2021-02-27, 17:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
En intressant passage:

” Esbjörns syskonbarn, Matz Bolin bekräftar för Aftonbladet att han har ringt Ebba Busch, detta efter att KD-ledaren försökt få tag i honom flera gånger. Han förnekar bestämt att han har hotat henne.”

Varför i allsin dar skulle Ebba ihärdigt försöka få tag på Matz Bolin?
Det går inte ihop för fem öre. Samtidigt driver de linjen att Ebba gjort sig oanträffbar för Esbjörn så han inte kan framföra att han ångrat sig. Deras berättelser faller ihop som rucklet till stuga hon köpt.

Dessutom säger Esbjörn att Ebba sagt till honom vad Matz sagt till henne. Nu tror ju inte jag på den berättelsen, men den avslöjar då att Esbjörn och Ebba pratat efter att Matz hotat Ebba på telefon.

I själva verket är det såklart så att Esbjörn stod bredvid när Matz ringde Ebba och hotade henne. Han försäger sig i intervjun, när han avbryter sig själv, och ändrar till att det är Ebba som sagt att Matz använt grova ord.
2021-02-27, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Esbjörn vet att han agerar moraliskt förkastligt mot Ebba, även om det sannolikt beror mycket på påtryckningar från släktingar, pensionatsägaren och det juridiska ombudet.

Han vill egentligen inte tillbringa de sista åren av sitt liv så här, att dra sitt eget rykte i smutsen, enbart för att andra ska få ärva honom.
Jag tror att Ebba varit trevlig och vänlig mot honom, och att Esbjörn känt sig schysst behandlad och att han fått ett rimligt pris. Det är därför han skäms för att möta henne, nu när han svartmålat henne under press av omgivningen. Kan tänka mig att han gruvar sig enormt för att sitta och upprepa det han sagt om henne, ansikte mot ansikte med henne.
2021-02-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det blir ingen tredskodom om han har ett giltligt skäl. FHM uppmanar ju medborgarna att hålla sig hemma om de känner sig sjuka, så jag vet inte om man ens behöver något sjukintyg dessa dagar. Många förhandlingar har ställts in pga. detta.

Om du läste hela inlägget skrev jag dessutom någon av parterna eller ombuden
och jag skrev att om Esbjörn förhalar tvisten så blir det en tredskodom.
2021-02-27, 17:46
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ebba Bush har häcklats och kritiserats i massmedia, även statliga och politikerstyrda SVT har ägnat sig åt detta i sitt populära humorprogram "Svenska Nyheter", där Ebba framställs som en ohederlig buffel och Esbjörn är självaste Innocentius den store som befinner sig i ett gravt demenstillstånd.

Den här intervjun ger ju en helt annan bild vad som har hänt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/marcus-%e2%80%9dny-h%c3%a4pnadsv%c3%a4ckande-information-om-ebbas-husaff%c3%a4r%e2%80%9d/vi-BB1e3Vt2?ocid=mailsignout

Tänk att Svenska Nyheter försöker att påverka valresultatet så här uppenbart. Skandal. Skam.

Vad annat är att vänta från det sosse/vänster/mp-programmet? Fredrik Boltes, Appelquist & co:s lekstuga/roliga timme. Du betalar.

Tror dock de gick lite för långt i sitt förtal av en privatperson denna gången, men vad hjälper det, en papperslapp (om ens det) med ett "ajabaja" sedan fortsätter allt som vanligt ..
2021-02-27, 17:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Esbjörn, som har vissa minnesproblem, sålde i augusti släktgården till Ebba Busch, men ångrade sig dagen efter att avtalet var undertecknat och vädjar nu förtvivlat om att få avtalet hävt.

Ebba Busch har kopplat in advokat för att driva igenom affären.

– Hon tjatade och tjatade om att få köpa och jag kände mig pressad, berättar Esbjörn.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Frågan är hur uppenbara hans minnesproblem är. Om dom är uppenbara kan köpet gå tillbaka.

Min demente far ville köpa en bil och lyckades nästan. Dagen innan köpet skulle genomföras så ringde vi försäljaren och berättade att han är dement, och om köpet fullföljdes så skulle det bli rättssak och köpet hävas den vägen. Så säljaren drog tillbaka affären.
2021-02-27, 17:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Var det budgivning på objektet? Eller klämde Ebba till med ett skambud på direkten?

Det fanns flera andra intressenter som lagt bud. Ebba var den enda som accepterade priset som Esbjörn själv satt.
2021-02-27, 17:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Frågan är hur uppenbara hans minnesproblem är. Om dom är uppenbara kan köpet gå tillbaka.

Min demente far ville köpa en bil och lyckades nästan. Dagen innan köpet skulle genomföras så ringde vi försäljaren och berättade att han är dement, och om köpet fullföljdes så skulle det bli rättssak och köpet hävas den vägen. Så säljaren drog tillbaka affären.

Men ge dig, läs tråden!

E*björns så kallade minnesproblem har redan diskuterats i cirka 1000 sidor så djävla svårt att uppdatera sig innan man skriver inlägg kan det inte vara.
2021-02-27, 17:53
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
För att en slipad politiker ALDRIG kan få etiskt rätt mot en gammal knackig pensionär. Aldrig. En bra rådgivare har upplyst Ebba m det. Tyvärr är Ebba sig själv nog och fortsätter sitt politiska självskadebeteende.

Hyenan som först fann det lätta bytet slåss nu med dom andra hyenorna om bytet hon nerlagt..

Med den logiken är det alltså bara att tillsätta knackiga pensionärer i ledande positioner för att undgå all form av kritik eller ansvarsavkrävande. Jag förstår att det är Er våta dröm att sänka Ebba, en ung vass tjej skall kväsas direkt om hon har fel åsikter.

När du ändå diskuterar moral och liknande, hur tycker du Baastad (?) och Ygeman sköter sig för närvarande?
2021-02-27, 17:54
Avslutad
Citat:

Bäst för er att ni har på fötterna om ni gör en sån sak. Annars kan det bli ni som blir dragna inför tinget. Det är ju inte bara att gå runt och hävda på lösa boliner att folk är dementa.
2021-02-27, 17:54
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Ebba kanske framöver hoppar av politiken. Jag hoppas vi får se henne i "Ebbas brygga" med intelligenta gäster för ovanlighetens skull.
2021-02-27, 17:55
Medlem
trngws avatar
Citat:

Hans eventuella minnesproblem är så vaga att sjukvården beskriver dom som "subjektiva". Det betyder på svenska att sjukvården inte kan finna några problem, men att Esbjörn själv upplever problem. Man kan alltså inte med några objektiva metoder finna någon minnesproblematik.
Hans diagnos grundar sig på det som sjukvården kallar en "subjektiv närminnesproblematik".
2021-02-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det fanns flera andra intressenter som lagt bud. Ebba var den enda som accepterade priset som Esbjörn själv satt.

Har inte följt tråden. Har huset varit utlagt till försäljning hos mäklare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in