Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Jag har uppfattat det som att Ebba flyttar runt mellan olika boenden med barnen, då hon gjort sig av med sin lägenhet (därför hon kallar sig hemlös). Det är väl rätt jobbigt att flytta då och då i väntan på tillträdet och sedan renoveringen efter det, nu har det ju blivit ett halvår fördröjt än så länge, och längre blir det väl...
En väninna var med Ebba vid kontraktskrivandet, så hon skulle ju kunna skriva på en bevittning, men det skulle inte hjälpa så mycket då det krävs två vittnen.
Köpeavtalet behöver ju inte ens bevittnats, bevittningen av köpekotraktet skulle ske den 16/9-2020, de skulle gemensamt möta upp hos banken men E*björn dök ju som bekant inte upp och därför har den här tråden blivit så här stor.
Sorglig historia och medias hantering av den är fan skrämmande, den här omvändelsen under galgen som har hänt nu ger mig en stark känsla av avsmak, de visste lika väl som vi i tråden hur fan det låg till egentligen.
Nu hoppas jag att Ebba Busch visar ballar av stål och fullföljer köpet, huset är värt ett bättre öde än det som E*björns giriga bekanta har gett det.