2021-02-26, 22:39
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Att beskriva människor som belastningar är själva grundstommen i den nazistiska ideologin och det är vad som slutade i förintelsen.
Jimmy Åkesson har radikaliserats. Eller också har han bara tappat masken. Under hans sliskigt vattenkammade sminkade yta är den råa nazismen naken.

Vilket jävla skitsnack.
Människor som belastar samhället har funnits lång innan Rommarikets gulddagar, OCH har kritiserats och motarbetats fysiskt och verbalt i de statsskick som funnits. Att sätta namn på eländet har inget med personer, tillhörigheter eller ideologier att göra. En spade är en spade.
Nazisternas ideologi slutade inte med förintelsen, den var en del av den, märk väl. Det innebär att den inte, behöver uppstå igen. Tror du inte att allas ögon skulle syna SD varje dag så att detta inte skulle kunna hända igen? Eller vilka tendenser ser du idag? Utan att fantisera.
Dina sista svamelrader är inget att beakta då det är din fantasi som spelar dig ett spratt.

Väx upp.
Senast redigerad av 53....so what 2021-02-26 kl. 22:41.
Citera
2021-02-27, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
När man gör ett politiskt utspel borde man kunna utkrävas någon form av förslag på förankring hur detta ska implementeras praktiskt. Det är ALLT jag sagt, du behöver inte vara ett sånt satans kisshål.
Kultur i detta fall betyder inte ”mat”, ”folkmusik” eller ”hällristningar”. Kultur handlar även om ”åsiktsfrihet” och ”rättigheter att välja bort”. Om du skriver under på dessa två ting borde bl a ”hederskultur”, ”åsiktsförtryck” och ”religiöst tvång” vara några saker som skaver.

Du är dock en självradikaliserad cancerfeminist och nazzejägare så du kommer aldrig att förstå vad jag säger, för du vill inte förstå. Du vill bara haka upp dig på formuleringen istället för problemet. Ett exempel på hur något ”enkelt” blir ”skitsvårt” i din värld: Jag är en agnostisk vit maskulin heteroman, jag är född så. Detta gör mig till ett jätteproblem enligt enhörningsnarrativet.

Jag är ”kvinnohatare” för att jag anser att män och kvinnor har olika roller i livet, menade att komplettera varandra istället för att konkurrera. Att jag bejakar mina naturligt maskulina sidor istället för att försöka finna några kvinnliga dito gör mig ”toxisk”.

Jag är ”rasist” för att jag anser att islam är en avgrund för kvinnors rättigheter. Att jag anser att kvinnor borde ha en mer värdig roll i livet än att enbart vara uppassare för medeltida tvångstankar baserade i hallucinationer skapade av rökelse och storhetsvansinne bortses helt av anhängarna av feminism, de söker bara efter ett rep att försöka trä runt min hals. Jag anser att all religion är fördummande och gudar enbart följs av svaga människor som inte vill dö ensamma. Jag vill dock inte förbjuda religion, jag vill bara strippa den på all särbehandling. Att tro på en gud ska vara lika lite avgörande som att tro på tomten.

Jag är en ”fascist” för att jag är född vit. Därmed var det uppenbarligen jag som orsakade förintelsen, slaveriet och digerdöden långt innan jag såg solens ljus för första gången. Jag är dock för kulturell autonomi, en same får vara same men då ska även en svensk få vara svensk utan att behöva millimetermotivera den egna existensen då ingen annan kultur heller avkrävs denna nålsögegranskning. ”Små grodorna” är ett typiskt idiotargument som dras upp i dessa diskussioner. Det handlar inte om några jävla grodor, utan om den positiva gemenskapen som uppstår när man samlas för ”hoppa groda”. Det kunde lika gärna handla om afrikanska penisfodral, eller thailändska himmelslyktor. Någonstans hoppar man säkert åsna utan att det ifrågasätts med samma frenesi som den svenska kulturen konstant är utsatt för.
Återigen, ingen positiv särbehandling för främmande kulturyttringar. När minoriteten tillåts diktera villkoren för majoriteten brukar det oftast sluta i blodigheter, historien är full av dylika exempel. Gå gärna din egen väg men trampa inte mig på tårna för att försöka hitta en genväg. Svenskar byggde detta land, delta i majoritetskulturen eller bygg upp ett eget land. Även ditt parallellsamhälle måste respektera majoritetssamhället oavsett om det ligger hummus eller potatis på din tallrik.

