2021-02-28, 19:50
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Farshid har varit ökänt dum-i-huvet i runt 25 år. Det tar mindre än en minut att dra den slutsatsen när man träffar honom, så i det här fallet har jag inte mycket sympati för frugan.

Lite det jag misstänkte men ville ta höjd för att inte varje kille är lika uppenbart sjuk i huvudet initialt. Tack för förtydligandet iaf !
Citera
2021-02-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Mr.Koll

Och där kom det obligatoriska OT-inlägget om hur vidriga människor med icke svenskklingande namn är och hur vi inte ska rösta i riksdagsvalet.

Verkligen krypavstånd mellan hem och jobb. Inte ens 200 meter va?

En flicka född -95 var det sagt?

Vet inte vad du menar är för invandring men emot regering som inte agerar. skulle gärna se en tråd om svenskar som våldtar liksom en för invandrare och hårdare straff. Finns en tråd om invandrare och vilka domar dom fått. Man blir verkligen upprörd att många av dom blivit dömd för våldtäkt förlorat sitt uppehållstillstånd och sen fått uppehållstillstånd pga gymnasilagen. Jag förstår inte vad du haka upp dig på Eller var det det du störde dig på? Risken är väl att något liknande händer här
Citera
2021-02-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Ghaddabs far och dennes bror kom hit på70-talet. Den ene mer vindögd än den andre. Otäcka, väldigt skumma. Vidrig kvinnosyn som man inte var van vid då. Guldsmycken dinglade. De träffade två systrar utifrå böggda som de bildade familj med. Den ene bosatte sej i radbyn, den andre bodde på bråten då. De sa att de var Tunisier. Vet inte var de finns idag, Man begriper ju nu att det var skumma affärer som försörjde familjerna. Ghaddab sönerna är antigen bröder eller kusiner med varann. 4-5 stycken kanske. En enda flicka som det går bra för. Ena pojken är också på rätt sida lagen.

Ungefär så ja.
Gh*ddab bor fortfarande kvar i stan.
S*lems kusin försöker leva ett svenneliv men trillar då och då tillbaka ner i skiten. De KAN INTE sköta sig.

S*lem renoverade precis ett hus och sålde.
Han bor i radbyn med tjej och barn som förhoppningsvis drar en gång för alla.
S*lem brukar åka hem till Tunisien när han begått brott och ska åka in så han är svår att få tag I om han väl lyckas sticka....

Smuts.
Citera
2021-02-28, 20:22
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evertsmekaniska
Ungefär så ja.
Gh*ddab bor fortfarande kvar i stan.
S*lems kusin försöker leva ett svenneliv men trillar då och då tillbaka ner i skiten. De KAN INTE sköta sig.

S*lem renoverade precis ett hus och sålde.
Han bor i radbyn med tjej och barn som förhoppningsvis drar en gång för alla.
S*lem brukar åka hem till Tunisien när han begått brott och ska åka in så han är svår att få tag I om han väl lyckas sticka....

Smuts.

Jag tänkte på Ya--in. Har det gått på tok för honom med? Han var ju fotbollskungen i stan. Men mycket kan ju hända. Det går fort utför om det börjar.
Citera
2021-02-28, 20:45
Medlem
Citat:
Jag tänkte på Ya--in. Har det gått på tok för honom med? Han var ju fotbollskungen i stan. Men mycket kan ju hända. Det går fort utför om det börjar.

