2021-02-28, 10:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Han är skriven i Marielund, men bor i en lägenhet i Uppsala. Det har redan konstaterats i tråden sen ett bra tag tillbaka.

Nope, det har inte presenterats ett enda belägg för den saken. Återigen rena lögner från er Ebba-hatare.
2021-02-28, 10:43
Medlem
Citat:
Det är sjukt fult att dra in hennes barn i detta för att vända det till att man ska tycka synd om henne och att Esbjörn med släktingar är skurkar. Hon har en lön av våra skattepengar på 140.000 kr i månaden och får anses väldigt högavlönad, hon säger upp sitt boende för att bo i ett förfallet ruckel med sina barn, det är hon själv som säger att huset är obeboligt, ändå säger hon upp sitt boende för sina barn för att bo i det obeboeliga huset. Makes no sense.

Det är inte Esbjörn som har valt detta, det är Ebba som vänt sig till Esbjörn. Inte tvärtom. Han känner sig lurad av hennes smicker, och pressad att skriva under till slut av hennes tjat. Det har han själv sagt. Att han säger fler saker runt det är väl inte konstigt, han är 82 år och lite snurrig.

Esbjörn var ett offer likt alla andra offer, som drabbas av predatorer. Han var på fel plats vid fel tillfälle där han råkade äga två tomter med ett läge som triggar igång fantasier om man är hemnetknarkare och umgås med mäklare.

De kunskaper den gode Theo på Sjönära har om fastighetsreglering och bestämmelser om redan ianspråktagen tomtmark vid vatten där det finns äldre strandskyddsdispans, är vi några till som kan. Att kommunen utreder generösare byggrätter ger detta köp av Esbjörns egendom till en sunkigare affär än vad som hittills framgått.

Ebba Busch ser framför sig svindlande möjligheter att bli rik. Hon kan redan med dagens bestämmelser flytta över mark från den stora tomten till den lilla och genom ägobyte bilda en ny fastighet som finansierar hela kalaset.

Det finns alltid en förklaring när en person som Ebba Busch visar handlingskraft, genom en sällan skådad envishet att ha en specifik fastighet och ingen annan. Då måste man kolla vad är det hon vill ha och varför. Hittills har hon haft tur i denna härva av svek, eftersom motparten inte har de muskler man måste ha inom fastighetsjuridiken.
2021-02-28, 10:49
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag trodde du var bättre än så. Lagstiftningen ska gälla alla. Vad vi än tycker om folk, har de samma skydd i lagar. Om Ebba Busch kommer undan med detta grova förtal är hon ett gris mer värd än alla andra grisar. NÖFF.NÖFF.

Just I detta fall är förtalet allvarligare än de flesta fall, med tanke på den enorma spridningen.

Men det västa är att Ebba Busch inledde rättsliga åtgärder, mot Esbjörn då han var olydig. Ebba Busch hade en advokat beredd, som ingav en talan om bättre rätt i domstol. Trots pågående domstolstvist, använder nu Ebba Busch Facebook för att påverka opinionen inför en sak som ska avhandlas i domstol.

Ingen har hört talas om att en partiledare som har en rättslig tvist mot en åldrig, en privatperson om egendom, och som med berått mod kör ett parallellt race på sociala medier för att påverka opinionen. Extra allvarligt då hon anlitat ombud, som nu begränsas i sin yrkesutövning av Ebbas skitsnack och olika utsagor om de sanna sakomständigheterna. Det är en processförning utanför rättsväsendet, och utomrättsliga åtgärder en offentlig maktfilur inte ska ägna sig åt i en rättsstat. Ebbas retorik, med vårdslöshet i val av ord, och begrepp utanför sitt sammanhang är ett hot mot demokratin och ett undergrävande av rättsväsendet, eftersom hon efterfrågar mer makt än den hon har.

Ebba Busch har med framgång planterat sakomständigheter i Aftonbladet om ett ruckel, och om Esbjörns nära och kära som nu påverkar honom att inte sälja fastigheten till henne. Detta gör Ebba Busch för att undkomma en annan utfästelse på Facebook om att Esbjörn inte behöver sälja om han verkligen inte vill.

Ebbas följare på Facebook, är lättledda idioter som accepterar vad som helst för ett regimskifte. Arma Sverige och oss medborgare som ska bli gamla och beroende av detta pack.

Så Esbjörn var bara olydig enligt dig.
Hur pass olydig ska man vara innan man behöver dras till domstol tycker du?
2021-02-28, 10:50
Medlem
Jag har hört mig för hos en god vän som är advokat och som har processat i domstolarna under hela sitt yrkesliv, dock endast affärstvister (inte skilsmässor och vårdnadsmål). Enligt min vän så är muntliga förberedelser i princip offentliga. Dock skulle det kunna finnas delar som någon part begär ska avhandlas med stängda dörrar (affärshemligheter t.ex.). I detta fall kanske det skulle kunna vara de mörkade uppgifterna i Esbs journaler och utlåtanden.

Min vän säger att åhörare inte är särskilt vanligt vid MUF men vederbörande har har varit med om att det varit åhörare i form av både studiebesök av hela skolklasser och av enskilda åhörare.

Om någon bor i närheten och har tid borde det alltså vara fritt fram att besöka den muntliga förberedelsen i Uppsala TR på tisdag kl.13.00.

Själv kan jag tyvärr inte. Jag har alldeles för långt dit och resan blir omöjlig att genomföra för mig i dessa Coronatider med alla restriktioner.
2021-02-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Så Esbjörn var bara olydig enligt dig.
Hur pass olydig ska man vara innan man behöver dras till domstol tycker du?