Jag är även ”HBTQ-hatare” för att jag inte vill suga kuk och marschera i koppel i Pridetåg. Jag anser också att kön bestäms av biologi, inte av politik. Min åsikt är att transrörelsen enbart livnär sig på heterokvinnors bekostnad, transmän är inget hot mot heteromän pga biologi. En kvinna som definierar sig som man kan aldrig bli mer ”man” än en naturligt född man. För att rå på detta krävs lagstiftning som underkänner naturlagarna. Detta är dock enbart mina åsikter, inte direktiv lämnade till Moses via en lertavla. Jag är ändå på full kollisionskurs med narrativet, detta utan att jag gjort annat än blivit född. Du borde kunna förstå varför jag inte orkar delta i några på förhand riggade ordlekar med dig.

All invandring som är emot kvinnofrid, frihet från religion, möjlighet till egna politiska åsikter och rätt till att existera på lika villkor utgör kulturell belastning. Kanske inte i arabländerna men i Sverige.

Suktar man efter sand och sharia går det alldeles utmärkt att flytta till dessa länder, man bör inte importera något som senare blir jävligt svårt att bli av med.
Senast redigerad av -boyakka- 2021-02-27 kl. 11:05.
Citera
2021-02-27, 11:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Att beskriva människor som belastningar är själva grundstommen i den nazistiska ideologin och det är vad som slutade i förintelsen.
Jimmy Åkesson har radikaliserats. Eller också har han bara tappat masken. Under hans sliskigt vattenkammade sminkade yta är den råa nazismen naken.

Jag tror du har förvrängt det där rätt duktigt.

En människa som kommer till Sverige utan några rimliga utsikter för jobb kommer utgöra en (ekonomisk) belastning för samhället.

En människa som kommer till Sverige med en kultur som ställer sig i strid med den svenska utgör en (kulturell) belastning för samhället.

En människa som kommer till Sverige och vägrar eller är inkapabel till att anpassa sig till vårt samhälle utgör en (social) belastning.

Alltså "all invandring som utgör en social, kulturell eller ekonomisk belastning"

Ovanstående är inte en beskrivning utan ett konstaterande som grundar sig i sund logik. Man kan med ganska hög säkerhet slå fast att någon kommer utgöra en ekonomisk belastning om dom saknar kunskap som är lämpad för den svenska arbetsmarknaden på samma sätt som man kan slå fast att någon kommer utgöra en kulturell/social belastning om dom inte har möjlighet att bli anställda och samtidigt kommer från regioner där hederskultur, klan struktur och dylikt råder.

Om Sverige är en båt som tar in vatten så är det okej att fylla på med folk som kan hjälpa till och skyffla ut vatten från båten och hjälper hålla båten flytande men det är inte okej att plocka in tjockisar som kommer parkera sin röv i en solstol på övre däck.
Citera
2021-02-27, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Kultur i detta fall betyder inte ”mat”, ”folkmusik” eller ”hällristningar”. Kultur handlar även om ”åsiktsfrihet” och ”rättigheter att välja bort”. Om du skriver under på dessa två ting borde bl a ”hederskultur”, ”åsiktsförtryck” och ”religiöst tvång” vara några saker som skaver.

Du är dock en självradikaliserad cancerfeminist och nazzejägare så du kommer aldrig att förstå vad jag säger, för du vill inte förstå. Du vill bara haka upp dig på formuleringen istället för problemet. Ett exempel på hur något ”enkelt” blir ”skitsvårt” i din värld: Jag är en agnostisk vit maskulin heteroman, jag är född så. Detta gör mig till ett jätteproblem enligt enhörningsnarrativet.

Jag är ”kvinnohatare” för att jag anser att män och kvinnor har olika roller i livet, menade att komplettera varandra istället för att konkurrera. Att jag bejakar mina naturligt maskulina sidor istället för att försöka finna några kvinnliga dito gör mig ”toxisk”.

Jag är ”rasist” för att jag anser att islam är en avgrund för kvinnors rättigheter. Att jag anser att kvinnor borde ha en mer värdig roll i livet än att enbart vara uppassare för medeltida tvångstankar baserade i hallucinationer skapade av rökelse och storhetsvansinne bortses helt av anhängarna av feminism, de söker bara efter ett rep att försöka trä runt min hals. Jag anser att all religion är fördummande och gudar enbart följs av svaga människor som inte vill dö ensamma. Jag vill dock inte förbjuda religion, jag vill bara strippa den på all särbehandling. Att tro på en gud ska vara lika lite avgörande som att tro på tomten.

