2021-02-27, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Detta må vara en av de värsta smutskastningskampanjerna inom svensk politik.

Jag anser att det var rätt av media att börja granska affären. Med tanke på Ebbas position och ambitioner att leda landet är det snarast medias skyldighet att bevaka ärendet.

Men denna bevakning har gått över alla gränser. Granskning har visat sig osaklig och partisk från många håll. Ebba målas ut som girig, klandervärd, ohederlig och allt annat otrevligt.

Nu när vi får höra Esbjörns egen version av det inträffade framstår han inte som ett offer, utan den person som är offer i denne historia är definitivt Ebba Busch. Visst Esbjörn kan på sätt och vis också vara ett offer, men det beror på att en person som utger sig vara juridiskt kunnig utnyttjar Esbjörn och har blivit hans ombud, att hans värdinna försöker köpa fastigheten genom skambud. Dessa personer borde i nuläget inledas en granskning av. Vilka är deras motiv?

För ett tag sedan mottog skådespelaren Mikael Persbrandt ett skadestånd för det förtal som han hade utsatts för i massmedia. Jag tycket att i detta fallet har den journalistiska granskningen i flera fall överskridit gränsens för vad som kan anses för förtal och jag hoppas verkligen att denna sak kommer att få sin juridiska prövning. Det handlar inte om någon ekonomisk sak - utan att Ebbas namn ska rentvås offentligt och de skyldiga ska tvingas att be om ursäkt.

Lite lätt fel, vi får verkligen hoppas att Ebba Busch fälls för förtal och att hon åker på ett högt skadestånd.
Sedan att KD hittar en frisk, intelligent ny partiledare så vi får en borgerlig regering vid nästa val.
2021-02-27, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så EBT är rättslös, avtal som hon ingår behöver bara godtyckligt följas av den andra parten, och om hon är fräck nog att försöka stå för sin rätt är hon "gränslös". Är det pga att hon är kvinna du tycker det?

?? Nu har hon ju faktiskt bearbetat denne gamling under en lång tid, och lockat/tvingat gamlingen att sälja långt under marknadspris. Det kunde gått bra, men det gjorde det inte. Då bör hon backa.
2021-02-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det här ärendet handlar inte om juridik. Det handlar om att köra över en gammal man.
Den enda som har kört över någon är Esbjörn. Han får domen nästa vecka. Min gissning är att det blir grov vårdslöshet i trafik. Kvinnan var väldigt nära att omkomma.
2021-02-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Lite lätt fel, vi får verkligen hoppas att Ebba Busch fälls för förtal och att hon åker på ett högt skadestånd.
Sedan att KD hittar en frisk, intelligent ny partiledare så vi får en borgerlig regering vid nästa val.
Du menar för att hon berättade att Ebbas ombud misshandlade och försökte våldta sin styvdotter?
2021-02-27, 19:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hon bör bli fälld för förtal.
2021-02-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det finna andra grunder att häva ett avtal. Och jag visste inte att denna tråd var juridik instans, jag trodde det var tingsrätten...

Men nu var det ju "ocker" som åberopades av Binninge som skäl för att häva avtalet. Esb var, enligt honom, i stort sett en grönsak och EB hade utnyttjat detta för att köpa fastigheten till underpris.

Om du inte tidigare har uppmärksammat att det diskuteras juridik i tråden så är det nog dags nu.
2021-02-27, 19:10
Avslutad
Citat:
Det här ärendet handlar inte om juridik. Det handlar om att köra över en gammal man.

Exakt, Ebba går utan vidare över lik för att få sin vilja igenom, antar att hon inte ens hade blinkat om hon indirekt dödat Esbjörn med Corona.
För hennes 8-10 besök/träffar med Esbjörn innan hon lyckades blåsa honom hade i dessa tider kunnat bli gubbens död!
2021-02-27, 19:10
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:

Säger till dig som till Taggad: Ge då stöd till Esb och se till att släktingen med vänner lika mycket skit som EB för du ger intrycket av att ta allt dom säger som något för hans bästa utan egna motiv.

Och jo, ärendet handlar mer om juridik än något annat. Varför tror du det ska upp i tinget för? 😂
2021-02-27, 19:11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det har sagts att han ångrade sig dagen efter, men det finns inga tecken på att det gick till så, det berömda rekommenderade brevet tex, skrevs först långt senare...

Dessutom, om anledningen till att han ångrar sig ska vara att det börjat röjas på tomten förutsätter ju det att röjningen påbörjats samma dag som handpenningen erlagts(eller möjligen dagen efter), har EBT verkligen varit så het på gröten att det börjat röjas redan samma dag? Det känns inte som något jag skulle göra så snart när inte hela affären är klar i alla fall.

Jag tror att ESBJ släkting och "vänner" ställt till ett elände för både honom och EBT. Hoppas att det i så fall går att bevisa och att dom får rättsliga följder och att både EBT och ESBJ rentvås och kan försonas.

Medias roll i detta bör också granskas grundligt och resultatet redovisas för allmänheten.
2021-02-27, 19:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är bäst att du håller dig till ljusböcker. Läsning kanske inte är din grej?
Ljusböcker? Är det nåt som Ebba & co "läser"?
2021-02-27, 19:12
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
?? Nu har hon ju faktiskt bearbetat denne gamling under en lång tid, och lockat/tvingat gamlingen att sälja långt under marknadspris. Det kunde gått bra, men det gjorde det inte. Då bör hon backa.
Nej det stämmer inte, varför ljuger du? Läs om vad som faktiskt hänt istället och sluta med sånt här jävla tramsande. Har du inget vettigt att tillföra så håll käft istället. Såssesanningar är helt irrelevanta numera.
Senast redigerad av guderi 2021-02-27 kl. 19:16.
2021-02-27, 19:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Säger till dig som till Taggad: Ge då stöd till Esb och se till att släktingen med vänner lika mycket skit som EB för du ger intrycket av att ta allt dom säger som något för hans bästa utan egna motiv.

Och jo, ärendet handlar mer om juridik än något annat. Varför tror du det ska upp i tinget för? 😂
Jag skiter i Esbjörns släktingar med vänner. Jag vill det som Esbjörn vill.

Ja, för Ebba & co handlar det enbart om juridik. Det står smärtsamt tydligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in