2021-02-28, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ebba benämner ju sina barn som hemlösa för att effektivare kunna användas de båda småttingarna som slagträn mot gamle Esbjörn. Med detta som grund vore det en gudi behaglig gärning att ställa en orosanmälan till socialen. Inget barn i Sverige ska behöva kalla sig hemlös. En ytterligare förbättring vore att barnen omhändertogs och placerades utom räckhåll för deras försumliga moder.

Den något mindre skada detta kan förorsaka den orättfärdiga modern är att beröva henne vårdnaden och överskriva hela vårdansvaret endast på barnafadern. Om nu Bush/Tor avser att plöja den gamle genom rättsmaskineriet – varför då skona henne själv för en likadan process. Det förtjänar hon med råge. Endera av dessa alternativ skulle uppfattas som ännu en gudi behaglig gärning.
Du använder hennes omsorg om sina barn som ett slagträ mot henne. Tror du att det gör dig till en bättre människa?
2021-02-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ebba vinner så klart i rätten men KD och hon förlorar i väljarnas ögon och alla kommer bara att minnas Ebba som empatilös och girig. En sann pyrrhusseger för KD.
Det finns ingenting annat än stöd för henne om man läser Marcussons Facebook. Det är nog en bättre mätare än dina vilda gissningar som du framför baserat på ingenting.
2021-02-28, 08:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns ingenting annat än stöd för henne om man läser Marcussons Facebook. Det är nog en bättre mätare än dina vilda gissningar som du framför baserat på ingenting.

Kan du länka hans facebook så ska jag skriva där vad jag tycker om Ebbas empatilösa beteende.
2021-02-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Otroligt att du efter över 1400 sidor kommer och börjar babbla om något som avhandlats både i den här tråden och i media för väldigt längesedan. Mästerdetektiven!
Jag försökte väl bara komma tillbaka till fakta efter 1400 sidor. Jag är ingen spåtant.
2021-02-28, 08:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Du använder hennes omsorg om sina barn som ett slagträ mot henne. Tror du att det gör dig till en bättre människa?

Du har helt missat att den empatilösa Ebba har använt sina barn som en sköld mot sitt giriga och okristna beteende? Jag tror inte många pensionärer vill rösta på Ebba efter denna skamliga affär.

Det var Ebba som gjorde sina "hemlösa" barn till ett slagträ för att lura av en senil man hans egendom.
2021-02-28, 08:28
Bannlyst
Men snälla Ebba avgå och kriga med Esbjörn på heltid! Patetiskt en partiledare inte ger sej för en gammal människa. Hon kommer knappast bli omtyckt inom politiken. Ebba Bush stora fall
2021-02-28, 08:30
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Funderar lite över Binninges arvoden, han slurpar ju i sig dyra viner och lyxmat, jag kan gissa vem som betalar de excesserna.
Undrar om Esbjörn vet vad Binninge kostar honom, det är nog Monica, "som av godhet", sköter betalandet av Binninges fakturor åt Esbjörn?
Såg tidigare att Esbjörn kräver att Ebba skall stå för hans kostnader, ett orimligt krav, men för att kräva detta, måste ju kostnaderna redovisas, kan bli en obehaglig överraskning.

Vi kan ju konstatera att det skurit sig rejält:

Esbjörn:
- vill backa, MEN VAD HAR HAN ERBJUDIT??????
— få tillbaka handpenning ?
— EB stå för hans kostnader, vad kommer detta från?
- polisanmäler trädfällning, VARFÖR???
— insåg att han brutit avtal o därför har rätt att de inte får röra träd?
- vill ha mer pengar, trots avtal? Har det varit någon sådan diskussion?

Det är 17000 jnlägg men viktiga pusselbitar saknas!!!
2021-02-28, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det var lite intressant som nämndes i ett inlägg tidigare, att talan inte får väckas mot en riksdagsledamot på grund av yttringar i utövandet av uppdraget som hen gjort. Så jag kollade upp vad lagen säger. Den aktuella paragrafen finns i en av våra fyra grundlagar, Regeringsformen.

4 kap. 12 § Talan får inte väckas mot den som utövar eller har utövat uppdrag som riksdagsledamot på grund av hans eller hennes yttranden eller gärningar under utövandet av uppdraget, utan att riksdagen har medgett det genom ett beslut som minst fem sjättedelar av de röstande har enats om. Utan ett sådant medgivande får en sådan person inte heller berövas friheten eller hindras från att resa inom riket på grund av yttranden eller gärningar under utövandet av uppdraget.

Så, undrar man då, hur påverkar detta ett eventuellt åtal emot Ebba.

Tja, den stora frågan är då, gjordes Ebbas uttalande "under utövande av uppdraget" som riksdagsledamot, eller var det ett "privat" uttalande.

Facebooksidan där uttalandet gjordes är utan tvekan en kommunikationskanal som används uteslutande för hennes kommunikation som politiker, så ur det perspektivet råder det ingen tvekan.