Det är det svenska folket kommer få reda på när denna rättspekoral inleds i domstol på tisdag.
2021-02-28, 10:54
Medlem
Citat:
okej och kan du visa källa på det tack. hittills har jag inte sett ngt sådant utan bara att det är en sanning ni skapat här för er själva här i tråden. Ebba har själv gått ut med att det var hon som tog kontakt med Esbjörn.

Finns i artiklarna i Aftonbladet som är länkade i tråden. Bara o söka.
2021-02-28, 10:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Går du på droger? Har du läst de senaste opinionsundersökningarna? Uttalandena från partifolket?

Jag förstår att du inte har gjort det.

Nej, jag har inte sett några uttalanden från "partifolket". Men kvällspressen skriver en del obekräftad skit, det har jag sett. Men det har ju visat sig att det mesta kvällspressen skriver är lögn, och då särskilt när det gäller obekräftade uppgifter.

Ebba har dubbelt så stort förtroende hos folket som övriga småpartiledare. Dubbelt så stort som Dadgostar, fyra gånger så högt som Stenevi. Det är jätteskillnader.

Hennes förtroende är skyhögt för att vara en småpartiledare. Ingen ko på isen där.

Partiet har fortsatt högre sympatier än traditionellt och fortfarande högre än när Hägglund aviserade sin avgång innan Ebba tog över. Ingen ko på isen där heller.

Ebba har under en period framförallt under 2019 varit extremt framgångsrik, och därefter har det så sakta återgått till för KD mer normala siffror, men hon och partiet ligger fortfarande mycket bra till sett på sikt.
2021-02-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag är helt med på analogin .

Kören representeras givetvis av media, som berättar bakgrunden och ser till att publiken hänger med i handlingen. Huvudpersonerna Ebba och Esbjörn och sidokaraktärna Binninge mfl har sporadiska repliker, via Facebook och intervjuer i media. Det är i alla stycken en grekisk tragedi.

Kanske Hamlet?

Publiken, främst övriga politiker i KD, ser sin partiledare Ebba Busch likt Hamlet gå mot avgrunden, och vi i publiken ryser hela vägen fram mot det tragiska slutet, där vi ser de krafter inom Hamlet som han inte rår över segrar.
2021-02-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Exakt vad har Marinator koll på?

Det handlar om två av samma skrot och korn och beklagligt nog så är den ene av dem en partiledare.

Ja man kan göra vad fan man vill så ser det ut idag tack vare våra politiker. allt blir till en tolknings fråga.

Jag tycker det är bra at Ebba får känna på den verkligheten som råder, hur svårt det är trots att man har rätt och får hon rätt i sak så är ju skada redan skedd och att den skadan får hon ingen ersättning för.

Folk sitter här skriker om rätt!
Ni har fattat noll.
Det enda rätta är att vara noga insatt så att man får rätt då att rätt det är inget entydigt.
att man som svensk partiledare inte är über-VIP och inte kan kan köpa fastigheter via bulvan...
Att man som svensk partiledare är så nära Svensson en partiledare på jorden kan komma.

Att Ebba hade otur att råka på en extremt jobbig säljare var ju otur - men det har hänt förr.
Problemt här är inte Ebba, eller att hon köper ett hus. Problemt är inte att hon inte har en bulvan.

Problemet - det måste du förstå - är svenska mediers positionering på höger-vänsterskalan.
Problemt är gåsleverkommunisterna på redaktionerna som driver personliga vendettor med partiledare på högerflanken. Journalister som låter gåslevern stiga dem åt huvudet och vinet fördunkla deras objektivitet.
Lite på samma sätt som du låter dig förblindas av att ebba inte är kär i dig på samma sätt som du är kär i henne. Det leder till ett oresonligt - och ologiskt - hat.
2021-02-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den som försatt Ebba i situationen är Esbjörn, genom att först sälja ett hus till henne och sen vägra fullfölja för att hon har fräckheten att röja upp och börja reparera huset. Han tänkte väl hela tiden att hon skulle bo bland möss och skadedjur, utan att installera avlopp eller se över elen? Jag menar, huuur skulle han kunna ANA att Ebba tänkte göra huset beboeligt med modern standard? Vilken chock den stackars gamlingen måste fått när hon började röja på tomten!

Ebba Busch borde ha vett att inte knacka på folks dörrar. Inte ens för ett glas vatten.
2021-02-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Finns i artiklarna i Aftonbladet som är länkade i tråden. Bara o söka.

"Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten."
Från hennes facebook. Det är verkligen direkt från källan.

Hon hade chansen att där och skriva, att många velat köpa, det var känt att ägaren ville sälja osv.
Nejda. BARA "Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten."
https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

Så allt nu i efterhand är 100% fejk. Hon kan spela via media :-)
2021-02-28, 11:01
Medlem
johnthedickholmess avatar
Alltså det där ombudet är det ju något allvarligt fel på. Börjar hota och skriva i Facebookgrupper etc. Någon har blivit lovad att få ärva eller köpa huset billigt och fått reda på att gubben sålt det. Hoppar på gubben och får honom att inte sälja. Hela historien luktar fisk. Men vad jag inte fattar är det här ombudet? Var är det för kille? Hotar en partiledare? Hur kan man tro att man kan hota en partiledare? En ledande yrkespolitiker? Då skall man ju verkligen ha på fötter och verkligen göra allt efter boken och rätt och riktigt. Ingen skulle väl komma på att hota Carl Bildt. Endera är det någon som ser ner på relativt unga tjejer eller som på allvar inte fattar vem hon är. Är det någon som hatar KD undrar jag? Är det någon gammal sosse politiker det här ombudet?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2021-02-28 kl. 11:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in