glad över att ha en flaska vardera av 06/07, 07/08 samt 30 flaskor av de senaste årgången. Räcker med att dricka ett par flaskor/år så kan jag spara resten till senare och se hur de utvecklar sig. Den flaskan som stått sen 07 borde ju rimligtvis vara helt fantastisk nu t.e.x.
Fel.
Systembolaget har fått in ca 20000 flaskor/år de senaste 10 åren.
Citera
2012-03-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Nordstan fick in nästan 1500 stycken...
De var slut kl 16.00 släppdagen.
Citera
2012-03-04, 11:54
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Fel.
Systembolaget har fått in ca 20000 flaskor/år de senaste 10 åren.

Möjligt att det förhåller sig så men enligt den personal jag pratade med på Systembolaget så fick butikerna in många färre flaskor tidigare. Isåfall delade han med sig av felaktig information då.
Citera
2012-03-04, 11:58
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Möjligt att det förhåller sig så men enligt den personal jag pratade med på Systembolaget så fick butikerna in många färre flaskor tidigare. Isåfall delade han med sig av felaktig information då.

Fått samma info också, frågade för ca fyra-fem år sen och då kollade han i systemet och där framgick det att det året levererades 3600 flaskor till hela Sverige. Vilket förklarade varför de tog slut på tio minuter på det enda bolaget som fick in två lådor på hela söder. Sjukt störande.
Citera
2012-03-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
De var slut kl 16.00 släppdagen.

Enligt systembolagets hemsida ska dom ha över 500 flaskor kvar.
Citera
2012-03-07, 17:22
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Enligt systembolagets hemsida ska dom ha över 500 flaskor kvar.
Och enligt systembevakningsagenten finns det 7475.
Citera
2012-03-07, 21:02
Medlem
Idiotpods avatar
Ja mycket trevlig stout.

Delade nyss en '08 tror jag det var med min far. Väldigt trevlig!

Köpte på mig 4 stycken 4-pack i Örebro också, för att lagra såklart. Pratade med en kille på bolaget här i stan och han lyckades leta fram ett par i en kartong som tydligen stod långt bakom annat, tog typ 20 minuter för han att hitta dem!

Väl spenderade pengar!
Citera
2012-03-07, 22:21
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Och enligt systembevakningsagenten finns det 7475.

Hittade precis ett fel på den hemsidan. Söker man på Nils Oscar Pils står det att det finns över 67 000 i Sverige. Problemet är bara att den sorten inte tillverkas längre.

Edit: såg att sidan som länkas till systemets hemsida leder till Pistonhead. Men det är väl ändå ett ganska grovt fel.

För övrigt har jag provat en Brooklyn Black Chocolate Stout för några dagar sedan. Tyvärr var den inget för mig.
Citera
2021-03-01, 11:51
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
På senvintern har detta öl kommit till systembolaget i många år.
Förra året uteblev det och jag ser ingen lansering detta år. Varför?
Citera
2021-03-02, 07:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
På senvintern har detta öl kommit till systembolaget i många år.
Förra året uteblev det och jag ser ingen lansering detta år. Varför?
Har du kontaktat Carlsberg och frågat dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in