2021-02-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Någon som nu har en sammanställning på hur Covid-19 och dess dödlighet varierar gentemot vanliga säsongsinfluensor? I världen och även i Sverige och Europa? Finns det någon här inne som gjort en slik sökning? Hur mången fler dör i Covid-19/år, taget att man lägger in samma parametrar såsom ex. ålder och sekundära, bakomliggande sjukdomar?

I Danmark var 1338 personer døde af Corona den 31-12-2020:

https://www.dst.dk/da/Statistik/covid-19-hurtige-indikatorer

I Danmark er det estimeret at 119 personer er døde af influenza i 2020

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020/influenzasasonen-2019-20-var-en-usadvanlig-sason
Citera
2021-02-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
I Danmark var 1338 personer døde af Corona den 31-12-2020:

https://www.dst.dk/da/Statistik/covid-19-hurtige-indikatorer

I Danmark er det estimeret at 119 personer er døde af influenza i 2020

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020/influenzasasonen-2019-20-var-en-usadvanlig-sason

Fast frågan är om det ens finns någon pålitlig statistik över det, då vi pratar om främst äldre och multisjuka personer. Är verkligen covid dödsorsaken eller råkade de bara ha covid då de dog.
Citera
2021-02-28, 08:22
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Knip du truten din tönt, de du talar om hade BMI på bearnaisesås. Ingen frisk människa dör i covid och det bevisas av mina öbor. Knappt någon behöver ens uppsöka sjukvård oberoende av ålder. Din agenda och överflödiga yrke känner vi dock alla till.
Du klarar i vanlig ordning inte av att lämna någon form av vetenskapligt stöd för ditt trams. I motsats till dig lämnade jag en referens till verkliga data som visar att det fram till Juni 2020 avlidit 4,476 personer utan några komorbiditeter, inkluderat övervikt, i Storbritannien.

Att man har bättre förutsättning att klara en sjukdom om man är hälsosam och äter en D-vitaminrik kost är vitsordat. Dock ställer jag mig lite tveksam till din kommentar gällande Vanuatu då det är, mig veterligen, den enda befolkade plats på jorden där befolkningen ännu inte har blivit exponerade för SARS-CoV-2 och således inte haft ett enda fall av COVID-19. Lika relevant som den smörjan du ideligen drar ur din okunniga röv är att det inte finns ett enda fall av COVID-19 rapporterat från Jupiter.
Citera
2021-02-28, 08:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant paper om Ivermectin i Peru.

"Sharp Reductions in COVID-19 Case Fatalities and Excess Deaths in Peru in Close Time Conjunction, State-By-State, with Ivermectin Treatments"

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3765018
Citera
2021-02-28, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Fast frågan är om det ens finns någon pålitlig statistik över det, då vi pratar om främst äldre och multisjuka personer. Är verkligen covid dödsorsaken eller råkade de bara ha covid då de dog.

Samme problemstilling kan vel overføres på dem som dør af influenza, så sammenligningen imellem influenza og Corona må kunne foretages, og desuden var Corona først til stede et stykke inde i 2020.
Citera
2021-02-28, 08:27
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du klarar i vanlig ordning inte av att lämna någon form av vetenskapligt stöd för ditt trams. I motsats till dig lämnade jag en referens till verkliga data som visar att det fram till Juni 2020 avlidit 4,476 personer utan några komorbiditeter, inkluderat övervikt, i Storbritannien.

Att man har bättre förutsättning att klara en sjukdom om man är hälsosam och äter en D-vitaminrik kost är vitsordat. Dock ställer jag mig lite tveksam till din kommentar gällande Vanuatu då det är, mig veterligen, den enda befolkade plats på jorden där befolkningen ännu inte har blivit exponerade för SARS-CoV-2 och således inte haft ett enda fall av COVID-19. Lika relevant som den smörjan du ideligen drar ur din okunniga röv är att det inte finns ett enda fall av COVID-19 rapporterat från Jupiter.

