Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Du kan inte använda IFR då du inte vet mörkertalet. Vi vet dock att mörkertalet är väldigt litet och att 20% står för 80% av smittspridningen så CFR är ett bättre mått.
Ni måste inse att loppet är kört.. Folk har utbildat sig och ert skitsnack fungerar inte längre.
Du kan få CFR hur högt som helst.. säger inte ett skit om hur farligt viruset är om du inte tar med alla de som har fått milda symptom eller tom är Asymptoma... och därmed inte testat sig (Jag är en av dem)
Ni vaccinvurmare har skrikit är hesa att alla är farliga smittbärare speciellt de som inte ens vet om att de bär på viruset
1. Förnekar du att IFR (precis som Mortality Rate och CFR) är en vetenskaplig och valid mätmetod? .. om du gör det får du väl skriva till ex WHO och lyfta fram ditt missnöje.
2. Om du är det minsta påläst (vilket jag tror att du är men styrs av en agenda) så vet du mycket väl att IFR tar hänsyn till de som INTE är testade.. man gör ett kvalificerat estimat.
Rätt tillvägagångssätt är att titta på samtliga siffror (Mortality rate, IFR och CFR) för att få en mer korrekt bild.... till skillnad som som förespråkar endast en metod just för att gynna sin egna övertygelse.
Exempel:
Du kan ha CFR på 80%.. om du testar 10 personer och 8 avlider... men om du samtidigt tar med i beräkning att 90 andra inte haft några symptom eller mycket milda då blir synen på dödligheten lite annorlunda.. dvs 100 smittade, 10 testade, 8 döda = 8% istället för 80% enligt endast CFR
(Ja jag var tvungen att vara övertydlig i ovan exempel)