Jag är en ”fascist” för att jag är född vit. Därmed var det uppenbarligen jag som orsakade förintelsen, slaveriet och digerdöden långt innan jag såg solens ljus för första gången. Jag är dock för kulturell autonomi, en same får vara same men då ska även en svensk få vara svensk utan att behöva millimetermotivera den egna existensen då ingen annan kultur heller avkrävs denna nålsögegranskning. ”Små grodorna” är ett typiskt idiotargument som dras upp i dessa diskussioner. Det handlar inte om några jävla grodor, utan om den positiva gemenskapen som uppstår när man samlas för ”hoppa groda”. Det kunde lika gärna handla om afrikanska penisfodral, eller thailändska himmelslyktor. Någonstans hoppar man säkert åsna utan att det ifrågasätts med samma frenesi som den svenska kulturen konstant är utsatt för.
Återigen, ingen positiv särbehandling för främmande kulturyttringar. När minoriteten tillåts diktera villkoren för majoriteten brukar det oftast sluta i blodigheter, historien är full av dylika exempel. Gå gärna din egen väg men trampa inte mig på tårna för att försöka hitta en genväg. Svenskar byggde detta land, delta i majoritetskulturen eller bygg upp ett eget land. Även ditt parallellsamhälle måste respektera majoritetssamhället oavsett om det ligger hummus eller potatis på din tallrik.

Jag är även ”HBTQ-hatare” för att jag inte vill suga kuk och marschera i koppel i Pridetåg. Jag anser också att kön bestäms av biologi, inte av politik. Min åsikt är att transrörelsen enbart livnär sig på heterokvinnors bekostnad, transmän är inget hot mot heteromän pga biologi. En kvinna som definierar sig som man kan aldrig bli mer ”man” än en naturligt född man. För att rå på detta krävs lagstiftning som underkänner naturlagarna. Detta är dock enbart mina åsikter, inte direktiv lämnade till Moses via en lertavla. Jag är ändå på full kollisionskurs med narrativet, detta utan att jag gjort annat än blivit född. Du borde kunna förstå varför jag inte orkar delta i några på förhand riggade ordlekar med dig.

All invandring som är emot kvinnofrid, frihet från religion, möjlighet till egna politiska åsikter och rätt till att existera på lika villkor utgör kulturell belastning. Kanske inte i arabländerna men i Sverige.

Suktar man efter sand och sharia går det alldeles utmärkt att flytta till dessa länder, man bör inte importera något som senare blir jävligt svårt att bli av med.

Detta var bland det bästa jag läst på Flashback och hela Sverige borde läsa detta och begrunda vad vi håller på med i detta land.
Det är dags att bryta hjärntvättens bojor för många i detta land och de behöver läsa din text så att polletten trillar ner.

10/10 poäng får du på ditt klockrena inlägg.
Citera
2021-02-27, 18:21
Medlem
53....so whats avatar
Citat:

Enormt bra skrivet, och tänkt. Hela V-logiken blev plötsligt avklädd i ett enkelt inlägg på Flashback. Tack.

Tryck upp ett plakat och bidra till spridning.
Citera
2021-02-27, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Detta var bland det bästa jag läst på Flashback och hela Sverige borde läsa detta och begrunda vad vi håller på med i detta land.
Det är dags att bryta hjärntvättens bojor för många i detta land och de behöver läsa din text så att polletten trillar ner.

10/10 poäng får du på ditt klockrena inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Enormt bra skrivet, och tänkt. Hela V-logiken blev plötsligt avklädd i ett enkelt inlägg på Flashback. Tack.

Tryck upp ett plakat och bidra till spridning.
Tack ni båda. Våra motståndares taktik har varit enkel men oerhört effektiv. De förklarar aldrig hur islam, HBTQ eller feminism kommer majoriteten tillgodo, istället förnekar de baksidorna och ägnar sig åt att bygga upp förkastliga halmdockor av våra åsikter och sedan tända eld på dem pga att ”de är förkastliga”. Att inte ens försöka förstå begreppet ”kulturell belastning” är ett bevis för deras metodik.

Eftersom de inte vill lyssna på varför vi tycker som vi gör återstår enbart att aldrig gå på defensiven och istället be dem dra åt helvete med sina gemenskapssöndrande teorier. Det känns ganska lönlöst att försöka övertga en vänsterdåre med långa utlägg som denne inte har för avsikt att försöka förstå, därför kan man lika gärna kommentera invandringspolitiken med det korta, men kärnfulla Nej. Ut.

Kan jag inspirera någon annan känner jag dock självklart att det är väl investerad tid att utveckla tankegångarna.
Citera
2021-02-27, 19:08
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Tack ni båda. Våra motståndares taktik har varit enkel men oerhört effektiv. De förklarar aldrig hur islam, HBTQ eller feminism kommer majoriteten tillgodo, istället förnekar de baksidorna och ägnar sig åt att bygga upp förkastliga halmdockor av våra åsikter och sedan tända eld på dem pga att ”de är förkastliga”. Att inte ens försöka förstå begreppet ”kulturell belastning” är ett bevis för deras metodik.

