2021-02-28, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Exakt vad har Marinator koll på?

Det handlar om två av samma skrot och korn och beklagligt nog så är den ene av dem en partiledare.

Ja man kan göra vad fan man vill så ser det ut idag tack vare våra politiker. allt blir till en tolknings fråga.

Jag tycker det är bra at Ebba får känna på den verkligheten som råder, hur svårt det är trots att man har rätt och får hon rätt i sak så är ju skada redan skedd och att den skadan får hon ingen ersättning för.

Folk sitter här skriker om rätt!
Ni har fattat noll.
Det enda rätta är att vara noga insatt så att man får rätt då att rätt det är inget entydigt.
NÄE! Ebba har köpt, således är det hennes egendom! Fatta det, och be den där gubbjäveln att dra åt helvete!
2021-02-28, 01:53
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Känns som du blandar ihop begreppen lite här.
Domstolen kan aldrig "yrka" på förlikning. Det är parterna som kommer överens om en eventuell förlikning. Och självklart kan de göra det även i ett fall som detta. En sådan förlikning kan t.ex. vara att Esbjörn går med på att fullfölja avtalet och stå för Ebbas alla kostnader mot att Ebba lovar att inte fälla några träd som står mer än 5m från huset och med en diameter större än 30cm på 150cm höjd, så länge Esbjörn är i livet. Eller så kan en förlikning vara att köpet återgår och Esbjörn står för alla Ebbas kostnader samt ett skadestånd till henne på 500 ksek. Eller det kan vara att Ebba släpper huset och var och en tar sina kostnader. Sedan får man skriva de ytterligare dokument och avtal som krävs för den förlikning man har nått.

Precis antingen följer man avtalet eller så skrivs ett nytt avtal och det mellan parterna.
Inte som den jag svarade som påstod att juridiken kommer att yrka på förlikning.
2021-02-28, 01:57
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Vindarna har vänt grabben
Tänk bara i veckan varenda löp kommer att ha stor bild på Johann Binninge och Monica Pernroth Lüllmaa ,pedofilerna som drev hatdrev mot en svensk politiker .
Jag har svårt att sova bara av tanken..

Ahahaa hade detta gällt Svetsaren så hade gubben med sin hird fått bita i gräset under stor tystnad.
I andra hand så är både Svetsaren och gubben slipade nog till att veta när och hur, Ebba var ju given hon klev in likt Rödluvan, ohooo? Hu ä de med faboooor?
2021-02-28, 02:05
Medlem
Citat:
Din svenska är verkligen inget att hänga i gran, varken det du skriver eller din läsförmåga.

Ebba uttalar sig om PRISET, det är baserat på allt hon nämnde. AVDRAGET som du tog upp, på 300ksek, uttalar hon sig inte om alls i "källan" som du citerade. Men det avdraget på 300ksek är baserat på de kostnader som specas i parentesen.

Att du skulle förstå skillnaden på det överenskomna priset och avdraget är att hoppas på alldeles för mycket, jag förstår det.

När du sedan inte kan styrka dina galna påståenden och lögner så kommer skitsnacket och att kalla andra för troll. Men det är tydligt att det är du själv som är trollet som sprider dessa genomskinliga lögner.

Du är ju precis lika klantig som Binninge och Esbjörn, det är ironi på riktigt det. Precis som de klantskallarna så serverar även du belägg som motbevisar dig själv

Vi förkortar så du förstår. Mycket text är svår att ta in?

Pris baserat på VärderingAR, KOSTNADER, SAMT RENOVERINGAR.
Renoveringar är klart och tydligt med i prissättningen.

VÄRDERING - Pris = Avdrag.