Eller så har Vanuatu haft tusentals fall utan att ens någon märkt det, du kan ju försöka bevisa motsatsen. Hela pandemin är ett gigantiskt nonsens som drabbar våra unga något oerhört. Arbetslöshet, psykisk ohälsa, fetma och okunskap drabbas de av pga dig och dina gelikar. Tragiskt är bara förnamnet.
Citera
2021-02-28, 08:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Att världens ledare försöker tvinga på friska unga människor som inte behöver vaccinet att ta ett experimentellt vaccin där vi inte har en aning om vad de långsiktiga effekterna är, är en ny low även för världens ledare. Vaccinpass ser ut att bli en grej i olika omfattning runt om i världen, vilket kommer tvinga människor att ta vaccinet om de vill leva ett normalt liv, även de som kan tänka själva. Att alarmister och hjärntvättade idioter går och tar vaccin som de inte behöver helt frivilligt är väl en sak, även om det fortfarande är högst oansvarigt av världens ledare att pusha det hursomhelst. Men upp till dem att vara duktiga idioter och göra som staten säger åt dem att göra, men nu kommer man försöka tvinga alla.

Bara öppna upp världen och sluta upp med dessa tokerier över ett ganska så ofarligt virus.

Förutsatt att det blir ett framtida Covid-pass, vilket är ytterst troligt, hur länge tror du/ni man kan upprätthålla detta inom lagens ramar, efter att viruset kraftigt decimerats bland befolkning(arna)en och/eller att det helt raderats ut? Ett Covid-pass kan troligtvis inte vara legitimt över en längre tid, efter Coronas fall...
Citera
2021-02-28, 08:36
Medlem
Börjar ni inte tröttna på det här nu??

Det kommer nya mutationer var och varannan dag. Den ena farliga än den andra. Kanske inte bitar vaccinet jada jada jada....

Oavsett mutationer är det samma typ av människor som dör.

Om media hade skitit i att rapportera hade vi levt som vanligt då?

Jag pallar inte me skiten snart. Släpp allt löst
Citera
2021-02-28, 08:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Förutsatt att det blir ett framtida Covid-pass, vilket är ytterst troligt, hur länge tror du/ni man kan upprätthålla detta inom lagens ramar, efter att viruset kraftigt decimerats bland befolkning(arna)en och/eller att det helt raderats ut? Ett Covid-pass kan troligtvis inte vara legitimt över en längre tid, efter Coronas fall...

Vore rakt av rasistiskt med covid-pass. Ta ett land såsom Vanuatu som inte får vaccin innan 2023, hur ska dess befolkning då få resa?
Citera
2021-02-28, 08:41
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vore rakt av rasistiskt med covid-pass. Ta ett land såsom Vanuatu som inte får vaccin innan 2023, hur ska dess befolkning då få resa?

Jag vill då rakt av inte ha ett Covid-pass då jag ämnar att inte ta vaxxinet, i alla fall inte inom överskådlig tid! Hur länge kan slika vacciner förvaras och tillhandahållas oss som vägrar ta sprutorna nu direkt?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2021-02-28 kl. 08:54.
Citera
2021-02-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är ingen felaktig analys heller. Har helt korrekta siffror dessutom.
Klart det var en felaktig analys. Du skrev t.e.x. att virusets dödlighet låg på 3% vilket är överdrivet högt oavsett hur man än räknar.
Citera
2021-02-28, 08:48
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jag vill då rakt av inte ha ett Covid-pass då jag ämnar att inte ta vaxxinet, i alla fall inte inom översiktlig tid? Hur länge kan slika vacciner förvaras och tillhandahållas oss som vägrar ta sprutorna nu direkt?

Kommer att finnas överflöd av vaccin om ett år inom EU och då kan du välja det bästa. Nog dumt att köra på nu med vad som erbjuds om du inte tillhör riskgrupp förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in