2021-03-01, 00:22
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Anmärkningsvärt att du är helt ovetande om att Esbjörn har blivit undersökt av psykolog vid flera tillfällen sedan 2010. Det har diskuterats omfattande i tråden och även frekvent i media.

Undersökningarna visar att Esbjörn inte har några egentliga kognitiva problem. Den diagnos han har, som kallas "lindrig kognitiv funktionsnedsättning", grundar sig i ett problem som kallas "subjektiv närminnesproblematik", som i grund och botten innebär att Esbjörn själv tycker att han glömmer saker som var han lagt nycklarna, eller att ta med plånboken när han åker till affären. Utredningarna har dock inte kunnat påvisa några problem. Därför är problemet "subjektivt", det är bara Esbjörn själv som upplever det, man kan rent objektivt inte påvisa något problem.

Allt finns i hans journaler.

Notera också att hans journaler har granskats av en professor i geriatrik och en läkare i neuropsykiatri och båda två är överens om att Esbjörn är vid sina sinnens fulla bruk och fullt i stånd att ha förstått avtalet han ingått. Vilket även flera journalister som träffat honom bekräftar, utöver de boende i området som också berättat för journalister att han är kristallklar.

Tillkomer det polisförhör som gjordes två dagar innan avtalet skrevs under där Esbjörn i mycket stor detalj berättar om den allvarliga trafikolycka han orsakade när han körde mot rött ljus i 70km/h och körde på en ung kvinna på cykel. Även där uppvisar Esbjörn ett imponerande minne. Polisförhöret är offentligt handling, bara att begära ut eller leta upp i tråden, finns länkad.

Men du vet kanske bättre, helt utan referenser?

Jag minns när jag låg i barnvagn samt även när jag blev ammad, minns dock knappt vad jag åt till middag igår. Det är skillnad på minnen som etsat sig fast och närminne!
2021-03-01, 00:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Trodde du inte att det skulle märkas att du klippte bort frågan i inlägget du citerade ?
Ebbaklanen är verkligen desperat.

Då lägger jag ihop dom så förstår du sammanhanget

Citat:
ja, det är rent av komiskt. Esbjörn har själv skickat in undersökningarna till domstolen. Jag har citerat dem i några av mina senaste inlägg. Du kan läsa där till att börja med. Sedan är det bara att begära ut från domstolen om du vill läsa, eller leta bakåt i tråden om du vill hitta dem, finns länkade där också

Citat:
Det är ju bara förnamnet
här är hela agendan:
https://imgur.com/a/UkZAfhz

Detta en vecka innan det kom i tryck i Expressen.

Och för att vara övertydlig Esb lämnar själv in papperna och jag länkar till Binninges Förslag/plan på att han ska vara omyndig för att häva avtalet

Esb och Binninge har olika agenda samt att Binninge ska företräda Esb.
Detta gör att han antingen ej vet vad Binninge gör eller skiter ha i det och kör sitt egna agenda
2021-03-01, 00:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om det du skriver är sant, är den Ebba gjort mot honom en sak hon kommer brinna i helvetet för. Han levde sitt liv i lugn och ro, och efter att Ebba härjat med honom, kommer han ur askan i elden, han förlorar sin frihet och sin integritet, och du försvarar henne. Skäms du inte?

Varför tycker du att Esbjörns fastighet tillkommer Ebba?

Det är Esbjörn som gjort det mot sig själv. Men jag förstår att du är för förblindad av hat, eller om det är missriktad kärlek, för att förstå det.

Det är Ebbas fastighet, inte Esbjörns. Och jag tycker inte att den skall tillkomma Esbjörn. Varför tycker du det?
2021-03-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Du har en icke politisk korrekt kvinnosyn

Min syn är realistisk. Ebba var ett fräscht ungdomligt inslag i politiken, folk köpte den varan med hull och hår. Männen förlåter näpna kvinnor allt och finner det lustigt när de plumpar till det, och använder ord som berått mod i fel betydelse. Nu är alla arga på Ebba likt de är på Sabuni och Annie, som inte heller är söta längre.

Finner inte du det märkligt att de tre partier som förr hade söta kvinnor som partiledare rasar när kvinnorna åldras?
2021-03-01, 00:34
Medlem
Citat:
Anmärkningsvärt att du är helt ovetande om att Esbjörn har blivit undersökt av psykolog vid flera tillfällen sedan 2010. Det har diskuterats omfattande i tråden och även frekvent i media.

Undersökningarna visar att Esbjörn inte har några egentliga kognitiva problem. Den diagnos han har, som kallas "lindrig kognitiv funktionsnedsättning", grundar sig i ett problem som kallas "subjektiv närminnesproblematik", som i grund och botten innebär att Esbjörn själv tycker att han glömmer saker som var han lagt nycklarna, eller att ta med plånboken när han åker till affären. Utredningarna har dock inte kunnat påvisa några problem. Därför är problemet "subjektivt", det är bara Esbjörn själv som upplever det, man kan rent objektivt inte påvisa något problem.

