2021-02-27, 13:17
Medlem
Bandet Brujeria
Citera
2021-02-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Saga och A.C.T.

Vilken Saga, finns flera. Menar du rockbandet från Kanada?
Senast redigerad av kaffekoppen 2021-02-27 kl. 14:10.
Citera
2021-02-27, 14:54
Medlem
Hivmannnens avatar
Eilert Pilarm får alldeles för lite uppskattning dessa dagar!

https://www.youtube.com/watch?v=8MiJTxlEdtQ&list=PLI7r2RsFJ3slT9lzKtGYhD-9ODnz2jOIs
Citera
2021-02-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Symfoniprogrock om man vill. Bildat -76 i Toronto. Ett av de största banden i början av 80-talet. Har aldrig slutat även om det gått både upp och ner. Nytt album Symmetry kommer snart!
Citera
2021-02-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
A.C.T bildades i Malmö i slutet av nittiotalet inspirerade av bl.a. Saga. Spelade brallorna av Saga när de turnerade ihop och har alltid levererat på topp. Ny fantastisk EP Heatwave släpptes i fredags. MISSA INTE DEN! Världens bästa och mest underskattade band om du frågar mig.
Citera
2021-02-28, 13:16
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Symfoniprogrock om man vill. Bildat -76 i Toronto. Ett av de största banden i början av 80-talet. Har aldrig slutat även om det gått både upp och ner. Nytt album Symmetry kommer snart!
Ett fantastiskt band med ett helt eget sound, som lustigt nog aldrig slagit igenom ordentligt internationellt. De har slagit ganska stort i framför allt Sverige och Tyskland, men för den breda massan är de ganska okända.
Underskattade? Definitivt.
Citera
2021-02-28, 13:27
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Ett fantastiskt band med ett helt eget sound, som lustigt nog aldrig slagit igenom ordentligt internationellt. De har slagit ganska stort i framför allt Sverige och Tyskland, men för den breda massan är de ganska okända.

Men är de världens mest underskattade band, som trådens rubrik lyder? Antagligen inte.
Citera
2021-02-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ja det var (och är) i Tyskland de var störst. Sålde miljontals album och konsertbiljetter där på åttiotalet. Sen gick det tyvärr utför både kommersiellt och musikaliskt av olika skäl. De hade lika mycket otur som talang dessvärre. Blev totalblåsta av sin manager. Det kunde ha gått så annorlunda för dem annars. Har dock fortfarande massor av lojala fans kvar även i Sverige som man alltid besökt på sina turnéer.
Citera
2021-02-28, 13:33
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Men är de världens mest underskattade band, som trådens rubrik lyder? Antagligen inte.
Mest underskattade är svårt att avgöra. Jag gav mest svar på tal.

Citat:
Ja det var (och är) i Tyskland de var störst. Sålde miljontals album och konsertbiljetter där på åttiotalet. Sen gick det tyvärr utför både kommersiellt och musikaliskt av olika skäl. De hade lika mycket otur som talang dessvärre. Blev totalblåsta av sin manager. Det kunde ha gått så annorlunda för dem annars. Har dock fortfarande massor av lojala fans kvar även i Sverige som man alltid besökt på sina turnéer.
Japp. Så sent som i februari förra året var de här för ett gäng konserter. Jag såg dem i Stockholm den turnén (min tredje Saga-konsert), vilket var min sista konsert innan covid slog till.
Citera
2021-02-28, 13:39
Medlem
Citat:
Mest underskattade är svårt att avgöra. Jag gav mest svar på tal.

Japp. Så sent som i februari förra året var de här för ett gäng konserter. Jag såg dem i Stockholm den turnén (min tredje Saga-konsert), vilket var min sista konsert innan covid slog till.
Nice! Nästa chans kan bli i oktober i Jönköping, Kalmar och Malmö. SwedenRock har bokat men är säker på att det blir inställt i år igen.
Citera
2021-02-28, 13:41
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Nice! Nästa chans kan bli i oktober i Jönköping, Kalmar och Malmö. SwedenRock har bokat men är säker på att det blir inställt i år igen.
Japp. Men är rätt säker på att Sweden Rock kommer boka om dem 2022. Saga älskar Sverige, och Sverige älskar Saga.
Citera
2021-02-28, 13:45
Medlem
Citat:
Japp. Men är rätt säker på att Sweden Rock kommer boka om dem 2022. Saga älskar Sverige, och Sverige älskar Saga.
Absolut! Saknar Jim bara men han kommer nog aldrig tillbaka tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in