Citat:
Jag tror hon ångrar att hon inte fick köpebrevet bevittnat. Att det blev två steg i affären. Att hon behöver ett "riktigt" köpebrev bevittnat av säljaren är nesligt för henne. Det fanns ju inga svävarklausuler eller andra förbehåll för att motivera att ett nytt avtal upprättas.
Så jag tror att hon ångrar sin lättja med att vara påläst, hon vet som efterklok att hon skulle ha drämt till direkt med lagfart. Det var en chock för henne att just hon klantade sig och att det fick negativa konsekvenser. Det bidde bara ett simpelt avtal om köp av köpebrevet. Där hon föll på formkraven.
Ju mer jag funderar på saken så är det inte främst bostad för privat boede som är denna Ebba Buschs drivkraft. Hennes envisa agerande tyder på en ren fastighetsspekulation, där hon fuskade som markentreprenör. Hennes envishet att fullfölja är det som är märkvärdigt med just Esbjörns fastigheter, där det finns en frestelse i framtida fastighetsregleringar hon inte kan motstå.
Så jag tror att hon ångrar sin lättja med att vara påläst, hon vet som efterklok att hon skulle ha drämt till direkt med lagfart. Det var en chock för henne att just hon klantade sig och att det fick negativa konsekvenser. Det bidde bara ett simpelt avtal om köp av köpebrevet. Där hon föll på formkraven.
Ju mer jag funderar på saken så är det inte främst bostad för privat boede som är denna Ebba Buschs drivkraft. Hennes envisa agerande tyder på en ren fastighetsspekulation, där hon fuskade som markentreprenör. Hennes envishet att fullfölja är det som är märkvärdigt med just Esbjörns fastigheter, där det finns en frestelse i framtida fastighetsregleringar hon inte kan motstå.
Min erfarenhet av drivna unga kvinnor säger mig att hon redan inkasserat alla ryggdunkar när hon berättar om klippet hon gjort.
Samtidigt som hon kunde se hur hon kunde dra historien om renoveringen i sina social medier.
Flera månader framåt är redan intecknade med alla bilder om framskridandet av hennes lyckade affär.
Det tror jag gör oerhört ont i henne att inte få berätta den historien för sina följare. Historien om den stackars ensamstående frånskilda kvinnan med två små (pyttesmå) barn som är hemlös o hittar hem.