2021-02-28, 22:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du tror att hon lät honom läsa igenom avtalet innan han skrev under det? Det tror inte jag. Dessutom var det enda vittnet hennes väninna.

Jag tror Esbjörn kände sig väldigt pressad och inte visste vad han skrev på. Åldringsrånare brukar uppträda i par när de söker upp sina offer. Det finns ingen chans att Ebba gav Esbjörn en chans att sätta sig in i vad han skrev på.

Jag känner till en man som åkte runt i Norrland för många år sedan och köpte skog av gamlingar på detta sätt. Alla köp slutade i rätten innan de gick igenom. Samma MO som Ebba & Co.
2021-02-28, 22:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Du tror att hon lät honom läsa igenom avtalet innan han skrev under det? Det tror inte jag. Dessutom var det enda vittnet hennes väninna.

Varför skrev han under ett avtal han i så fall inte tilläts läsa igenom?

Att Esbjörn är en fullt orienterad man med god koncentration och helt utan associations- eller tankestörningar samt med god formell och social kontakt och han har inga uppmärksamhets- eller impulsproblem och han arbetar koncentrerat och fokuserat.

Det är vad hans psykolog säger om honom.

Det råder heller ingen tvekan om att han, enligt egen utsago, förstår problematiken med svagt ljus, dålig läsbarhet osv. så varför gjorde han inte något åt saken? Han är ju utan tvekan en bestämd herre som inte är rädd för att säga emot Ebba.
2021-02-28, 22:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Brottsofferfonden måste vara länge sedan han fick skulden till. Han verkar inte skämmas över att publicera bilder på sig själv när han äter lyxmiddagar och dricker dyra viner, trots att han inte betalat skulden efter sexövergreppen mot minderårig som han dömts för. Nu lär väl Esbjörn få betala några hundratusen till Binninge i ombudsarvode, så möjligt att Binninge kan lösa skulderna efter det här. I så fall, alltid något positivt med den här affären.
Jag hoppas att ni inser att brottsoffret far illa av att det dras upp i ljuset hela tiden. Visst, jag förstår avsikten, men man måste också ta hänsyn till offret.
2021-02-28, 22:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Intressant fråga.
KD-topp:
Hon ger sig aldrig, backar aldrig. Det är en helt enastående förmåga men också en nyckel i detta. Hon har aldrig förlorat och tänker aldrig förlora, säger en av källorna till DN.
En sån besserwisser hon är..detta kommer få den ofelbara på fall..

En anonym källa?

Hur var det nu med personer som frånsäger sig själva allt ansvar för sina egna ord och handlingar ... ?
2021-02-28, 22:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Intressant fråga.
KD-topp:
Hon ger sig aldrig, backar aldrig. Det är en helt enastående förmåga men också en nyckel i detta. Hon har aldrig förlorat och tänker aldrig förlora, säger en av källorna till DN.
En sån besserwisser hon är..detta kommer få den ofelbara på fall..

Har du sett intervjun i SVT?

Hon klappar igenom fullständigt och tappar det. Man får ett mycket osympatiskt intryck av henne i intervjun.

https://www.svtplay.se/video/30275082/30-minuter/30-minuter-avsnitt-6

Allt i intervjun tyder också på att citatet om hennes personlighet är 100% sant.
2021-02-28, 22:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Tror? Esb säger ju rakt ut att han har läst det.
2021-02-28, 22:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Varför skrev han under ett avtal han i så fall inte tilläts läsa igenom?

Att Esbjörn är en fullt orienterad man med god koncentration och helt utan associations- eller tankestörningar samt med god formell och social kontakt och han har inga uppmärksamhets- eller impulsproblem och han arbetar koncentrerat och fokuserat.

Det är vad hans psykolog säger om honom.

Det råder heller ingen tvekan om att han, enligt egen utsago, förstår problematiken med svagt ljus, dålig läsbarhet osv. så varför gjorde han inte något åt saken? Han är ju utan tvekan en bestämd herre som inte är rädd för att säga emot Ebba.
Han kanske är godtrogen. Vem skulle kunna tro att en partiledare inte skulle hålla sitt ord och låta honom ångra sig?
2021-02-28, 22:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tror? Esb säger ju rakt ut att han har läst det.
Men Esbjörn hade inget vittne med sig som kan intyga det.
2021-02-28, 22:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror Esbjörn kände sig väldigt pressad och inte visste vad han skrev på. Åldringsrånare brukar uppträda i par när de söker upp sina offer. Det finns ingen chans att Ebba gav Esbjörn en chans att sätta sig in i vad han skrev på.

Jag känner till en man som åkte runt i Norrland för många år sedan och köpte skog av gamlingar på detta sätt. Alla köp slutade i rätten innan de gick igenom. Samma MO som Ebba & Co.
Ja, det är otäckt lätt att lura godtrogna människor.
2021-02-28, 22:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Men Esbjörn hade inget vittne med sig som kan intyga det.

Behöver han vittne till det han säger själv?
2021-02-28, 22:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Hur var du så säker på att den inte ville ha objektet menar du?

För att han vann budgivningen men hoppade av?
2021-02-28, 22:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Man borde ha rätt att hålla ett sjukdomstillstånd för sig själv. Demens är väl ett sådant antar jag.

Det var nog ett av de mest märkliga, för att inte säga imbecilla, argument jag hört i denna tråden.

Istället för att berätta för enbart Ebba, där han också kunde bett om sekretess, så berättade han istället för hela vida världen i expressen.

Är det att "hålla ett sjukdomstillstånd för sig själv" tycker du?

Om han medvetet väljer att hålla det för sig själv, då har han också beslutat att ta konsekvensen av det. Har han undertecknat avtalet medveten om sitt tillstånd och medvetet mörkat detta, då är det återigen bedrägeri om han senare hävdar det som orsak för hävning, eftersom han då vilselett Ebba. Man kan inte både ha kakan och äta upp den. Så enkelt är det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in