Har hört att han är rektor (!) på en skola i Mariestad.
De är som dag och natt de där Ghaddabs.
Men ärligt..... detta med att bete sig som S*lem och de andra.... är inte det lite efterblivet i deras ålder ? Brukar inte sånt där ge med sig med åldern ?
Kan de ha en utvecklingsstörning?
Citera
2021-02-28, 20:51
Medlem
Citat:
Han är typ sportchef i IFK och rektor på Unica-skolan. Skötsam, vad jag förstår. Även hans syster Emira har rent mjöl i påsen.
Citera
2021-02-28, 20:58
Medlem
Dra inte med Ye*in i detta. Så reko kille! Vänlig, ödmjuk o väldigt fin syn på kvinnor
Citera
2021-02-28, 21:10
Medlem
Y.G är biträdande rektor eller rektor på en skola i Mariestad. Trevlig kille med gott rykte, aldrig dömd för något vad jag vet. Ödmjuk människa med sunda värderingar. Han är även engagerad i lokal fotbollsklubbs styrelse. Finns en kusin till med samma efternamn som varit en duktig fotbollsspelare. Tror Y.G och S.G är kusiner. S.G är tidigare dömd för bland annat grov misshandel och rattfylla. Har många kriminella år bakom sig, trodde dock aldrig han kunde komma i närheten av ett brott som detta. Fruktansvärt.
Citera
2021-02-28, 21:57
Medlem
Vet vi ens om M*l*n Sa*dberg dömdes för penningtvätt? Isåfall är det lite onödigt att rata henne både som människa och lärare genom rena spekulationer! Rättsystemet ser ju faktiskt ut som så: Ej dömd=oskyldig. Visst, det är anmärkningsvärt att hennes bankkonto varit inblandat i sambons affärer och det är märkligt att man som mamma och sambo inte vill/kan ta sig ur en relation med en man som honom. MEN det kan vara så att man tänker att helvetet kan bli sju gånger värre om man försöker lämna relationen. Det kan ligga mycket hot och hållhakar bakom varför man är kvar i en sådan relation.
Citera
2021-02-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-Wilczych
Vet vi ens om M*l*n Sa*dberg dömdes för penningtvätt? Isåfall är det lite onödigt att rata henne både som människa och lärare genom rena spekulationer! Rättsystemet ser ju faktiskt ut som så: Ej dömd=oskyldig. Visst, det är anmärkningsvärt att hennes bankkonto varit inblandat i sambons affärer och det är märkligt att man som mamma och sambo inte vill/kan ta sig ur en relation med en man som honom. MEN det kan vara så att man tänker att helvetet kan bli sju gånger värre om man försöker lämna relationen. Det kan ligga mycket hot och hållhakar bakom varför man är kvar i en sådan relation.

Menar du att det blir lättare om några år? Jag förstår såklart vad/hur du menar, men... hade man haft något uns av vett i huvudet, vilket man får hoppas en utbildad lärare har, borde man rimligen kunna tänka att en man som tidigare misshandlat sitt barns mamma inte är Mr Dream att skaffa barn (inte bara ett, utan två) med. Det ringde verkligen INGEN varningsklocka att karlns ex var tvungen att byta stad för att komma ifrån honom?

Något är hon dömd för, du kanske vet vad? Säkert något hon var heeelt ovetandes om... Bra förebild, verkligen!!
Citera
2021-02-28, 22:36
Medlem
Rhubarbwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Det är en grov våldtäkt men inte gruppvåldtäkt? Vad är det som har hänt egentligen?

Blir det inte grov våldtäkt (istället för bara våldtäkt) om det är fler än en gärningsperson?
Att det inte verkar vara gruppvåldtäkt enl den intervjuade personen i P4 kan ju tyda på att alla tre häktade var delaktiga men bara en av dem utförde våldtäkten. De andra två kanske filmade eller på annat sätt uppmuntrade till gärningen?

Någon med juridisk kunskap kanske har koll?
Citera
2021-02-28, 22:41
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banalen2
Dra inte med Ye*in i detta. Så reko kille! Vänlig, ödmjuk o väldigt fin syn på kvinnor

Lägg av! Det är ju det jag säger för tusan. Jag är jätteglad att läsa att det går bra för honom. Va fan e de med dej? Han jobbade på fritids en period. Barnen älskade honom. Jag med. Så sluta pip!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in