Notera också att hans journaler har granskats av en professor i geriatrik och en läkare i neuropsykiatri och båda två är överens om att Esbjörn är vid sina sinnens fulla bruk och fullt i stånd att ha förstått avtalet han ingått. Vilket även flera journalister som träffat honom bekräftar, utöver de boende i området som också berättat för journalister att han är kristallklar.

Tillkomer det polisförhör som gjordes två dagar innan avtalet skrevs under där Esbjörn i mycket stor detalj berättar om den allvarliga trafikolycka han orsakade när han körde mot rött ljus i 70km/h och körde på en ung kvinna på cykel. Även där uppvisar Esbjörn ett imponerande minne. Polisförhöret är offentligt handling, bara att begära ut eller leta upp i tråden, finns länkad.

Min far som är åttio år kommer ihåg det mesta som vi barn gjorde som små.
Men han minns inte vad han åt igår.
2021-03-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det hela handlar om hur det ser ut utifrån. Vi överlåter till opinionsundersökningarna att bedöma om Ebba gör rätt moraliskt eller inte.

Ja, och då är det väl av vikt att lyfta att Esbjörn ändrar sin historia utefter vad som passar honom.

Annars drivs man inte av att bedömma situationen på riktig fakta. Utan av nån form av aversion mot EBT. Och då har man redan den aversionen mot henne sen innan.

Och opinionsundersökningarna kan man stoppa i arslet. Det är valresultatet som är det intressanta.
2021-03-01, 00:38
Medlem
Citat:
Min syn är realistisk. Ebba var ett fräscht ungdomligt inslag i politiken, folk köpte den varan med hull och hår. Männen förlåter näpna kvinnor allt och finner det lustigt när de plumpar till det, och använder ord som berått mod i fel betydelse. Nu är alla arga på Ebba likt de är på Sabuni och Annie, som inte heller är söta längre.

Finner inte du det märkligt att de tre partier som förr hade söta kvinnor som partiledare rasar när kvinnorna åldras?

Är ALLA arga på henne?

Intressant att hon då har betydligt högre förtoende som partiledare än typ alla andra partiledare för småpartier...22%...det är ganska långt ifrån alla.
2021-03-01, 00:38
Medlem
trngws avatar
Citat:

Så det är därför du hatar Ebba, du får inte upp den längre och tycker det är hennes fel

Eller så sitter du och runkar till bilder av Stefan Löfven, enligt din egen teori gör du det, med tanke på hans popularitet.
2021-03-01, 00:39
Medlem
Citat:
Om det du skriver är sant, är den Ebba gjort mot honom en sak hon kommer brinna i helvetet för. Han levde sitt liv i lugn och ro, och efter att Ebba härjat med honom, kommer han ur askan i elden, han förlorar sin frihet och sin integritet, och du försvarar henne. Skäms du inte?

Varför tycker du att Esbjörns fastighet tillkommer Ebba?

För att hon har köpt den. Rimligt är att saker man köper tillkommer den som köper den.
2021-03-01, 00:39
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:

Om du läst vad jag skrivit så har jag aldrig hävdat att Esbjörn skulle vara dement, eftersom jag inte tror att han är det Däremot verkar han ha lite svårt med att hålla reda på saker och ting. Det kan vara normalt åldrande eller tecken på något annat.

Tycker att det låter fullt rimligt att han kan ha en lindrig kognitiv störning och att han därmed inte riktigt fungerar som i yngre dagar. Då är det också fullt rimligt att han har nedsatt koncentrationsförmåga och nedsatt uppmärksamhet vid situationer som han upplever som stressande. Som t ex när en påstridig Ebba vill att han ska skriva på ett avtal. Men räcker det för att då avtalet ogiltigförklarat? Nej, det har jag mycket svårt att se.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-03-01 kl. 00:41.
2021-03-01, 00:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Min far som är åttio år kommer ihåg det mesta som vi barn gjorde som små.
Men han minns inte vad han åt igår.

Men det gör Esbjörn, ser du. Han kommer ihåg allt väldigt väl. Har du inte sett läst artiklarna och sett videorna där han berättar vitt och brett om allting? Vem som satt på vilka stolar, vilket fönster Ebba öppnade, varför hon öppnade just det osv osv?
2021-03-01, 00:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ja, och då är det väl av vikt att lyfta att Esbjörn ändrar sin historia utefter vad som passar honom.

Annars drivs man inte av att bedömma situationen på riktig fakta. Utan av nån form av aversion mot EBT. Och då har man redan den aversionen mot henne sen innan.

Och opinionsundersökningarna kan man stoppa i arslet. Det är valresultatet som är det intressanta.

Jag tror den här husaffären blir en dyrköpt historia för Ebba och KD. Men det var kul att hon blottade sin personlighet så att all fick se hur ohederlig hon är.

Ebba tycks inte ha förstått att politik är ett förtroendespel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in