Så nu kan vi gå vidare, Ebba ville alltså dra av för renoveringar mot värderingen.
Gubben gick med på det. Det är vad jag kallar lurad, eller dumsnällt beteende mot en rik donna som gått och väl kunnat betalat värdering + 200 000kr.
2021-02-28, 02:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Alltihopa detta kommer bli en stor seger för Ebba i slutänden. Hon vinner huset och hon kommer att vinna stora sympatier hos folket nu när de inser vad hon utsatts för av såväl Esbjörn som mediedrev. Det har redan vänt och det är en enorm fördel Ebba kontra Esbjörn i de undersökningar som finns på nätet.

En konspiration som slog riktigt bakut för vänsterextremisterna och som också har rökt ut förrädarna inom egna partiet.

Ebba kommer stå starkare än någonsin efter detta.

Jag har ingenting emot Ebba som partiledare, hon är otroligt skicklig! KD har inte råd med att mista henne och faktiskt inte moderaterna heller när man tänker efter.

Felet är att politiker lever i en bubbla där dom inte begriper hur långt som motparten går.
Det är pengar med överallt, tungor lättas, folk minns med hjälp av pengar och naturligtvis utan att det behöver yppas så förstår ju den tillfrågade vad det är som eftersöks, vad som slår i media och var media står det vet vi alla.
2021-02-28, 02:13
Medlem
trngws avatar
Det var lite intressant som nämndes i ett inlägg tidigare, att talan inte får väckas mot en riksdagsledamot på grund av yttringar i utövandet av uppdraget som hen gjort. Så jag kollade upp vad lagen säger. Den aktuella paragrafen finns i en av våra fyra grundlagar, Regeringsformen.

4 kap. 12 § Talan får inte väckas mot den som utövar eller har utövat uppdrag som riksdagsledamot på grund av hans eller hennes yttranden eller gärningar under utövandet av uppdraget, utan att riksdagen har medgett det genom ett beslut som minst fem sjättedelar av de röstande har enats om. Utan ett sådant medgivande får en sådan person inte heller berövas friheten eller hindras från att resa inom riket på grund av yttranden eller gärningar under utövandet av uppdraget.

Så, undrar man då, hur påverkar detta ett eventuellt åtal emot Ebba.

Tja, den stora frågan är då, gjordes Ebbas uttalande "under utövande av uppdraget" som riksdagsledamot, eller var det ett "privat" uttalande.

Facebooksidan där uttalandet gjordes är utan tvekan en kommunikationskanal som används uteslutande för hennes kommunikation som politiker, så ur det perspektivet råder det ingen tvekan.

Kan uttalandet ändå anses ha gjorts vid sidan av tjänsten, eller kan det trots att själva affären som uttalandet berör är av privat karaktär, anses att uttalandet gjordes under utövande av uppdraget.

Ebba hävdar att hon är utsatt för utpressning och att det mediedrev som skapats emot henne är medvetet för att utnyttja hennes ställning som politiker till hennes nackdel, och att det föranledde hennes uttalande. Kan det stämma?

Svaret på den frågan har vi fått från från såväl Esbjörns gode man Monika som honom själv. Monika och hennes bekanta skrev redan innan på sin Facebooksida om denna möjlighet och Esbjörn bekräftade det hela i klara ordalag när TV4 intervjuade honom. Ebba ska inte tro att massa folk kommer rösta på henne och någon annan kan roffa åt sig ledningen av partiet. Esbjörn menar tydligen på att han skall få rätt för att Ebba inte skall förlora posten som partiledare.

Mot bakgrund av allt detta blir det svårt att argumentera för att såväl syftet bakom uthängningen samt hela mediedrevet inte är direkt kopplat till hennes roll som partiledare och att hennes uttalande därför inte skulle vara en del av hennes gärning som politiker och riksdagsledamot.

Så, ja, det torde vara svårt att bortse från Regeringsformens kap 4. 12 §, om man skall försöka väcka talan mot Ebba. Och detta gäller så klart även ett enskilt åtal.

Det innebär att för att kunna väcka åtal mot Ebba, så måste minst 291 av riksdagens 349 ledamöter rösta emot Ebba. Hon är ju få större delen av inte bara KD utan även M och SD med sig och sannolikt en hel del fler politiker, så det lär ju aldrig hända.

