2021-02-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
När jag sålde en lägenhet så blev den eventuelle köparen först godkänd av brf sen betalde köparen en handpenning. Så gick det också till när jag köpte min första lägenhet med mäklare inblandad.

Jag skulle inte betalt handpenning/slutsumma utan att veta att all formalia är klar. Sen kan ju allt hända såklart.

Jag har inte köpt hus men jag förstår att all formalia måste vara klar innan någon betalning kan ske.

Ingen betalar väl för något, för att sedan hålla tummarna. Och hoppas på att man får det man betalt för?

Absolut kan man ju göra det om man köper något på Blocket för 500 kr.

Normalt sätt så betalar man in handpeningen på ett deponikonto hos mäklaren.

Som sedan när medlemmen är godkänd betalar ut det till säljaren - arvodet för mäklaren.

Säljaren får alltså inte pengarna förens dom är godkända.
2021-02-27, 18:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!

Länk till läsbar bild: https://pbs.twimg.com/media/EvOkf0GW...name=4096x4096

Alla ska läsa!

Tack för länken!

Det befäster sannolikheten att det är ett gäng skurkar&skojare som är ute efter Esbjörns tillgångar. Och Ebba är definitivt inte en av dem. Hon har gjort rätt för sig.

Denna artikel borde verkligen läsas av alla!

Att media har köpt dessa skurkars version med hull och hår är osannolikt, utan de måste ha förstått att något lurt varit bakom. Syftet från vissa mediehåll har varit att politiskt smutskasta Ebba, mot bättre vetande.
2021-02-27, 18:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Nu har ju möjligheterna att åberopa "ocker" försvunnit som en morgondimma i solen ur denna sak. Efter hand när alla fakta radats upp, ett efter annat har det visat sig att Esb är klar i knoppen som ett korvspad. Och någon värdering som visar på underpris för fastigheten har inte kunnat presteras.

Och innan du börjar orera om Densias värdering så inleds den med att underlaget inte är fullständigt och att den inte kan användas i en tvist enligt Jordabalken. Den utgör alltså en nullitet i sammanhanget.

Det finns väl ingen anledning att påbörja en ny omgång med ett redan uttjatat tema?
Det finna andra grunder att häva ett avtal. Och jag visste inte att denna tråd var juridik instans, jag trodde det var tingsrätten...
2021-02-27, 18:31
Medlem
arbetets avatar
Inte ett pip om Ebba i SVT Rapport 18:00.

Vi får se om TV4 Nyheterna nämner historien 19:00.
2021-02-27, 18:33
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tack. Sätter värnet om dom svaga före mitt eget välbefinnande.

För att inte någon ska få för sig att du far med osanning (vilket är till men för tråden ) så tror jag du glömde svara på frågan om källa på det du skrivit (vid flera tillfällen) att Esbjörn besökte hans föräldrars sommarställe första gången när han var 15 år?
Det låter i sanning underligt.
Det är väl inte ljug i avsikt att framställa EBs onaturliga begär efter hans hus som mindre fult och rättmätigt -då hans sagda barndomsminnen därmed är lögn?

Marken på Esbjörns fastighet har med åren blivit lite vildvuxen och det rödmålade huset intill sjön har sett bättre dagar. Hans föräldrar hade det som sommarställe och många av Esbjörns bästa barndomsminnen finns från somrarna i området.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Om du kämpar för de svaga varför håller du då släktingen indirekt om ryggen. Jag kan förstå hur du resonerar ang. Esb men du glömmer varje gång att ge patrasket bakom hans rygg sin beskärda del av riset och därigenom faller hela din fasad.
Du skiter i dom svaga bara du får rätt om EB.
2021-02-27, 18:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Är det vad du tror?

Är bedrövligt att plöja igenom inlägg efter inlägg med PÅSTÅENDEN från Esb påhejare som aldrig lägger fram obestridlig fakta för det dom säger.

Håll isär fakta och personlig åsikt för helvete!

Citat:
Esbjörn, som har vissa minnesproblem, sålde i augusti släktgården till Ebba Busch, men ångrade sig dagen efter att avtalet var undertecknat och vädjar nu förtvivlat om att få avtalet hävt.

Ebba Busch har kopplat in advokat för att driva igenom affären.

– Hon tjatade och tjatade om att få köpa och jag kände mig pressad, berättar Esbjörn.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
2021-02-27, 18:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Tack för länken!

Det befäster sannolikheten att det är ett gäng skurkar&skojare som är ute efter Esbjörns tillgångar. Och Ebba är definitivt inte en av dem. Hon har gjort rätt för sig.

Denna artikel borde verkligen läsas av alla!

Att media har köpt dessa skurkars version med hull och hår är osannolikt, utan de måste ha förstått att något lurt varit bakom. Syftet från vissa mediehåll har varit att politiskt smutskasta Ebba, mot bättre vetande.
Ja, det är ju skurkaktigt att låta Esbjörn - som tydligen är fullt tillräknelig - att själv bestämma vad som ska hända med hans egendom.
2021-02-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Intressant! Så du har källa på att det inte var Esbjörn utan Majken som bad om kontonummer hos banken? Spännande - berätta mer!

Vet du från vems mailkonto de fyra mailen sändes till Ebba vari uppgift om kontonummer efterfrågades?

Kommer dessvärre inte ihåg var jag läste det men det var i en tidning,,tidningar kan man väl lita på? :P

Har ingen aning om vem som begärt att få kontonummer men vet jag läst det också i tidning.
2021-02-27, 18:44
Medlem
Vicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Där påstår han att han ångrade sig dagen efter men i tv4-intervjun påstår han att det var vid samband med röjningsarbetet som han ångrade sig.

Vad är lögn och sanning? Båda kan inte vara sanna. Om han ångrade sig dagen efter varför säger han inte det vid intervjun?
2021-02-27, 18:44
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Det Esb säger i Expressen är helt klart besvärande, men det nämndes inget om detta förrens efter släktingens inträde i ringen. För att göra som dig påstår jag att detta är en efterhandskonstruktion framtvingad av släktingen. Bevisa mig fel, folk kan ljuga ut i helvete när dom vill...

Vad som har hänt och vad som sägs ha hänt är inte alltid samma sak.

Edit: Inlägg ovan tar upp en poäng jag missade.
2021-02-27, 18:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Om du kämpar för de svaga varför håller du då släktingen indirekt om ryggen. Jag kan förstå hur du resonerar ang. Esb men du glömmer varje gång att ge patrasket bakom hans rygg sin beskärda del av riset och därigenom faller hela din fasad..

Ja det borde verkligen gås och plockas ris till ryggar. Skurkgänget som manipulerar Esbjörn och försöker att förskingra hans tillgångar, de smutskastar en politiker med lögner som kan få konsekvenser för hela Sverige.
2021-02-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så du tror att hon ensam köper ett hus för nästan 4 mkr, som dessutom ska renoveras, utan tanken på att bo där? Bra tänkt...
Vilken värld lever du i? Hon vill inte köpa ett hus. Hon ville köpa en fastighet, en tomt. Hon har med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in