Citat:
Ursprungligen postat av
Herakleios
Ett steg i rätt riktning.
Du ska ha beröm för det sista du skriver om att det rekvisit som KP lade fram inte räcker till för åtal och att det i nuläget inte finns på fötterna att peka ut SE som GM men att man ändå kan ha en känsla av att han är GM.
Du har rätt till den känslan.
Även utan bevisning.
Jag har aldrig påstått att SE skulle dömas i en domstol med denna bevisning i en rättsstat krävs dessbättre mer än så(även om det tyvärr inte alltid funkar i realiteten).
Jag kan förstå varför man pekade ut honom även om man såklart kunde ha sagt en man som jobbade het nära mordplatsen eller liknande.Å andra sidan hade alla ändå fattat vem som åsyftades så skillnaden är marginell.
SE bidrog starkt till att göra sin identitet känd genom sina mediaframträdanden så i nån mån kan man väl ändå säga att han har sig själv att skylla.
Jag tror iofs att han inte hade nåt mot att kallas för och att vara Skandiamannen.
Det var nåt han gärna berättade i sitt sista telefonsamtal med sin första exfru kort före sin död-
Det kan kvitta vad vi anser om att SE namngavs på pressträffen vi här är inte en del av rättsväsendet oavsett. Att jag har en stark övertygelse om vem som är mördaren och ungefär hur det gick till är som sagt inte samma sak som att jag menar att han skulle förklaras skyldig i en rättegång det har jag iofs heller aldrig påstått snarare tvärtom.
Jag önskar dig en god natts sömn.