2012-03-01, 10:44
Medlem
lugna ner digs avatar
Nu finns den inne igen. Bump
Citera
2012-03-01, 12:23
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Nu finns den inne igen. Bump

Ska se om jag hittar den idag. Minnas att jag provat liknande öl för några år sedan, men på den tiden gillade jag inte stout alls. Idag tror jag att jag nog kan gilla den.
Citera
2012-03-02, 15:10
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Ska se om jag hittar den idag. Minnas att jag provat liknande öl för några år sedan, men på den tiden gillade jag inte stout alls. Idag tror jag att jag nog kan gilla den.

Jag dricker inte mycket stout och porter men den här är en av mina favoriter ändå
Köpte själv en låda för att passa på, den går ju fint att lagra med.
Citera
2012-03-02, 17:21
Medlem
Cineastens avatar
Grymt bra öl. Jag har köpt 30 flaskor och ska dricka en snart. Resten åker ned i ölkällaren för lagring.
Citera
2012-03-02, 18:18
Medlem
Datasmurfen64s avatar
tack för tipset !! Hann fånga några ....
Citera
2012-03-02, 18:27
Medlem
zepofans avatar
Beställt 4 lådor i dag. Visserligen är vi några som delar, men minst en låda blir kvar hos mig.
Citera
2012-03-02, 21:42
Medlem
ellroys avatar
Den mest prisvärda ölen på Systembolaget utan prut.
Köp 10 och spara 5 i källaren.....
Citera
2012-03-02, 21:56
Medlem
När tog den slut i din stad?
Jag var inne på systemet(gbg) den 1/3 vid fyra snåret och då var den slut i hela göteborg. Jag tittade in på hemsida i denna stund och ser att Askim(gbg) har hela 185 st i lager.
Citera
2012-03-02, 22:38
Medlem
Fick tag i de sista 6 i Borås i går
Citera
2012-03-03, 00:20
Medlem
Lightnights avatar
Köper man bara in en "omgång" av det här ölet? Det verkar ju redan vara slut i vissa affärer. Trodde att man köpte in så pass mycket att det fanns tillgängligt en längre tid.
Citera
2012-03-03, 10:24
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Köper man bara in en "omgång" av det här ölet? Det verkar ju redan vara slut i vissa affärer. Trodde att man köpte in så pass mycket att det fanns tillgängligt en längre tid.
Ja, tyvärr är det så, men det är oftast inte för att bolaget inte vill utan att det helt enkelt inte finns mer att tillgå. Faktum är att det till och med kan vara lättare att få tag på viss mikrobrygd amerikansk öl här i Sverige än vad det är i USA, detta pga av att Systembolaget köper in relativt stora batcher, något som butikskedjor/butiker inte har möjlighet att göra.
Citera
2012-03-03, 12:04
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, tyvärr är det så, men det är oftast inte för att bolaget inte vill utan att det helt enkelt inte finns mer att tillgå. Faktum är att det till och med kan vara lättare att få tag på viss mikrobrygd amerikansk öl här i Sverige än vad det är i USA, detta pga av att Systembolaget köper in relativt stora batcher, något som butikskedjor/butiker inte har möjlighet att göra.

Exakt. Jag snackade med en av systembolagets ölkunniga i torsdags och han sa att just Brooklyn Black Chocolate får Sverige in mycket utav därför att de tas in av Carlsberg (om jag inte förstod fel).

Tidigare om åren har vi fått mycket färre flaskor men i år slog de på stort. Jag är mycket glad över att ha en flaska vardera av 06/07, 07/08 samt 30 flaskor av de senaste årgången. Räcker med att dricka ett par flaskor/år så kan jag spara resten till senare och se hur de utvecklar sig. Den flaskan som stått sen 07 borde ju rimligtvis vara helt fantastisk nu t.e.x.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in