2021-02-27, 18:10
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
En bild på SE vid mordplatsen tagen inom 5 min efter ambulanserna lämnat:

https://www.youtube.com/watch?v=OrQ7mM8bybg

Lägg märke till att mannen på bilden har identiskt signalement med SE och därför måste vara SE!
Läser man kommentarerna, så ser man ju att det är en kriminalare och det är också därför bilden aldrig stjälpt SE-teorin.

Men att länka falsk information är precis det som kan förväntas av dig.

För ett tag sedan tog du ett vittnesmål med en man och en kvinna i armkrok, klippte bort kvinnan och utbrast triumfatoriskt att mannen måste vara SE pga en liknelse om klädesplagg i samma vittnesmål. (en liknelse som hade att göra med riktningen i vilket det förmodade paret gick).

Men du är som vanligt inte ute efter att föra ärendet framåt utan för att raljera och håna.

Det säger en hel del om din karaktär, men som vanligt tillför ditt inlägg inte den här tråden ett dyft ...
Citera
2021-02-27, 18:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Läser man kommentarerna, så ser man ju att det är en kriminalare och det är också därför bilden aldrig stjälpt SE-teorin.

För ett tag sedan tog du ett vittnesmål med en man och en kvinna i armkrok, klippte bort kvinnan och utbrast triumfatoriskt att mannen måste vara SE pga en liknelse om klädesplagg i samma vittnesmål. (en liknelse som hade att göra med riktningen i vilket det förmodade paret gick).

Men du är som vanligt inte ute efter att föra ärendet framåt utan för att raljera och håna.

Det säger en hel del om din karaktär, men som vanligt tillför ditt inlägg inte den här tråden ett dyft ...

Han använde er egen logik mot er. Kan ju omöjligt finnas två personer i rock och keps....

Men det gick över målet
Citera
2021-02-27, 18:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Att det inte är en kriminalare är ganska tydligt.

De här förhören:

https://www.youtube.com/watch?v=fJs87NRhil0

Och hela bildserien tyder på att det är SE och ingen annan på mordplatsen.

http://www.itdemokrati.nu/page60.html

Ingen tekniker var där när bilderna togs. Däremot ser det precis ut som SE på bilden. Tagen under en tidsperiod som SE hävdar att han var där. Inte som GM utan som vittne.

Edit: Kommentaren om att det skulle vara en kriminalare på bilden är skriven av någon okänd. Den kan vi helt bortse ifrån.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-02-27 kl. 18:29.
Citera
2021-02-27, 18:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Sen kan du alltid fundera på vilka det äldre paret ska ha varit då? Okända personer på platsen tyder på att man kan va både anonym och osynlig i de andra vittnenas förhör
Citera
2021-02-27, 18:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Då avfärdar du vittnen från mordplatsen.

De flesta anger en jacka eller rock som slutar mitt på låret.
Ingen keps.
Ingen väska.

Barhuvad, tjockt mörkt hår eller stickad mössa med en bred uppvikt kant.

YN var inte ens på mordplatsen.

Enligt förhör E-15 1 ser inte YN någon huvudbonad.
Anger ålder till 35-45 år samt längd till 175-178 cm, normal kroppsbyggnad.

Var får du keps ifrån?

Jag vill påpeka att det står att polisen som kom först till mordplatsen fick uppgifter om keps och att flera personer sprungit efter mördaren i sammanfattningen i fupen mot CP. Första delen.

Dock upptäckte jag när jag skulle länka att Lars Larsson har tagit bort sina länkar till Fupen i MOP-arkivet.

Lars Larsson verkar ha hittat något som kullkastar hela korthuset om SE som GM. Lite den låga profil han håller och uttalandet "Jag har lämnat MOP bakom mig" tyder på att han insett att det inte håller att peka ut SE.

Edit: Har någon några fungerande länkar till FUP mot Christer Pettersson?
Senast redigerad av ursprungligen 2021-02-27 kl. 18:44.
Citera
2021-02-27, 18:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag vill påpeka att det står att polisen som kom först till mordplatsen fick uppgifter om keps och att flera personer sprungit efter mördaren i sammanfattningen i fupen mot CP. Första delen.

Dock upptäckte jag när jag skulle länka att Lars Larsson har tagit bort sina länkar till Fupen i MOP-arkivet.

Lars Larsson verkar ha hittat något som kullkastar hela korthuset om SE som GM. Lite den låga profil han håller och uttalandet "Jag har lämnat MOP bakom mig" tyder på att han insett att det inte håller att peka ut SE.

Lars Larsson har ju redan från han släppte sin bok sagt att han inte pekar ut någon. Han visar bara på möjligheten. Hedervärt kan jag tycka.

