2021-03-01, 02:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Frågan var ju vad det var för papper som Esbjörn har som visar att han inte är snurrig.
Du är ju helsnurrig som länkar till skärmdumpar från facebook.
Gå till sidan 7.
Sista sidan är också intressant, den visar hur Majkgård har koll på Esbjörns liv.
https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf#page=26
2021-03-01, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Skojar du eller har Ebba verkligen sol-och-vårat Esbjörn? Finns det inga gränser för Ebba?

Esbjörn sa i TV at Ebba är ingen dam, Att han inte vill träffa henne mer.
2021-03-01, 02:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du tror att hon lät honom läsa igenom avtalet innan han skrev under det? Det tror inte jag. Dessutom var det enda vittnet hennes väninna.

Jag inte så säker på att det var en väninna.
Inte heller att det bara var hon som åsåg, både signeringen av sidorna efter genomläsning och signeringen av köpeavtalet.

ReadMe.......
Dom brukar vara två..........
2021-03-01, 02:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Man borde ha rätt att hålla ett sjukdomstillstånd för sig själv. Demens är väl ett sådant antar jag.

Det mest underliga är han inte är dement!?
2021-03-01, 02:27
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Av det jag läst har det framgått att någon ledsagare inte fanns på plats.
Har du någon referens där det framgår att det verkligen gjorde det, så skulle jag gärna ta del av den.
Här.
Citat:
– Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/
Är dock lite tvetydigt, var ledsagaren med eller inte?
2021-03-01, 02:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Gå till sidan 7.
Sista sidan är också intressant, den visar hur Majkgård har koll på Esbjörns liv.
https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf#page=26

Observera att detta bara är en av undersökningarna, det finns fler. Alla ger i slutändan samma diagnos.
Observera att denna undersökning inte är komplett och diagnosen endast gäller under antagandet att den läkarundersökning som krävs för att diagnosen skall gälla, bekräftar diagnosen, vilket den nödvändigtvis inte gör. Det kan alltså vara så att Esbjörn inte alls har ens en lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Detta framgår längst ned på sidan sju.

Det är också komiskt med de "bevis" Esbjörn inkommit med.

Bägge bevisen undanröjer sig själva som bevis. Psykologundersökningen genom att inte vara komplett, liksom värderingen genom att inte vara komplett, som därför inte kan användas i en tvist.

Han är rena skämtet, Binninge.
2021-03-01, 02:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Här.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/
Är dock lite tvetydigt, var ledsagaren med eller inte?

Precis, de han inte reda ut vem ledsagaren var. Hade ledsagaren varit med hade denna bara sagt - Jag heter Monika Pernrot Lullmaa åsså hade den saken varit avklarad. Därför har jag trott från början att ledsgaren inte var med

Det var någon av de senaste dagarnas artiklar, eller möjligen senaste inlagan från Binninge där det till sist framgick i klartext att ledsagaren inte var med. Jag ska hålla ögonen öppna efter den skrivningen
.
2021-03-01, 02:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Esbjörn sa i TV at Ebba är ingen dam, Att han inte vill träffa henne mer.

Urs. Tänk att Ebba inte har tillstymmelse till skam i kroppen.
Jag lider verkligen å Esbjörns vägnar.
2021-03-01, 02:40
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Lite märkligt att du inte förstår att en person som är dement inte fungerar som den ska. Det ligger I diagnosens natur att den kognitiva funktionsnivån är nedsatt.

Är det fastslaget att Esbjörn har en demenssjukdom?

Nej han hade ingen demens och saknade medicinskt underlag för en sån diagnos.
2021-03-01, 02:48
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vill bara upplysa om att Monica skrev på facebook vilka "vedermödor" hon hade med Uppsala kommun att ordna gruppboende för Esbjörn. Gubben med 2 brf, en sommarstuga och körandes bil är alltså planerad av sina "vänner" att förflyttas från sitt "boende" hos Majkgård på kursgården till ett gruppboende, där kommunen enl Monica fått kalla fötter pga bråket mellan Esb och Ebba.

Helt riktigt hade detta varit löst om en riktig advokat med fastighetsrätt hade fått ta fallet, denna advokat borde då också ha varit 2-300:- billiggare än Binninges timkostnad, och dessutom haft försäkringar vilket Binninge inte har.

