Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Syftar du på finländska regeringen? Eller stadsfullmäktige i Helsingfors?
Vad är resonemanget bakom utegångsförbud? Utomhus är ju risken för smittspridning ganska liten. Jag tänker mig att ett utegångsförbud har stora psykologiska konsekvenser, eftersom man känner sig inlåst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Statsrådets kansli som förbereder lagändring
Kan en lagändring kanske vara en förberedelse inför en epidemi med ett ännu farligare virus?
Utegångsförbud ser jag som en mycket hård åtgärd. Beträffande Corona-epidemin skulle det kanske kunna vara motiverat i ett akut-skede, där man under kort tid har utegångsförbud i ett litet område, med syftet att hindra en ny mutation från att få fäste i Finland. När en ny variant har fått fäste, så vet vi ju att den är mycket svår att få bort.
Ifall det finns planer att införa utegångsförbud i stora delar av Finland, så låter det absurt. Jag tänker mig att stora delar av Finland ser ut som stora delar av Sverige, nämligen att man kan gå långa sträckor utan att komma i närheten av andra människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Hahaha, något man kommer sakna den dagen "pandemin" är över är ju att gå in här och läsa alla dessa inlägg från Flashbackexperterna som tror att de vet någonting. Stor humor.
Jag tycker det ät tröttsamt med Flashbackexperter som enbart ägnar sig åt att anklaga allt och alla för inkontinens.