Lycka till Johann Binninge ...
2021-02-28, 02:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Vi förkortar så du förstår. Mycket text är svår att ta in?

Pris baserat på VärderingAR, KOSTNADER, SAMT RENOVERINGAR.
Renoveringar är klart och tydligt med i prissättningen.

VÄRDERING - Pris = Avdrag.

Så nu kan vi gå vidare, Ebba ville alltså dra av för renoveringar mot värderingen.
Gubben gick med på det. Det är vad jag kallar lurad, eller dumsnällt beteende mot en rik donna som gått och väl kunnat betalat värdering + 200 000kr.

Som sagt, din svenskakunskap är så gott som obefintligt. Du förstår uppenbarligen inte det själv, men ditt inlägg är fullständigt osammanhängande.

Ja visst, det slutligt överenskomna priset är värderingen minus avdraget. Du kan i alla fall lågstadiematte, alltid något.

Men nej, renoveringar är verkligen inte med i prissättningen. De får Ebba ordna med och bekosta på egen hand.

Sedan påstår du att AVDRAGET innefattar kostnader för renovering, vilket det inte heller gör.

Jag har bett dig om källa på det, vilket du inte kunnat prestera.

Ebba har aldrig sagt att hon ville dra av för renoveringar mot värderingen.

Inte heller det har du presenterat någon källa på, och kommer inte att kunna göra.

Det är du som inte förstår svenska språket och läser in en massa saker som inte står. Läs lite saktare, ta ett ord i taget, läs bara det som står och lägg inte till något själv, så kanske det börjar klarna.
Jag har ju inga större förhoppningar, men vem vet, mirakel lär ha hänt förr.

Expressen 21 Januari skriver om vad Ebba sagt om just avdraget.

"KD-ledaren har sagt att huset värderats till 4,2 miljoner, men att det gjorts avdrag för allt skrot som skulle forslas bort och att slutpriset därför landade på 3,9 miljoner."

Så där har du en referens som specificerar just AVDRAGET.
Senast redigerad av trngw 2021-02-28 kl. 02:37.
2021-02-28, 02:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!

Länk till läsbar bild: https://pbs.twimg.com/media/EvOkf0GWYAMYoZp?format=jpg&name=4096x4096

Alla ska läsa!

Ingen annan som uppmärksammat Majkgårds ordval när hon slant med tungan, om varför hon bevittnande generalfullmakten Monika Pernrot Lüllmaa fick?

Citat: ”Eftersom han behövde en förmyndare och bad mig bevittna”

ATT VAD SA HON EGENTLIGEN!?
Det är nog inte felciterat utan inspelning och han skrev sen ordagrant vad hon svarade.
Den obehagliga sanningen har med de orden avslöjats helt öppet.
Esbjörn är satt under tvångsförvaltning av Majkgård, Monika Pernrot Lüllmaa och Binninge, alla dom som ”av godhet” värnar om och tar hand om honom.

#FreeEsb
2021-02-28, 02:39
Medlem
Citat:
Som sagt, din svenskakunskap är så gott som obefintligt. Du förstår uppenbarligen inte det själv, men ditt inlägg är fullständigt osammanhängande.

Ja visst, det slutligt överenskomna priset är värderingen minus avdraget. Du kan i alla fall lågstadiematte, alltid något.

Men du påstår att avdraget innefattar kostnader för renovering, vilket det inte gör.

Jag har bett dig om källa på det, vilket du inte kunnat prestera.

Ebba har aldrig sagt att hon ville dra av för renoveringar mot värderingen.

Inte heller det har du presenterat någon källa på, och kommer inte att kunna göra.

Det är du som inte förstår svenska språket och läser in en massa saker som inte står. Läs lite saktare, ta ett ord i taget, läs bara det som står och lägg inte till något själv, så kanske det börjar klarna.
Jag har ju inga större förhoppningar, men vem vet, mirakel lär ha hänt förr.

