2021-03-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är Esbjörn som gjort det mot sig själv. Men jag förstår att du är för förblindad av hat, eller om det är missriktad kärlek, för att förstå det.

Det är Ebbas fastighet, inte Esbjörns. Och jag tycker inte att den skall tillkomma Esbjörn. Varför tycker du det?

Äganderätten till fastigheten kan härledas till Esbjörn.

I Ebbas fall finns det inget annat att härleda till än girighet, förslagenhet, och ett oändligt habegär till en fastighet som ägs av en annan person.
2021-03-01, 00:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Tycker att det låter fullt rimligt att han kan ha en lindrig kognitiv störning och att han därmed inte riktigt fungerar som i yngre dagar. Då är det också fullt rimligt att han har nedsatt koncentrationsförmåga och nedsatt uppmärksamhet vid situationer som han upplever som stressande. Som t ex när en påstridig Ebba vill att han ska skriva på ett avtal. Men räcker det för att då avtalet ogiltigförklarat? Nej, det har jag mycket svårt att se.

Är du insatt i vad en "lindrig kognitiv funktionsnedsättning" är för något? Med tanke på att du inte kände till psykologundersökningarna så måste du ha vetat det från annat håll. Förklara gärna! För då förstår du också varför jag undrar, och du borde ha en hel del fler frågor i saken.

Varför skriver du att det är rimligt att han har "nedsatt koncentrationsförmåga och nedsatt uppmärksamhet vid situationer som han upplever som stressande." när flera psykologer läkare och professorer konstaterat att det är precis det han inte har?

Du är precis som alla andra Ebba-hatare, trots att du fått fakta presenterat, så påstår du direkt raka motsatsen rakt ut i det blå. Det gör dig till ett fullständigt meningslöst troll.
2021-03-01, 00:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Äganderätten till fastigheten kan härledas till Esbjörn.

I Ebbas fall finns det inget annat att härleda till än girighet, förslagenhet, och ett oändligt habegär till en fastighet som ägs av en annan person.

I din fantasivärld kanske den kan det.

I verkligheten äger Ebba fastigheten, och det är Esbjörn, Maggan och Matz som har ett "oändligt habegär til en fastighet som ägs av en annan person". Förmodligen förstår du det också, du har bara inte råg i ryggen nog att erkänna det.
2021-03-01, 00:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Min syn är realistisk. Ebba var ett fräscht ungdomligt inslag i politiken, folk köpte den varan med hull och hår. Männen förlåter näpna kvinnor allt och finner det lustigt när de plumpar till det, och använder ord som berått mod i fel betydelse. Nu är alla arga på Ebba likt de är på Sabuni och Annie, som inte heller är söta längre.
Finner inte du det märkligt att de tre partier som förr hade söta kvinnor som partiledare rasar när kvinnorna åldras?

Citat:
Det är tyngdlagen. Hon närmar sig bäst före datum med en rasande fart. Som ung uppfattades hon som söt och energisk. Nu är hon bara en gapig kvinna som inte kan bete sig som folk under en intervju.

Först tyngdlagen och nu att få sitt oetiska beteende exponerat inför hela Sverige kan inte vara lätt för Ebba. Det blir uppförsbacke om hon vill komma tillbaka i politiken efter detta. Ingen kommer ju att tro på hennes ord om samarbete om allt tydligen bara handlar om hur Ebba ska få rätt och hennes egen person.

Däremot borde partistyrelsen i KD skramla till lite en bystoperation. Pigga bröst som Ebba inte har längre är alltid en fördel, som du skriver, när argumenten och intellektet inte är i topp!

Edit: Att inte göra bort sig som i SVTintervjun är också bra om Ebba ser någon framtid inom politiken. Lite mediaträning verkar hon kunna dra nytta av enligt min bedömning.
2021-03-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Är ALLA arga på henne?

Intressant att hon då har betydligt högre förtoende som partiledare än typ alla andra partiledare för småpartier...22%...det är ganska långt ifrån alla.

KD närmar sig 4% spärren. Det betyder att över 95% av väljarkåren inte kommer rösta på KD. Att ha förtroende, men usla opinionssiffror säger mycket om mätmetoden som en klen tröst. Det är skillnad på förtroende och röstmagnet.

