Citat:
Ursprungligen postat av
TattooedFucker
Filmer när de gäller bilar i allmänhet . Vissa manuella lådor verkar ha 100+ växlar . Bultar som skruvar ur sig själva . Neon som inte går sönder trots bilen hoppar måååånga meter . En lätt trottarkant pajar de 😁
Eller en film som utspelar sig ett visst år och de har fått 5 år nyare bilar eller att en ny bil glider förbi helt obemärkt ... Framtidsbilar .. de skulle locka massa folk o springa fram o titta på en bil från 2021 ... När de är på 60-70tal
Fortsätter biltemat.
Stör mig på när någon har "saboterar" bromsarna på en bil...
Det upptäckts inte förren det kommer en nerförsbacke, handbroms nyttjas i princip aldrig, men har sett det en gång, och då var den också saboterad, så lite pluspoäng där.
Däremot motorbroms verkar vara ett helt okänt begrepp i Hollywood... Istället gasar man mer när man är utan bromsar.
Att det är fel årsmodeller på bilar kan jag köpa om de är inom rätt tidsperiod, dvs att det rullar en 65:a i en film som utspelar sig 1963 är det ytterst få som är så bilkunniga att de ens ser, däremot en 80-talsbil hade de flesta sett direkt.
Där tror jag mer det handlar om en kompromiss ifrån filmmakaren, att man får ta de bilar man får tag på. Likaså som nämndes tidigare att det bara är fina bilar, så är det vad som funns att tillgå, då ev rostlik inte är körbara. Lagomslitna veteraner finns det inte så mycket.
Däremot är det intressant det här med att bilar börjar koka i tid o otid, ofta vid helt normal landsvägskörning... Hur ofta händer det liksom?
Skjuter man på ett däck med pistol är det tomt på en millisekund, och bilen (som nån skrev tidigare) blir helt okontrollerbar och voltar oftast...
Skotthål i bakrutan men inga i framrutan, att en bil kan ha 50+ kulhål men fungera precis som vanligt, och ungen är träffad inuti bilen heller
Självexploderande bilar har redan nämnts.
Jag störde mig tidigare på att den som kör bilen sitter och rör ratten fram och tillbaka hela tiden, men efter att jag kört en gammal amerikansk bil insåg jag att det är ju så man får göra, iom den usla konstruktionen...😁