Expressen 21 Januari skriver om vad Ebba sagt om just avdraget.

"KD-ledaren har sagt att huset värderats till 4,2 miljoner, men att det gjorts avdrag för allt skrot som skulle forslas bort och att slutpriset därför landade på 3,9 miljoner."

Så där har du en referens som specificerar just AVDRAGET.

Jaha, ska vi leka den leken. Märka ord.

I det citatet var det inga ord om sanering. Det var alltså ingen sanering!!!

Så då har Ebba lurat gubben att betala 300 000 för att forsla bort skrot (bilar.)
Bilar som skrothandlare BETALAR för att hämta. Sjysst.
Tack. Nu låter ju Ebbas deal än mer lurifaxig.

Du kan inte vinna förstår du väl?
Bara för att Ebba inte säger "avdrag" - spelar det ingen roll - priset är enligt Ebbas egen Facebook satt efter avdrag för diverse kostnader OCH renoveringar.
Ta det, gå vidare, eller fortsätt vara lite sådär patetiskt dryg och låtsas vara finurlig. Natten är ung.
Du roar mig.
2021-02-28, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Hon bor hos föräldrarna och fd maken därför behöver hon huset, huset ligger nära där hon bor nu om jag förstått det rätt.

Niklas kan väl bo hos sina föräldrar 200m bort? Eller det är kanske det han gör?

Så exakt nu - Ebba bor i sitt gamla hus, med föräldrarna runt hörnet,
och Niklas säkert hos sina föräldrar 200m bort.

Eller är de ev i samma hus med Ebba/Niklas. Man vet ju inte hur sams de är...

Shit, det måste ju vara fruktansvärt för stackars Ebba i den miljön.
Stort hus och all släkt runt hörnet. Hon LIDER verkligen som hemlös. Stackars barn.
2021-02-28, 03:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaha, ska vi leka den leken. Märka ord.

I det citatet var det inga ord om sanering. Det var alltså ingen sanering!!!

Så då har Ebba lurat gubben att betala 300 000 för att forsla bort skrot (bilar.)
Bilar som skrothandlare BETALAR för att hämta. Sjysst.
Tack. Nu låter ju Ebbas deal än mer lurifaxig.

Du kan inte vinna förstår du väl?
Bara för att Ebba inte säger "avdrag" - spelar det ingen roll - priset är enligt Ebbas egen Facebook satt efter avdrag för diverse kostnader OCH renoveringar.
Ta det, gå vidare, eller fortsätt vara lite sådär patetiskt dryg och låtsas vara finurlig. Natten är ung.
Du roar mig.

För dig är detta tydligen en tävling nu också. Nåja, den "tävlingen" har jag redan vunnit, det är bara du som inte förstår det. Den vann jag direkt när du presenterade din "källa" som motbevisade ditt eget påstående. Och nu har du förfallit till den sista och lägsta nivån i argumentationen, den att helt undvika sakfrågan och istället "märka ord", kalla motståndaren patetisk fast det är du själv som är det och försöka skämta bort allt. Där bekräftar du min seger. Jag tackar för den bekräftelsen.

Jag konstaterar slutligen rent sakligt att du inte har några belägg för några av dina påståenden, lögner, som motsägs direkt av till och med Expressens artiklar. Inte ens där fick du rätt.
Senast redigerad av trngw 2021-02-28 kl. 03:10.
2021-02-28, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men för sjutton, det finns ju ett protokoll från Anticimex där kostnaderna för saneringen anges.
Begriper du väl att var det med avdrag för renoveringar, hade Esbjörn fått betala köparen!

Jag tar bara Ebba på orden, priset sattes med tanke på diverse kostnader (sanering mm)
och renoveringar.
HON skrev så på Facebook. Vad - ska vi inte tro på vad hon skriver?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in