2021-02-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twisted.Sister
Mig veterligen har de alltid tilltalats vid sina mellannamn, de jag skrev med versaler. Umgicks med en utav bröderna på mellanstadiet.
Farshid har han väl alltid kallats fram tills typ 10 år sen?
Hade fel om Vah*d vad det verkar. Trodde han var skötsam.

Edit: precis. Läste fel
Citera
2021-02-28, 14:52
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Här var det!

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/knarkkungens-liv-lyxbilar-guld-och-g%C3%B6mda-miljoner-1.4560837

Jag har inte hittat något om fällande domar men något brottmål ska hon vara dömd för.
Mr.Koll

Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Ännu fler våldtäkter. Vad gör regeringen inte ett ord om detta ? Tusentals tjejer som blivit utsatta för det här under senaste 5 åren. ÄR det inte dags för löfven att agera? Eller kan man göra en ny lag så liksom tidigare dömda våldtäktsmän får uppehållstillstånd pga studier. Det har även hänt på riktigt!

Spelar ingen roll hur ni röstar, kommer ändå vara ett problem, detta problem är något som berör både höger och vänster
Och där kom det obligatoriska OT-inlägget om hur vidriga människor med icke svenskklingande namn är och hur vi inte ska rösta i riksdagsvalet.

Citat:
Ursprungligen postat av siggespappa
Högelidsskolan
Verkligen krypavstånd mellan hem och jobb. Inte ens 200 meter va?

Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Vem är B.O i denna historia? Ser inte att det nämnts.
En flicka född -95 var det sagt?
Citera
2021-02-28, 16:15
Medlem
NorhenCrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Någon som vet vilken skola hon jobbar på?
En sådan här människa med vanställt intellekt skall icke undervisa i fortsättningen.

"Vanställt intellekt"

Hehe fan dagens citat..
Citera
2021-02-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Kammaråklagaren Berit Andreasson säger till P4 Skaraborg att det är en person som utsatts för våldtäkten och att det är en kvinna.
"Själv skulle jag inte benämna det som en gruppvåldtäkt", säger hon."

https://sverigesradio.se/artikel/haktade-for-mariestadsvaldtakten

Det är en grov våldtäkt men inte gruppvåldtäkt? Vad är det som har hänt egentligen?
Citera
2021-02-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Vad fan, lugna ner dig. Om du har förstahandsinfo så delge tråden detta istället för att explodera så att man knappt förstår vad det är du vill ha sagt. Om din reaktion är genuin borde den riktas mot våldtäktsmännen istället för någon anonyms illa uttänkta ordval, någon som kommenterar en gärning okänsligt är ALDRIG att likställa med den som UTFÖR gärningen. Detta begriper du nog själv så fort adrenalinkicken är över. Vad vet du om gärningsmännen, jag är uppriktigt nyfiken?
Och vad har jag för skyldighet att delge dig vad jag vet???? Sluta spekulera i tråden om sånt ni inte har en aning om så blir det inga påhopp på den stackars tjejen som blivit utsatt för allt detta!!!! Och vad jag gör för jämförelser har verkligen inte du med att göra. Och NEJ har absolut inte ändrat åsikt om nåt jag skrivit
Citera
2021-02-28, 17:36
Medlem
Flera obelevade och inskränkta människor som skriver här inne. Kan upplysa om hur det kan vara att vara fast i ett destruktivt förhållande; alternativet kan vara så mkt värre, hot om att mördas, mord på gemensamma barn eller andra närståenden. Hot om vårdnadstvist med fördel för förövaren pga lögner eller andra hållhakar. Hot om våld och annat hemskt som jag knappt kan föreställa mig. En snubbe med tillräckligt mkt våldskapital som ovan nämnda får som de vill. Och även om man själv helst vill dö för att slippa leva i det så kan man inte lämna barnen med en psykopat.
Lägg sen till psykisk o fysisk misshandel och vilken långsiktig hjälp man eg kan få från samhället?! Jag säger inte att det alltid är så, självklart finns det kvinnor som är idioter, men ingen vill väl va ihop med en våldtäktsman iaf!
Citera
2021-02-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten0827
Fy fan hur kan man ens vilja sätta såna ord i munnen😡du är ju av samma sort som dom. TROR du någon vill bli våldtagen av TRE män. TROR DU DET!!!!!! Du är alltså den sorten som tycker att man får SKYLLA SIG SJÄLV!!! Fy fan för dig!!