Kan uttalandet ändå anses ha gjorts vid sidan av tjänsten, eller kan det trots att själva affären som uttalandet berör är av privat karaktär, anses att uttalandet gjordes under utövande av uppdraget.

Ebba hävdar att hon är utsatt för utpressning och att det mediedrev som skapats emot henne är medvetet för att utnyttja hennes ställning som politiker till hennes nackdel, och att det föranledde hennes uttalande. Kan det stämma?

Svaret på den frågan har vi fått från från såväl Esbjörns gode man Monika som honom själv. Monika och hennes bekanta skrev redan innan på sin Facebooksida om denna möjlighet och Esbjörn bekräftade det hela i klara ordalag när TV4 intervjuade honom. Ebba ska inte tro att massa folk kommer rösta på henne och någon annan kan roffa åt sig ledningen av partiet. Esbjörn menar tydligen på att han skall få rätt för att Ebba inte skall förlora posten som partiledare.

Mot bakgrund av allt detta blir det svårt att argumentera för att såväl syftet bakom uthängningen samt hela mediedrevet inte är direkt kopplat till hennes roll som partiledare och att hennes uttalande därför inte skulle vara en del av hennes gärning som politiker och riksdagsledamot.

Så, ja, det torde vara svårt att bortse från Regeringsformens kap 4. 12 §, om man skall försöka väcka talan mot Ebba. Och detta gäller så klart även ett enskilt åtal.

Det innebär att för att kunna väcka åtal mot Ebba, så måste minst 291 av riksdagens 349 ledamöter rösta emot Ebba. Hon är ju få större delen av inte bara KD utan även M och SD med sig och sannolikt en hel del fler politiker, så det lär ju aldrig hända.

Lycka till Johann Binninge ...
Tack för bra genomgång av förutsättningarna för ett förtalsmål mot Ebba. Kan bara instämma i ett "Lycka till Johann Binninge!" 😁
2021-02-28, 08:33
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Tror du att du och Ebbas andra spindoktorer här i tråden som försvarar sin sjuka mor har ensamrätt att smutsa ner den här affären med påhopp på motparten?

Ebba själv har ju begått värre påhopp mot sin motpart och hans vapendragare än vad hon själv råkat ut för. För man in en massa skit i debatten får man stå sitt kast. Det får ni lära er.

Dom senaste ruttna påhoppen hon gjort mot Esbjörn och hans vapendragare är väl mycket snaskigare än detta? Det är klart att samhället ska ta hand om hemlösa barn som far illa i moderns vård.
2021-02-28, 08:35
Medlem
Citat:
Kan du länka hans facebook så ska jag skriva där vad jag tycker om Ebbas empatilösa beteende.

Citat:
Du har helt missat att den empatilösa Ebba har använt sina barn som en sköld mot sitt giriga och okristna beteende? Jag tror inte många pensionärer vill rösta på Ebba efter denna skamliga affär.

Det var Ebba som gjorde sina "hemlösa" barn till ett slagträ för att lura av en senil man hans egendom.
Behöver du verkligen en länk för att hitta Marcus Oscarssons Facebook?

Jag har helt missat ”att den empatilösa Ebba har använt sina barn som en sköld mot sitt giriga och okristliga beteende”. Jag förstår ärligt talat inte ens vad du menar med att hon skulle ha använt barn som sköld mot sitt beteende.

Återkom när du har förmågan att skriva begripliga inlägg.
2021-02-28, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Niklas kan väl bo hos sina föräldrar 200m bort? Eller det är kanske det han gör?

Så exakt nu - Ebba bor i sitt gamla hus, med föräldrarna runt hörnet,
och Niklas säkert hos sina föräldrar 200m bort.

Eller är de ev i samma hus med Ebba/Niklas. Man vet ju inte hur sams de är...

Shit, det måste ju vara fruktansvärt för stackars Ebba i den miljön.
Stort hus och all släkt runt hörnet. Hon LIDER verkligen som hemlös. Stackars barn.
Att leva i kartong och Shurgard-förråd, med alla barnens pryttlar nedpackade och svåråtkomliga vid behov är ingen dröm. Inte säkert att barnen har plats att ta hem kompisar och leva ett vanligt liv heller. Tungrott är bara förnamnet på den tillvaron.
2021-02-28, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tror du att du och Ebbas andra spindoktorer här i tråden som försvarar sin sjuka mor har ensamrätt att smutsa ner den här affären med påhopp på motparten?

Ebba själv har ju begått värre påhopp mot sin motpart och hans vapendragare än vad hon själv råkat ut för. För man in en massa skit i debatten får man stå sitt kast. Det får ni lära er.

Dom senaste ruttna påhoppen hon gjort mot Esbjörn och hans vapendragare är väl mycket snaskigare än detta? Det är klart att samhället ska ta hand om hemlösa barn som far illa i moderns vård.

Kan du förklara vad du menar med den första meningen, är det Ebbas eller Esbjörns sjuka mor du menar, eller min?

Återkom när du har förmågan att skriva begripliga inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in