2021-03-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då din läsförståelse ej är den bästa så ber jag dig slå upp ordet teoretiskt i en ordlista.

Jag är inte intresserad av att delta i eran pajkastning så att jag skulle lägga tid på att anmäla något är ej aktuellt.
Det är du som är pajkastaren genom att beskylla människor för brott baserat på obekräftat skvaller på Flashback. Det skulle teoretiskt sett kunna klassa dig som en skvallerkärring. I praktiken så vill du inte ens stå för det du själv skriver.
2021-03-01, 09:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Esbjörn hade någon med sig och när Ebba & co ville veta vem det var, vände Esbjörn på klacken och gick.

Det finns inga tecken på det, tvärtom.
2021-03-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är du som är pajkastaren genom att beskylla människor för brott baserat på obekräftat skvaller på Flashback. Det skulle teoretiskt sett kunna klassa dig som en skvallerkärring. I praktiken så vill du inte ens stå för det du själv skriver.

Jag har ej beskyllt någon för att begå brott och att du skall ha åsikter om skvallerkärringar med 1000+ inlägg i denna tråd är höjden av komik.

Vad i min skrift är det jag ej står för?

Prova att slå upp läsförståelse istället för teoretiskt!
2021-03-01, 10:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Helt riktigt. Esbjörns ombud hävdar avtalet ogiltigt, och har därmed bevisbördan för detta. Precis som såväl Ebbas ombud framfört och rätten har bekräftat.

Så det är komik på hög nivå att Esbjörn skickat in dokument som bevisar motsatsen.

Det extra komiska är att det finns folk som tror att rätten ska bevisa något.
2021-03-01, 10:03
Medlem
Citat:
Hur i hela friden skulle hon tjäna miljoner?

Hon köper en fastighet som måste renoveras och saneras. Det kommer kosta några miljoner om hon anlitar hantverkare till det. Gör hon det själv, kan hon kanske omvandla sin nerlagda tid till reda pengar, för då är det bara materialkostnad, typ.

Men en vinst är inte en vinst förrän man säljer och ska man tro Ebba, så avser hon att bo där. Inte köpt i spekulationssyfte. Tror att det finns bättre sätt att få sina pengar att växa, om man har miljoner att satsa.
Det där är samma tankefel som Esbjörns medhjälpare också gör. De hävdar att med ett fint hus på tomten så skulle fastigheten vara värd två miljoner mer. Det de inte har kapacitet att förstå är att det fina huset enligt Esbjörnligans egen värdering kostar 2.5-3 miljoner att skapa.

Det är flera skribenter i tråden som gör jämförelser med värdet på andra idylliska fastigheter i området, de förstår verkligen inte att man måste räkna bort kostnaden för skapandet av idyllen. De förstår av någon anledning inte ekvationen att Ebba kommer att ha betalat 3.9 miljoner + 3 miljoner den dagen hon har en bostad med rimlig standard på tomten. Det kommer att kosta henne nästan 7 miljoner.
2021-03-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
,
Ett annat exempel på detta är det faktum att Esbjörn anser sig vara dement, men har känt till sin diagnos i över 10 år, men har ändå underlåtit att informera Ebba om detta, till och med efter att det blivit en rättstvist har han underlåtit att informera om sin diaganos. Det innebär att även om han skulle vinna målet i sak, så riskerar han få stå för hela rättegångskostnaden, eftersom han inte informerat Ebba om sakförhållandet kring sin "demens". Något som även Ebbas ombud redan påtalat till domstolen.

Har Binnekemasken giltig fullmakt - den är ju underskriven av en dement som inte är rättskapabel
enligt argumenten mot Ebba - så hur är rättegångsfullmakten rättskapabel - o vet han att han vill
häva affären - så vad vet o vill "Den Demente"

Binnekemasken har hittat ett värddjur o gör allt för att suuugaaa åt sig allt det går
2021-03-01, 10:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse

. Vänstern och socialdemokratins megafoner i offentligheten lär fortsatt anse/hävda att KD-ledaren utnyttjat en åldring.

.

Ja det är alldeles uppenbart att det är krafter som vill skada Ebba Busch politiskt. Både i de stora medierna som i denna tråd på Flashback.

