Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Vi förkortar så du förstår. Mycket text är svår att ta in?
Pris baserat på VärderingAR, KOSTNADER, SAMT RENOVERINGAR.
Renoveringar är klart och tydligt med i prissättningen.
VÄRDERING - Pris = Avdrag.
Så nu kan vi gå vidare, Ebba ville alltså dra av för renoveringar mot värderingen.
Gubben gick med på det. Det är vad jag kallar lurad, eller dumsnällt beteende mot en rik donna som gått och väl kunnat betalat värdering + 200 000kr.
Som sagt, din svenskakunskap är så gott som obefintligt. Du förstår uppenbarligen inte det själv, men ditt inlägg är fullständigt osammanhängande.
Ja visst, det slutligt överenskomna priset är värderingen minus avdraget. Du kan i alla fall lågstadiematte, alltid något.
Men nej, renoveringar är verkligen inte med i prissättningen. De får Ebba ordna med och bekosta på egen hand.
Sedan påstår du att AVDRAGET innefattar kostnader för renovering, vilket det inte heller gör.
Jag har bett dig om källa på det, vilket du inte kunnat prestera.
Ebba har aldrig sagt att hon ville dra av för renoveringar mot värderingen.
Inte heller det har du presenterat någon källa på, och kommer inte att kunna göra.
Det är du som inte förstår svenska språket och läser in en massa saker som inte står. Läs lite saktare, ta ett ord i taget, läs bara det som står och lägg inte till något själv, så kanske det börjar klarna.
Jag har ju inga större förhoppningar, men vem vet, mirakel lär ha hänt förr.
Expressen 21 Januari skriver om vad Ebba sagt om just avdraget.
"KD-ledaren har sagt att huset värderats till 4,2 miljoner, men att det gjorts avdrag för allt skrot som skulle forslas bort och att slutpriset därför landade på 3,9 miljoner."
Så där har du en referens som specificerar just AVDRAGET.