2021-02-27, 23:06
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Förstår du inte att vaccinet är beroende av vårt immunförsvar för att fungera? Men vårt immunförsvar fungerar utan vaccin. Vet man det så är det inte så svårt att inse att bra och välfungerande immunsystem ALLTID är viktigare än vaccin. Men jag säger inte att vaccin är värdelösa, däremot överskattade!

Till ekvationen bör väl tilläggas att detta inte är ett vaccin över huvud taget i den vedertagna uppfattningen om vad ett vaccin är. Det hade varit ärligare om dom kallade det covid medicin eller nåt. Att kalla det vaccin blir ju bara förvirrande och gör ju att trovärdigheten för verkliga vaccin kommer ifrågasättas.
Citera
2021-02-27, 23:07
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Förstår du inte att vaccinet är beroende av vårt immunförsvar för att fungera? Men vårt immunförsvar fungerar utan vaccin. Vet man det så är det inte så svårt att inse att bra och välfungerande immunsystem ALLTID är viktigare än vaccin. Men jag säger inte att vaccin är värdelösa, däremot överskattade!

Instämmer. Det är också mycket märkligt att folk som har fått två doser blir svårt sjuka.

Kan det vara så att vaccinet bara gör det värre för vissa individer? Detta borde ju vaccinföretagen studera noggrannare innan de ger ut vaccinen

Det kan ju också vara så att de nuvarande vaccinen bara biter på 2-3 varianter.
Citera
2021-02-27, 23:12
Medlem
AndersTengells avatar
fan vad tråkig diskussion ni haft i den här tråden senaste dagarna.. ivermetecin hit och dit, minskydd hit och dit, fyfan

vad säger ni

om jag säger att covid-19 leder till Lewykroppsdemens för väldigt många?

Citat:
En patient som drabbats av denna form av demens blir ofta ovanligt trött, får synhallucinationer och nedsatt uppmärksamhet. Symptomens styrka kan variera under dagen: personen kan uppträda helt irrationellt ena stunden för att uppträda normalt senare under dagen. Därför kan det vara svårt för anhöriga att acceptera och förstå att det är en demenssjukdom som deras anhörig drabbats av, och inte bara förvirring.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lewykroppsdemens

sug på den!
Citera
2021-02-27, 23:20
Medlem
Citat:

Min kännedom om immunförsvar är inte komplett det ska erkännas. Vad jag däremot till fullo förstår är att du saknar en källa till ditt påstående om att immunförsvaret fungerar bättre mot covid 19 utan vaccin.
Senast redigerad av Leland1979 2021-02-27 kl. 23:25.
Citera
2021-02-27, 23:24
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Att vaccin hjälper till att minska allvarlig sjukdom, det är nog de flesta överens om. MEN:

Det pågår just nu ett par lokala utbrott i ett par mindre städer i UK där smittspridningen och sjukhusinläggningar i åldersgruppen 90+ har ökat ganska dramatiskt. Detta är således bland personer som vaccinerades i början och mitten på Januari och således har passerat de tre veckor som vaccinet behöver för att immunförsvaret skall primas. Även antalet patienter som skrivs in på sjukhus har de senaste dagarna börjat öka i den delen av landet.

Känns lite märkligt och oväntat, faktiskt.
Citera
2021-02-27, 23:25
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Troligtvis närmare 20 miljoner.
Du som många andra gör misstaget att ni tror att alla de som dog i spanska sjukan dog av viruset men det är ju precis som med corona att de flesta dog med viruset inte av det. Det som dödade de flesta som drabbats av spanska sjukan var bakterier. hade penicillin funnits då och behandlats med så hade väldigt många som dog klarat sig. Dessutom får man tänka på att väldigt många vid den tidpunkten var i dåligt skick och många var undernärda efter första världskriget
Det är ju fantastiskt att du har bättre koll på dödstalen i Spanska sjukan än vad de flesta som skrivit om spanska sjukan har.

Det är ju rätt ointressant för de som dog och för deras anhöriga att de hade överlevt om de fått en medicin som ännu inte fanns.

Ungefär samma sak med de som var i dåligt skick. De dog för att de var i dåligt skick och drabbades av Spanska sjukan och de är ju rätt ointressant att de kunde ha överlevt om de varit i bättre skick.

Hur som helst verkar flockimmunitet vara en riktig framgångssaga om man tittar tillbaks på Spanska sjukan med bara 3 % av jordens befolkning som dog och att pandemin gick över så snabbt som på tre år.

Two morse years to go!
Senast redigerad av Surtruten 2021-02-27 kl. 23:32.
Citera
2021-02-27, 23:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Instämmer. Det är också mycket märkligt att folk som har fått två doser blir svårt sjuka.