Eftersom de inte vill lyssna på varför vi tycker som vi gör återstår enbart att aldrig gå på defensiven och istället be dem dra åt helvete med sina gemenskapssöndrande teorier. Det känns ganska lönlöst att försöka övertga en vänsterdåre med långa utlägg som denne inte har för avsikt att försöka förstå, därför kan man lika gärna kommentera invandringspolitiken med det korta, men kärnfulla Nej. Ut.

Kan jag inspirera någon annan känner jag dock självklart att det är väl investerad tid att utveckla tankegångarna.

Själv försöker man vara påläst så man ser deras feltänk och kommentera detaljerna då de oftast inte kan eller vet vad som gäller, de bara raljerar med flosker eller V-retorik som knappt är värd en huvudskakning.
Citera
2021-02-27, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Själv försöker man vara påläst så man ser deras feltänk och kommentera detaljerna då de oftast inte kan eller vet vad som gäller, de bara raljerar med flosker eller V-retorik som knappt är värd en huvudskakning.
Vi får dock inte glömma bort att de flesta av dem är rena Dunning-Krugerfall, att påpeka deras feltänk i t.ex. kulturfrågan är som att spela upp Beethoven för en döv. Wagner triggar de iofs på men av helt andra orsaker.
Citera
2021-02-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag förstår inte vad kulturell belastning är för något, och belastning i relation till vad? Är det människors kulturella musiksmak, litteraturpreferenser, trosuppfattning, lättja och sätt att hänga upp gardiner, som utgör en belastning? Han verkar mena något annat än det han säger.

Kan det vara något av dessa ?:hedersmord, könsstympning, mångifte, hedersförtryck, förnedringsrån,barnäktenskap,shariapoliser,islamis m, gruppvåldäkter och klanstrukturer?

Eller dessa fenomen är kanske inte kulturella?
Citera
2021-02-28, 12:45
Medlem
När man inte längre kan utöva Svenska traditioner eller leva ett normalt svenssonliv utan att kränka utgör det en kulturell belastning för samhället.

Typ som att fira Lucia, bära kors, äta fläskkött och gå ut med sin hund.
Citera
2021-02-28, 13:05
Medlem
Sladdarens avatar
Klart att, kollar man på statistiken av de som kommer, å kommit (svartingarna) som anpassar sig inte till en positiv utvecklingen eller bibehållen på alla välfärdsområden under massa herrans år inkl att inte ta med sig en kulturell respekt till svergige, så måste man strypa det inflödet omgående och skicka hem de som står på svensk mark redan
Citera
2021-02-28, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Kan det vara något av dessa ?:hedersmord, könsstympning, mångifte, hedersförtryck, förnedringsrån,barnäktenskap,shariapoliser,islamis m, gruppvåldäkter och klanstrukturer?

Eller dessa fenomen är kanske inte kulturella?

Brott är inte en kulturell belastning utan just brott, och ska beivras.

Men om människor inom sig bär på kulturella uppfattningar som kan resultera i ett framtida brott, så kan man inte bestraffa dem för det innan brottet begåtts. Inte heller utvisa människor för deras kulturella uppfattningar, så länge tankar inte utgör ett brott.

Att kolla på porr är en kulturell sak som kan innebära ett framtida våldtäktsbrott. Men att utvisa alla svenska porrtittare med hänvisning till att det skulle vara kulturellt belastande innan brott har begåtts verkar (för mig i alla fall) vara väl strängt, eftersom det skulle bestraffa tänkandet. Det skulle vara som att Flashback ska avslöja alla kontons verkliga innehavarare eftersom inläggen som kontohavarna gör här skulle av någon myndighet, i någon framtid, kunna anses som kulturellt belastande, och skulle därmed också kunna innebära brott och vara utvisningsgrundande för alla, oavsett medborgarskap.

Åkessons begrepp "kulturell belastning" verkar därför gå i riktning mot ett samhälle bort från öppenhet som med internet och frihet att tänka vad man vill på sin kammare. Det är möjligt att Åkesson vill ha en mer totalitär samhällsstruktur. Begreppet "kulturell belastning" skulle mycket väl kunna användas i ett sådant syfte.

Antisovjetisk propaganda, anti-nationalistiska uttalanden, antipolska uttalanden för att ta något nyligen diskuterat i Polen, och andra slagord har förekommit tidigare i historien, och för mig känns "kulturell belastning" som en variant av dessa begrepp. De har också faran att de kan vändas tvärtom och tillämpas på den grupp människor som nyss tyckte att invandring utgjorde en kulturell belastning, till att just de som tyckte så utgör en kulturell belastning.

För mig är det en knivskarpa gräns mellan belastande kulturella uppfattningar/tankeidéer och brott. Uppfattningar får man ha men brott får man inte begå. Invandring kan inte vara kopplad till vilka tankar människor har, utan deras gärningar och vandel bör vara avgörande för hur de ska bedömas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in