Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-02-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det har jag aldrig stött på tidigare. Måste ha någon bakgrund.

Ett exempel på ett nutida fall: https://www.gp.se/ekonomi/erik-selin-%C3%A5talas-f%C3%B6r-folkbokf%C3%B6ringsbrott-1.34808376

Orsaken enligt länken ovan verkar vara en hotbild. Kanske är/var en välkänd säkerhetsåtgärd bland höjdare.
Citera
2021-02-28, 21:47
Medlem
Nu vet jag varken ut eller in.

Om ni tittar på Simon A;s kommentar 28 feb kl 12 .01 på Gunnar Walls senaste blogginlägg.
Finns det en bild på Ekman och Almsäter eller vad de nu heter där de står 2 meter från Gösta Söderström SAAB, vad jag vet så har de inte nämnt något om det i något förhör.
Sedan finns det en bild där Ekman verkar säga något till Karin J

https://gunnarwall.wordpress.com/2021/02/28/nitton-undertecknare-ateruppta-palmeutredningen/#comment-24008
Citera
2021-02-28, 21:53
Medlem
FurirRevaers avatar
Sådant har jag som sagt sett mest bland UD-folk som är i utlandstjänst.
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Pappan folkbokförd på arbetsplatsen.
Citera
2021-02-28, 21:54
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
I fallet med JA:s påstådda förväxling mellan JÅS och SE så undrar jag om det inte handlar om ett medvetet förvillande, och de hade nog inte räknat med att bli synade.
Det finns så många parallella exempel i kategorin: ”misstolka, och gör det konstant till Engströms nackdel” - att det utkristalliseras ett tydligt mönster. Det hela måste handla om en strategi, och inte om slarv, eftersom de förmodligen inte är dumma i huvudet.

Möjligen har de av ren lathet lagt utredningen i händerna på filtergänget, och blint litat på deras fantasifulla analyser.
Det är inte förmildrande, men en möjlig förklaring.

Det är väl egentligen som allting alltid. Man väljer uppgifter som passar ens egen spekulation. Fakta nonchaleras. Visst är det som du säger en förklaring. Det som är problemet med Filter tycker jag är den arroganta attityden. De skiter i fakta och fortsätter hävda att de har rätt. Med den attityden lyckades de dupera KP vilket berättar en hel del om KP:s inkompetens. Han klarade inte uppdraget, det är den tråkiga sanningen.

JA såg SE och pratade med honom på mordplatsen. Så är det och det har TP och Filter missat. Som jag sagt många gånger förut är de slarviga. De tror att ingen märker hur de förvränger fakta. Tack och lov för dig och alla andra vänner i tråden som genomskådar lögnerna.
Senast redigerad av Basfakta 2021-02-28 kl. 22:02.
Citera
2021-02-28, 22:00
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, det borde bli ett årligt event. "The Stig Engström 60 Yard Run" eller "Skandiamannen Open".

Kan de ha haltande zombie-tåg en masse så bör väl vi kunna bidra till stadsbilden med kutande MGM:s.

Kom ihåg att halsduken ska vara blå med en kanelfärgad rand!

Hade jag inte jobbat idag till 23:00 hade jag tagit mig till Sveavägen iklädd stickad mössa och trekvartsjacka.

Nu är det bara 82 minuter kvar till 35-årsdagen.

Polisen lär ju stå där och spana i närheten ifall att någon misstänkt dyker upp.

Mördaren är väl ca 75 år nu om han lever.
Citera
2021-02-28, 22:04
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Om ni tittar på Simon A;s kommentar 28 feb kl 12 .01 på Gunnar Walls senaste blogginlägg.
Finns det en bild på Ekman och Almsäter eller vad de nu heter där de står 2 meter från Gösta Söderström SAAB, vad jag vet så har de inte nämnt något om det i något förhör.

https://gunnarwall.wordpress.com/2021/02/28/nitton-undertecknare-ateruppta-palmeutredningen/#comment-24008

Det är redan klarlagt att deras historia inte håller. De har gått olika väger dit, anlänt vid relativt olika tidpunkter i sina inte tillräckligt förberedda redogörelser.
Citera
2021-02-28, 22:09
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ett mycket intressant fynd. Ska bli intressant att se vilka som bodde på Gästrikegatan 12.

Jag har nu kört första varvet på Gästrikegatan 12 utan att hitta något intressant förutom fru Kroné.
Citera
2021-02-28, 22:11
Medlem
Citat:
Det är redan klarlagt att deras historia inte håller. De har gått olika väger dit, anlänt vid relativt olika tidpunkter i sina inte tillräckligt förberedda redogörelser.

Alla ljuger om Palmemordet, var det inte så Ebbe Carlsson sa?
Citera
2021-02-28, 22:11
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer

Som sagt. Det är något som är mycket fel med dessa båda unga grabbar. 22 och 23 år unga men förslagna. Det ljugs duktigt. Tror de döljer något som har betydelse för utredningen. Kanske såg de GM, kanske de kan berätta vem som sköt Palme?
Citera
2021-02-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkeponken
Ett exempel på ett nutida fall: https://www.gp.se/ekonomi/erik-selin-%C3%A5talas-f%C3%B6r-folkbokf%C3%B6ringsbrott-1.34808376

Orsaken enligt länken ovan verkar vara en hotbild. Kanske är/var en välkänd säkerhetsåtgärd bland höjdare.
Nej det är som framgår i länken olagligt.
Citera
2021-02-28, 22:27
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Pappan folkbokförd på arbetsplatsen.

Ett bra utgångsläge för en knattegrupp.
Citera
2021-02-28, 22:43
Medlem
14thInts avatar