Kan det vara så att vaccinet bara gör det värre för vissa individer? Detta borde ju vaccinföretagen studera noggrannare innan de ger ut vaccinen

Det kan ju också vara så att de nuvarande vaccinen bara biter på 2-3 varianter.
Har du någon äldre närstående som drabbats av detta?
Citera
2021-02-27, 23:36
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Till ekvationen bör väl tilläggas att detta inte är ett vaccin över huvud taget i den vedertagna uppfattningen om vad ett vaccin är. Det hade varit ärligare om dom kallade det covid medicin eller nåt. Att kalla det vaccin blir ju bara förvirrande och gör ju att trovärdigheten för verkliga vaccin kommer ifrågasättas.
Nej, det är du som inte klarar av att göra en distinktion mellan immunitet och steriliserande immunitet.

Du har sannolikt fått för dig att majoriteten av vaccin ger steriliserande immunitet. Det gör de inte. Det är inte heller så att immunity by infektion i alla fall ger steriliserande immunitet. Varicella zoster är ett bra exempel på en sådan infektion. Även här finns det vaccin men inte heller det ger steriliserande immunitet (vilket är extremt bra ur ett annat perspektiv men det skall vi kanske inte gå in på).

Vaccin behöver inte ge steriliserande immunitet för att erbjuda en bra kontroll över sjukdom och epidemi.
Citera
2021-02-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är ju fantastiskt att du har bättre koll på dödstalen i Spanska sjukan än vad de flesta som skrivit om spanska sjukan har.
ingen vet exakt hur många som dog i spanska sjukan, det sägs mellan 17-100 miljoner, men som sagt så dog de flesta av bakteriell lunginflammation. Så viruset var inte ensamt ansvarig.

Citat:
Det är ju rätt ointressant för de som dog och för deras anhöriga att de hade överlevt om de fått en medicin som ännu inte fanns.
Det är inte ointressant nu eftersom det finns antibiotika och behandla bakteriell lunginflammation vilket ofta minskar dödsfallsrisken även vid covid.

Citat:
Ungefär samma sak med de som var i dåligt skick. De dog för att de var i dåligt skick och drabbades av Spanska sjukan och de är ju rätt ointressant att de kunde ha övferlevt om de varit i bättre skick.
Det är inte ointrssant eftersom folk generellt är i bättre skick och mer välnärda idag och har bättre sjukvård ochh hygien.

Citat:
Hur som helst verkar flockimmunitet vara en riktig framgångssaga om man tittar tillbaks på Spanska sjukan med bara 3 % av jordens befolkning som dog och att pandemin gick över så snabbt som på tre år.
Suck! På den tiden hade vi inte lika snabba kommunikationer. Vilket betyder att det skulle gå betydligt fortare än 3 år att nå flockimmunitet. Eller skulle? Det är ju så det är med nästan alla andra okända och kända virus som sprids jorden runt och som vi inte har vaccin eller medic8ner mot.

Citat:
Two morse years to go
Ja med corona nu så lär det minst ta det mycket på grund av restriktioner och lockdowns.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-02-28 kl. 00:22.
Citera
2021-02-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
En ärlig fråga, varför vill ni att så många som möjligt ska överleva?
Själv hoppas jag att 3 milliarder dör, det vore bra för planeten.
Covid 19 är inte problemet, överbefolkningen är problemet.

Om 3 miljarder skulle dö skulle det vara vad, 40% dödlighet? Vad säger att du eller din familj skulle tillhöra de 60%?

Jag kanske är speciell, men skulle det finnas 2 knappar, "döda din storasyster" eller "döda 5 miljarder andra människor" skulle jag trycka på knapp 2, inte för att jag vill att 5 miljarder ska dö, men för att jag sätter mina nära och kära för fan hela mänskligheten.

Därför hoppas jag mest att folk ska överleva, ju fler som överlever, desto större chans är det att de man bryr sig om överlever. Sedan hoppas jag ingen dör oavsett av humana skäl också.
Senast redigerad av Xade 2021-02-28 kl. 00:02.
Citera
2021-02-28, 00:01
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Att ta vaccinet ska vara frivilligt men ändå pratar man om vaccinationspass.
Ja?
På vilket sätt menar du att det inte är friviligt?
Citera
2021-02-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johans2
Jag kan säga såhär, ta inte vaccinet
Denna förkylning handlar om att pengar skapas av lån och att det ekonomiska läget är till sitt fullo
Alltså att man söker efter något att peka på
mvh

Är det coolt att leka efterbliven? Spela dum har man ju hört talas om, men inte ens det var coolt. Att leka efterbliven, är det det nya bland kidsen?

Att jämföra detta helvetesvirus som dödat miljoner med en förkylning är nämligen ett totalt efterblivet påstående. Skärp dig, du skämmer ut dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in