KD är beroende av andra partiers sympatisörer för stödröstning. Jag har varit en sådan som röstat på KD trots att jag är medlem i moderaterna. Nu tycker jag att det bästa för Sverige är att små skadliga utpressningspartier, man inte kan lita på försvinner. Kan KD inte bättre än fru Usch vill jag att de åker ur riksdagen och deras mandat fördelas på andra partier.
2021-03-01, 00:57
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Finns inget förmedlingsuppdrag på berörd fastighet får man som mäklare inte anvisa att fastigheten är till salu.
Nu var det inte det som jag skrev. Esb var antingen för snål eller rädd för entouraget för att lägga ett uppdrag på en fastighetsmäklare. Han hoppades antingen komma undan mäklararvodet eller hinna genomföra affären innan entouraget fick nys om det.

Så tolkar jag det inlägg som fanns tidigt i tråden. Huruvida inlägget är sant eller ej kan jag inte garantera. Det enda vi vet är att fastigheten såldes i augusti utan inblandning av förmedling.
2021-03-01, 00:58
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Antagligen var inte elen inkopplad. Normalt i hus som aldrig används.

Hmm.... är nog en sanning med viss modifikation det där.
Expressen hade lampor tända när dom gjorde hemma hos med Esbjörn i Ebbas hus.
Det syns på bilderna att där är tända lampor i huset, även taklampan i hallen bl.a.
Men Expressen satt med Esbjörn och bara kandelabern tänd vid bordet där kontraktet skrevs.
Där och då ger bilderna och berättelsen sken av att bara stearinljus var tända, att Esbjörn inte kunde läsa riktigt i så dåligt ljus och Ebba bara pekade där där där och där.

Bakom Esbjörn syns dock den tända golvlampan
2021-03-01, 01:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hmm.... är nog en sanning med viss modifikation det där.
Expressen hade lampor tända när dom gjorde hemma hos med Esbjörn i Ebbas hus.
Det syns på bilderna att där är tända lampor i huset, även taklampan i hallen bl.a.
Men Expressen satt med Esbjörn och bara kandelabern tänd vid bordet där kontraktet skrevs.
Där och då ger bilderna och berättelsen sken av att bara stearinljus var tända, att Esbjörn inte kunde läsa riktigt i så dåligt ljus och Ebba bara pekade där där där och där.

Bakom Esbjörn syns dock den tända golvlampan

Ja, det var nog inga tända kandelabrar när de skrev på avtalet mitt i sommaren
Senast redigerad av trngw 2021-03-01 kl. 01:07.
2021-03-01, 01:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Synd om Ebba, hon missade förra årets ROT avdrag (bidrag) pga förhalandet.
2021-03-01, 01:07
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Precis. Hon gav honom rätt att ångra sig. Och han ångrade sig.

Ja nog ångrade han sig över att ångra sig, när han vände i dörröppningen innan han hann ångra sig!
Den du, den ångern var det inte mycket bevänt med när det verkligen gällde att ångra sig.
2021-03-01, 01:10
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Min far som är åttio år kommer ihåg det mesta som vi barn gjorde som små.
Men han minns inte vad han åt igår.
Med andra ord är/var ni viktigare än det dagliga energiintaget. Det är inte heller åldersrelaterat. Fråga valfritt barn vad de åt till lunch och du får inget vettigt svar. Som förälder må du hålla reda på vad som serveras i skolmatsalen för att barnen inte får samma mat två gånger samma dag.
2021-03-01, 01:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror den här husaffären blir en dyrköpt historia för Ebba och KD. Men det var kul att hon blottade sin personlighet så att all fick se hur ohederlig hon är.
.

Varför är hon ohederlig för. Gubben har velat sälja huset ända fram till det att hon började röja på tomten.
Det sa han själv klart och tydligt i Tv 4.

Det är ju tvärtom ganska ohederligt av honom att begära något sånt av köparen, att den inte får röja på sin tomt.

Ja, det sa ju tv 4 att de tyckte också nu. Och de tyckte också att han inte har rätt att dra tillbaks försäljning pga att han är gammal och försöker påskina att han är svag och skröplig typ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in