Tycker bara det är onödigt att dömma innan något är klart. Vilken tjej som helst kan upprätta en anmälan efter en kväll vet ni. Sen är det såklart synd om tjejen om det är sant men man ska inte dra allt över en o samma kam redan!
Citera
2021-02-28, 18:16
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desinom
Flera obelevade och inskränkta människor som skriver här inne. Kan upplysa om hur det kan vara att vara fast i ett destruktivt förhållande; alternativet kan vara så mkt värre, hot om att mördas, mord på gemensamma barn eller andra närståenden. Hot om vårdnadstvist med fördel för förövaren pga lögner eller andra hållhakar. Hot om våld och annat hemskt som jag knappt kan föreställa mig. En snubbe med tillräckligt mkt våldskapital som ovan nämnda får som de vill. Och även om man själv helst vill dö för att slippa leva i det så kan man inte lämna barnen med en psykopat.
Lägg sen till psykisk o fysisk misshandel och vilken långsiktig hjälp man eg kan få från samhället?! Jag säger inte att det alltid är så, självklart finns det kvinnor som är idioter, men ingen vill väl va ihop med en våldtäktsman iaf!

Däremot vinner man inget på att heller långsamt brytas ned/mördas i framtiden pga upptrappat våld. Det är nog den slutsatsen som de flesta drar och påtalar att det ej finns någon logik i att stanna i ett destruktivt förhållande. Självklart är det inte så enkelt, särskilt inte när det är andra än en själv som kan råka illa ut men det är mycket logiskt, det lönar sig väldigt sällan att passivt vänta ut en sådan psykopat om man inte har en exit-plan runt hörnet.

Det skiljer sig såklart ifrån fall till fall också, en sak att ge sig in i ett förhållande med en yrkeskriminell, då får man ligga lite som man bäddar. En helt annan sak när våld m.m växer fram övertid, det kan man aldrig lasta ett brottsoffer för.
Citera
2021-02-28, 18:17
Medlem
Vad har dessa djur för etnicitet?
Jag är relativt säker på att Emil är Bosniak. Efternamnet klingar muslimsk och Jugoslaviskt.
Ghalandari låter Persiskt alternativt Afghanskt.
Den sista är troligtvis en Arab. Någon som vet med säkerhet?
Citera
2021-02-28, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten0827
Och vad har jag för skyldighet att delge dig vad jag vet???? Sluta spekulera i tråden om sånt ni inte har en aning om så blir det inga påhopp på den stackars tjejen som blivit utsatt för allt detta!!!! Och vad jag gör för jämförelser har verkligen inte du med att göra. Och NEJ har absolut inte ändrat åsikt om nåt jag skrivit
Vad har vi för skyldigheter att överhuvudtaget svansa efter dina psykbryt? Du ska inte be någon att sluta med ett skit, tillför något eller sitt på sidlinjen och håll käften.

Vad vet tråden om orten i fråga, är gärningsmännen några lokala mafiosos eller bara kåta råttor som såg sin chans till överraskningssex?
Citera
2021-02-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasttyg
Det skiljer sig såklart ifrån fall till fall också, en sak att ge sig in i ett förhållande med en yrkeskriminell, då får man ligga lite som man bäddar. En helt annan sak när våld m.m växer fram övertid, det kan man aldrig lasta ett brottsoffer för.
Farshid har varit ökänt dum-i-huvet i runt 25 år. Det tar mindre än en minut att dra den slutsatsen när man träffar honom, så i det här fallet har jag inte mycket sympati för frugan.
Citera
2021-02-28, 19:11
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Vad har dessa djur för etnicitet?
Jag är relativt säker på att Emil är Bosniak. Efternamnet klingar muslimsk och Jugoslaviskt.
Ghalandari låter Persiskt alternativt Afghanskt.
Den sista är troligtvis en Arab. Någon som vet med säkerhet?

Ghaddabs far och dennes bror kom hit på70-talet. Den ene mer vindögd än den andre. Otäcka, väldigt skumma. Vidrig kvinnosyn som man inte var van vid då. Guldsmycken dinglade. De träffade två systrar utifrå böggda som de bildade familj med. Den ene bosatte sej i radbyn, den andre bodde på bråten då. De sa att de var Tunisier. Vet inte var de finns idag, Man begriper ju nu att det var skumma affärer som försörjde familjerna. Ghaddab sönerna är antigen bröder eller kusiner med varann. 4-5 stycken kanske. En enda flicka som det går bra för. Ena pojken är också på rätt sida lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in