Och det är klart att TP och KP drar med sig Lars Larsson i fallet. Så det är inte konstigt han ligger lågt.

Han tycker nog inte att utpekandet var korrekt.
Citera
2021-02-27, 18:42
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Att det också finns lite observationer om WT bortförklaras i TPs sagobok med ett citat från HH!

Något med andemeningen om att det alltid finns en massa "brus" och "sammanträffanden" som man måste bortse ifrån för att lösa det hela.

För övrigt är litteraturlistan till SEktbibeln minst sagt svajig: Sven Anér, Gunnar Wall, Anders Jallai, Börje Wingren, Lars Borgnäs, Hans Holmer osv.

Jo, det är precis som vid utpekandet av CP.

Om du har ett tusenbitarspussel men har tusenfembitar i pusslet där de fem bitarna verkar passa ihop men inte hör dit hamnar man i utpekandet av SE och CP.

Allt är så ansträngt konstruerat.

Från motiv till vapen till flyktväg till vittnesuppgifter till efterspelet.

Det saknas motiv.
Då fantiserar man ihop att SE kan ha stött på dem utanför och blivit kränkt. Finns det en enda indikation på det?

Vittnen uppger att GM stod och väntade på LOP.
Då har SE sett LOP och gått om LOP till korsningen.
Att det inte fungerar med stämplingen och kallpratet med väktarna, då kortar man ned småpratet.

Hur kunde SE veta att LOP skulle komma förbi där vid 23:21?
Allt från teorier där han tagit sig från Grand till baksidan och sprungit in från baksidan av Skandia huset och stämplat ut och kommit ikapp dem till att SE såg dem när han gick ut från Sveavägen 44 och så vidare.

Att SE kom tillbaka till Skandia?
SE har lubbat runt halva City för att springa tillbaka dit och gömma mordvapnet där. En del föreslår att SE sprang upp till Riddargatan och gömde revolvern i sin mors lägenhet.

Vittnen säger sig ha sett en barhuvad man med tjockt svart hår eller haft en stickad mössa med bred uppvikt kant.
Då sätter man tilliten till två vittnen som inte pekat ut SE.
Var kepsen kommer ifrån undrar jag. YN anger inte keps och pekar inte ut SE. LJ tvekar om keps och är bara säker på mörka kläder.

Varifrån fick SE vapnet?
Från en bekant som var vapen samlare som hade vapnen inlåsta och aldrig skulle riskerat allt för att låna ut det till SE.

Varifrån fick SE ammunitionen?
Metal piercing. Hittade han den på gatan?

Vittnen har sett SE på mordplatsen efter mordet. Då ljuger man medvetet ihop en historia där vittnen förväxlat SE med andra.

SE beskrivs som en man som inte kunde göra en fluga förnär men gärna kryddade sina upplevelser för att få uppmärksamhet.
Då får man hans vittnesmål till att allt han sagt är lögn för att dölja mordet.

Hade SE vana med vapen?
Då gräver man fram att han sköt gevär på 50-talet när han var anställd på FM Armetygförvaltning där arbetsgivaren stod för vapen och ammunition.

SE uppger att polisen inte har intresserad av hans vittnesuppgifter på plats.
Då anklagas SE för lögn trots att andra vittnen uppger samma sak.

SE har angett Anders och Lars positioner vid mordplatsen.
Redan 1 mars.
Då anklagas SE för att han läst allt i tidningarna trots att han bevisligen uppgett det innan det står i tidningarna.

Och så löper det vidare.

Bara hittepå efter hittepå.
Senast redigerad av Herakleios 2021-02-27 kl. 18:46.
Citera
2021-02-27, 18:49
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:

Edit: Har någon några fungerande länkar till FUP mot Christer Pettersson?

Men CP hade ingen keps?
Har den trollats dit och bort och sedan bort igen?

Det är bara att välja och vraka och sätta ihop det hur man själv önskar?

Att se till fakta och sannolikhet är mindre värt än att cherrypicka och fylla i det som saknas med fantasier?
Citera
2021-02-27, 18:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Jo, det är precis som vid utpekandet av CP.

Om du har ett tusenbitarspussel men har tusenfembitar i pusslet där de fem bitarna verkar passa ihop men inte hör dit hamnar man i utpekandet av SE och CP.

Allt är så ansträngt konstruerat.

Från motiv till vapen till flyktväg till vittnesuppgifter till efterspelet.

Det saknas motiv.
Då fantiserar man ihop att SE kan ha stött på dem utanför och blivit kränkt. Finns det en enda indikation på det?