Så vad vi vet hittills är att gänget bakom Esb vill ha in honom på ett gruppboende, då behövs alltså båda brf avyttras (ger en viss slant), sommarstugan kan ev få finnas kvar, men väldigt få på gruppboende har bil och sommarstuga att ta sig till, det brukar vara sista anhalten. Eftersom Monica både bråkar med kommunen om att placera Esb, och målat en tavla tillägnad honom plus planerna som fanns på Facebook, satte denna operation igång nästan samtidigt med husbråket. Sett till tidigare undersökningar pekar alltså detta på att även om Ebba inte gett bud på huset, var planen redan igång, Esb har ju haft visningar på rucklet i hela 7 år utan napp.

Detta sammantaget pekar på att Esb parkeras på gruppboende och hans "portfölj" säljs av, för att sen administreras av sina "vänner", verkar väldigt bekant. Jag vågar påstå att det bör finnas en tidigare fullmakt som ersattes av en ny i december med större befogenheter.
Tål att upprepa hur fullmakten ser ut.
Citat:
Generalfullmakt.
Esbjörn Bolin (personnummer) ger härmed fullmakt för Monica Pernroth-Lüllmaa (personnummer).
Eller den hon i sitt ställe förordnar, att vid domstolar och andra myndigheter, samt vid banker försäkringsbolag och andra kreditinstitut i Sverige, utföra och bevaka min talan i samtliga angelägenheter, som sammanhänga med skötseln av min ekonomi, samt kontakter med sociala och rättsvårdande myndigheteter att jämväl vid domstol då min rätt kan vara i fråga, densamma iakttaga och bevaka ,a tt mottag och kvittera alla uti ifrågavarande angelägenheter, mig tillkommande medel, försäkringar, handlingar och annan egendom, att försälja såväl fast som lös egendom, samt kvittera ut inneliggande värdehandlingar, samt ingå förlikning.

Ombudets laga åtgärder godkännes.

Uppsala 2020 12 01

Esbjörn namnteckning.

Bevittningar
https://www.docdroid.net/imJC4cM/vastmanlands-tr-a-7012-20-aktbil-2-sekretess-pdf#page=2
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-01 kl. 02:52.
2021-03-01, 02:59
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Detta handlar inte om juridik utan om heder.

Ebba förlorar all sin heder om hon driver igenom den här affären. Det spelar ingen roll om hon har juridiskt rätt att lura Esbjorn. Ebba sitter i alla fall med svarte petter när det är över.

Svarte Petter sitter på Odalgården och Majkgård har honom än så länge.
Men hon vill inte sitta med honom längre, MPL ska ju sätta honom på gruppboende istället.
Fii faan du, att ha såna "av godhet" nära sig!
Heder ska vi nog inte nämna där.......
2021-03-01, 03:00
Medlem
vittne-xs avatar
Dejavu...

Den här affären som nu är på 1550 sidor här, beskrivs av en del som en häxjakt, och på nätet hittar man liknande eskapader några år tillbaka, signerat Johann Binninge:
Citat:
Trots att Villaägarnas Riksförbund gått ut hårt mot den omstridda tekniken elektroosmos visar en granskning som Dagens Industri gjort att de samtidigt rekommenderat elektroosmosföretaget Arid på sin systersajt Brabyggare.se i utbyte mot betalning från företaget, så har skett både 2014 och 2015. För 9 900 kronor har Arid kunnat köpa sig rekommendationer.

Tilltaget ska heller inte vara unikt. DI ska ha talat med flera källor som vittnar om samma beteende, bland annat ska sajten ha erbjudit sig rekommendera bolån från SBAB i utbyte mot pengar. Det ska ha rört sig om hundratusentals kronor.

- Det blev en livlig diskussion på SBAB. Många blev upprörda och ställde sig frågan om syftet var att tjäna pengar eller värna sina medlemmar, säger Johann Binninge, tidigare säljare för Strategisk Mäklarsamverkan.

Källa: https://www.byggahus.se/ekonomi/villaagarnas-riksforbund-anklagas-vara-kopta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in