Magda Gad - att leva som lesbisk - QX - 2008 - sidan 4
https://imgur.com/C3zcBu5
Magda Gad har gjort många fantastiska skildringar från olika oros- och krigshärdar hon rapporterat ifrån. När hon stod i någon av alla massgravar där stanken var så intensiv att ingen annan kunde andas, så rapporterade Gad för fullt och beskrev hur det bokstavligen såg ut.
Gad hade fått flera förfrågningar från anhöriga som letat efter sina anhöriga, om Magda Gad kunde hålla ögonen öppna. Och då letade Magda Gad i gravarna efter avlidna människor som kanske skulle kunna identifieras genom olika kännetecken och annat.
Jag hade tidigare en mycket stor respekt för henne tidigare. Men inte efter att hon hånat och förlöjligat Lamotte för hans bärande skyddsväst. Ett "klädestips" han för övrigt fått direkt från polisen - innan han klev in i TV-studion iförd sin skyddsväst.
Att hotbilden emot Lamotte var såpass stor och allvarlig, att polisen inte ens uteslöt fysiska våldsangrepp inför allmänheten. Därför bar han västen. Och detta valde Magda Gad och några andra att slå mynt av, och håna för fullt. Bottendåligt av henne.