• 1
  • 2
2021-02-27, 21:50
Bannlyst
När jag får min mens då blir jag kissnödig varje 30 minuter. Så det är väldigt jobbigt, speciellt på jobbet när man måste kissa ofta. Cheferna kräver att man visar upp ett läkarintyg, det känns jobbigt och ångestfyllt att behöva gå till vårdcentralen och berätta om mina problem...

När jag inte har min mens då kan jag hålla mig i 2 timmar innan jag måste kissa igen.
Men under min mensperiod 7 dagar per månad då blir jag kissnödig varje halvtimme...
Citera
2021-02-27, 21:54
Medlem
Du har kanske endometrios
Citera
2021-02-27, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har kanske endometrios

Dessa symptom som 1177 beskriver endometrios stämmer inte in på mig.

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...t/endometrios/
Citera
2021-02-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaVegan
Dessa symptom som 1177 beskriver endometrios stämmer inte in på mig.

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...t/endometrios/

Nej men då får du ju gå och kissa när du behöver. Och din så kallade vegankost innehåller säkert mycket vatten.
Senast redigerad av PatricHbg 2021-02-27 kl. 22:09.
Citera
2021-02-27, 22:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
När jag får min mens då blir jag kissnödig varje 30 minuter. Så det är väldigt jobbigt, speciellt på jobbet när man måste kissa ofta. Cheferna kräver att man visar upp ett läkarintyg, det känns jobbigt och ångestfyllt att behöva gå till vårdcentralen och berätta om mina problem...

När jag inte har min mens då kan jag hålla mig i 2 timmar innan jag måste kissa igen.
Men under min mensperiod 7 dagar per månad då blir jag kissnödig varje halvtimme...

Jag brukar få problem med tarmen och tarmtömning när jag har mens. Men ja - man blir mer svullen. Och när kroppen sen ska göra sig av med det kissar man oftare. Men om arbetsgivare reagerat måste det ju vara extremt? Du bör ju kunna sköta ditt jobb oavsett att du går på toa? Så länge sitter du väl inte där? Vad jobbar du med?
Citera
2021-02-27, 23:14
Medlem
Om du pissar sådär mycket kan du väl söka jobb som brandkvinna..?

Nä. Kolla upp om du har diabetes.

Övervikt/extrem övervikt är inte bara fult.
Det är dessutom rejält farligt.

Hur blir man ens så våldsamt fet om man är vegan? Det borde inte inte gå. Men vad vet jag om trolls kostvanor...
Citera
2021-02-27, 23:44
Medlem
BokKons avatar
Jag brukar bli så dagarna innan mens. Blir alltså jättekissnödig hela tiden. Det pågår kanske 2 dagar, sen försvinner det. Tror att det beror på att man blir svullen och att det trycker på.
Citera
2021-02-28, 00:32
Hmm.. kan du fått urinvägsinfektion
Citera
2021-02-28, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BokKon
Jag brukar bli så dagarna innan mens. Blir alltså jättekissnödig hela tiden. Det pågår kanske 2 dagar, sen försvinner det. Tror att det beror på att man blir svullen och att det trycker på.

Själv är jag så när jag har mens. Vet inte vad det beror på?
Citera
2021-02-28, 08:57
Medlem
Citat:

Du bör nog genomgå en utredning......2h är väldigt lite
Citera
2021-02-28, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Du bör nog genomgå en utredning......2h är väldigt lite

Hur länge kan normala personer hålla sig innan nästa gång dom ska kissa?
Citera
2021-02-28, 14:05
Medlem
Två timmar är lite, även om det förmodligen finns individuella skillnader beroende på anatomi etc.

Jag undrar hur mycket du kissar varje gång? Är det stora mängder eller bara en liten skvätt? Kanske luras du av känslan då mensblodet rinner att tro att du behöver kissa? Det blir ju en liten retning vid urinröret som kan kännas lite som en kissnödighet. Kanske har du också en "otränad" blåsa, du är inte van att hålla dig, utan kissar ofta, kanske lite för "säkerhets skull". Det är vanligt bland tjejer att man lär sig redan som liten att alltid kissa innan man går ut och så vidare och att man får en blåsa som blir lite "överstimulerad". Du kan säkert hitta info om detta på nätet.
Annars kan det förstås ligga något mer medicinskt bakom, mens som läcker in i urinblåsan, infektion som kanske förvärras vid mens, diverse hormonella tillstånd mfl. Det bästa är förstås att du tar kontakt med tex. en barnmorskemottagning och ber att få göra en undersökning.

Vad gäller svullnaden i samband med mens, så är motion effektivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in