Vittnen uppger att GM stod och väntade på LOP.
Då har SE sett LOP och gått om LOP till korsningen.
Att det inte fungerar med stämplingen och kallpratet med väktarna, då kortar man ned småpratet.

Hur kunde SE veta att LOP skulle komma förbi där vid 23:21?
Allt från teorier där han tagit sig från Grand till baksidan och sprungit in från baksidan av Skandia huset och stämplat ut och kommit ikapp dem till att SE såg dem när han gick ut från Sveavägen 44 och så vidare.

Att SE kom tillbaka till Skandia?
SE har lubbat runt halva City för att springa tillbaka dit och gömma mordvapnet där. En del föreslår att SE sprang upp till Riddargatan och gömde revolvern i sin mors lägenhet.

Vittnen säger sig ha sett en barhuvad man med tjockt svart hår eller haft en stickad mössa med bred uppvikt kant.
Då sätter man tilliten till två vittnen som inte pekat ut SE.
Var kepsen kommer ifrån undrar jag. YN anger inte keps och pekar inte ut SE. LJ tvekar om keps och är bara säker på mörka kläder.

Varifrån fick SE vapnet?
Från en bekant som var vapen samlare som hade vapnen inlåsta och aldrig skulle riskerat allt för att låna ut det till SE.

Varifrån fick SE ammunitionen?
Metal piercing. Hittade han den på gatan?

Vittnen har sett SE på mordplatsen efter mordet. Då ljuger man medvetet ihop en historia där vittnen förväxlat SE med andra.

SE beskrivs som en man som inte kunde göra en fluga förnär men gärna kryddade sina upplevelser för att få uppmärksamhet.
Då får man hans vittnesmål till att allt han sagt är lögn för att dölja mordet.

Hade SE vana med vapen?
Då gräver man fram att han sköt gevär på 50-talet när han var anställd på FM Armetygförvaltning där arbetsgivaren stod för vapen och ammunition.

SE uppger att polisen inte har intresserad av hans vittnesuppgifter på plats.
Då anklagas SE för lögn trots att andra vittnen uppger samma sak.

SE har angett Anders och Lars positioner vid mordplatsen.
Redan 1 mars.
Då anklagas SE för att han läst allt i tidningarna trots att han bevisligen uppgett det innan det står i tidningarna.

Och så löper det vidare.

Bara hittepå efter hittepå.

Otroligt bra inlägg.

Sagan om den osannolika mördaren är just så osannolik att den inte kan lura en halvsmart tioåring.

Men med tvärtomlogik är allt som SE gör eller säger en indikation på hans skuld.

Du vet kanske att SE var på väg till Tunnelgatan och gick på trottoaren fram till mordplatsen där han stannade till vid OP innan han sprang efter mördaren in i gränden.

Då har SE "speglat mördaren". följt trottoaren stannat vid OP och sprungit in i gränden.

Det finns till och med ett vittne som sett en man springa in i gränden långt efter mördaren. Han sitter i en bil och kontaktar polisen senare. Första patrull på plats har fått uppgift att två personer följt efter mördaren i gränden. Förutom LJ så bör det finnas en till person som springer i gränden efter mordet.

Det spelar ingen roll vad SE gör eller säger. Han är skyldig ändå liksom. Dumheter helt utan substans.
Citera
2021-02-27, 18:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Lars Larsson har ju redan från han släppte sin bok sagt att han inte pekar ut någon. Han visar bara på möjligheten. Hedervärt kan jag tycka.

Och det är klart att TP och KP drar med sig Lars Larsson i fallet. Så det är inte konstigt han ligger lågt.

Han tycker nog inte att utpekandet var korrekt.

Hur tycker du det rimmar med att ta bort länkarna till FUP mot CP? Det finns väl inget samband.
Citera
2021-02-27, 18:59
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sen kan du alltid fundera på vilka det äldre paret ska ha varit då? Okända personer på platsen tyder på att man kan va både anonym och osynlig i de andra vittnenas förhör
Nej, du vet inte ens om det finns ett "äldre par" (hon är inte alls säker på sin observation)

Det kan ju ha funnits någon annan som sett "dem" och beskrivit "dem", så det är inte alls säkert att "de" är okända ...du har inget stöd för det ... (nu leker jag "enough-is-enough" och letar fel)
Citera
2021-02-27, 19:02
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Hur tycker du det rimmar med att ta bort länkarna till FUP mot CP? Det finns väl inget samband.

Han distanserar sig från mordet för han vill inte bli så starkt ihopkopplad med utpekandet?

En tillfällighet?

En omstrukturering i materialet. FUP mot CP var guld förr. Men nu när annat material kommer fram så blir FUPen mot CP hopplöst efter. Och dubbletter till stor del.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-27 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in