I denna tråd verkar det finnas debattörer som verkar brinna för Sveriges åldringar något så enormt, att de anser att äldre ska ha rätt att bryta ingångna avtal på vilken grund som helst fast de uppenbart har full rättshandlingsförmåga.

Så jag har ställt en öppen fråga i flera av mina inlägg till alla dessa vurmare för de äldres rättigheter, hur de ställts sig till Löfvens och regeringens hantering av Coronapandemin, som i Sverige har orsakat över 10 000 dödsfall hos äldre, medans i våra Nordiska grannländer kommit undan med en bråkdel av dessa dödstal.

Jag har inte fått svar från någon ännu, och jag förväntar mig nog inte det heller. Flera av dessa debattörer i denna tråd är här för att driva en politisk agenda, inte för att de har några djupare känslor för de äldre i samhället eller för Esbjörn som person. Dessutom vill de nog inte kritisera sin partiledare oavsett hur många gamlingars bortgång som han bär ansvar för.

Man ska kalla saker för de är. En spade är en spade, en hink är en hink och en smutskastningskampanj är en smutskastningskampanj.
2021-03-01, 10:07
Medlem
Citat:
Hur i hela friden skulle hon tjäna miljoner?

Hon köper en fastighet som måste renoveras och saneras. Det kommer kosta några miljoner om hon anlitar hantverkare till det. Gör hon det själv, kan hon kanske omvandla sin nerlagda tid till reda pengar, för då är det bara materialkostnad, typ.

Men en vinst är inte en vinst förrän man säljer och ska man tro Ebba, så avser hon att bo där. Inte köpt i spekulationssyfte. Tror att det finns bättre sätt att få sina pengar att växa, om man har miljoner att satsa.

Exakt. OM hon säljer är exakt vad jag skriver.

Det är i dessa regioner så gott som aldrig en förlustaffär att investera i renoveringar, förbättringar.
utbyggnader osv. Även om man betalar rejäla pengar till hantverkare.
Så ja - hon kommer tjäna mycket pengar på huset.
2021-03-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det där är samma tankefel* som Esbjörns medhjälpare också gör. De hävdar att med ett fint hus på tomten så skulle fastigheten vara värd två miljoner mer. Det de inte har kapacitet att förstå är att det fina huset enligt Esbjörnligans egen värdering kostar 2.5-3 miljoner att skapa.

* Det är kanske de som är dementa
2021-03-01, 10:10
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/buschtvisten-ar--ett-chicken-race/

Ny artikel som ej tror på uppgörelse denna vecka.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/fiaskot-med-nya-lagen-hemlosa-dras-infor-ratta/

Teoretiskt så skulle Ebbas ex kunna åtalas då han är mantalsskriven på felaktig adress enligt uppgifter i tråden.

Citat:
Jag har ej beskyllt någon för att begå brott och att du skall ha åsikter om skvallerkärringar med 1000+ inlägg i denna tråd är höjden av komik.

Vad i min skrift är det jag ej står för?

Prova att slå upp läsförståelse istället för teoretiskt!

Du skriver att Ebba Busch ex är mantalsskriven på fel adress, det är en beskyllning för folkbokföringsbrott. Jag tror inte att du ska kritisera min läsförståelse när du har svårt för att förstå vad du själv skriver. Du står inte ens för dina egna ord.

Det finns bara anonyma rykten i tråden om var olika personer tillbringar sin dygnsvila, om du vill anmäla detta för att få det klarlagt så kan du rent av göra det utan att behöva uppge ditt namn som den fega skvallerhenom som du verkar vara.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-01 kl. 10:13.
2021-03-01, 10:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Exakt. OM hon säljer är exakt vad jag skriver.

Det är i dessa regioner så gott som aldrig en förlustaffär att investera i renoveringar, förbättringar.
utbyggnader osv. Även om man betalar rejäla pengar till hantverkare.
Så ja - hon kommer tjäna mycket pengar på huset.

Finns det några regioner där det är, förutom mitt i myggskogen?
2021-03-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Finns det några regioner där det är, förutom mitt i myggskogen?
Det skulle även kunna vara det i Garre74:as övre regioner. För där verkar det vara korsdrag. Det är märkligt hur man kan få en investering på 2.5-3 miljoner att bli en vinst om man säljer efteråt. Det är fullständigt obegåvat och ett stort underbetyg till svenska skolans matematikundervisning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in