2021-02-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Well jag skulle kalla Mårten Schultz för expert men jag förstår om han inte når upp till Ebba Busch-sektens högt ställda krav. Han har tolkat det som att det mest troligt är förtal det handlar om men han är smart nog att inte föregå rätten för då hade även han kunna bli föremål för Ebba Buschs raseri.

https://www.svd.se/buschs-fb-inlagg-kan-vara-brottsligt
Du lyckas göra en åsna av dig själv i ditt eget inlägg. Mårten Schulz har mycket riktigt sagt att det kan vara förtal. Men du hävdar att han har sagt att det är förtal. Jag tycker att du borde försöka hålla lite bättre nivå på dina inlägg och inte ljuga så förbannat mycket. Särskilt när du sätter dig själv på en piedestal som en Rickard Rättrådig. Då får man inte vrida på fakta som Hala Harry eller Hala Fulspritz.
2021-02-27, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det är det ingen som vet. Ebba Buschs bud är på intet vis konkurrenskraftigt.
Om man köper en fastighet och man vill undvika tex budgivning så brukar man gå ut över utgångsbudet. Normalt brukar vara 10% höjning på utgångspriset för att slippa bud, det hade varit ett konkurrenskraftigt bud.
Dessutom med Ebba Buschs fulspel här så hade hon ingen konkurrens, hon agerade fort och med hög precision för att Esbjörn inte skulle hinna reagera.
Och vilket var utgångspriset I det här fallet?
2021-02-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
PRECIS Det är detHÄR som fallerar och därför avtalet borde ogiltigförklarats. Esbjörn förstod inte innebörden av avtalet och vad som händer när han har skrivit på.

Att han inte förstår att han inte kan häva efter han skrivit på framgår ju klart av intervjun! Eftersom han tycker att det är självklart att han kan häva det. Och att han blev förargad när Ebba kom och skulle ändra på hans fastighet

En registrerad mäklare har upprättat kontraktet och således MEDVERKAT till denna överlåtelsen, men inte gått igenom med Esbjörn vad kontraktet verkligen innebär och vad betydelsen är av att han skriver under. Han har inte ens träffat Esbjörn, och därav så har han friskrivit sig allt ansvar, det har han själv sagt i en intervju. (dock kan han inte avskriva sig sitt ansvar i denna överlåtelse som registrerad mäklare )
Enligt Esbjörn var problemet att Ebba inte vill ha en skogstomt. Kallar du honom för lögnare?
2021-02-27, 13:56
Medlem
Någon som har koll vart detta hus ligger.???
Mariannelund?
2021-02-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!

Länk till läsbar bild: https://pbs.twimg.com/media/EvOkf0GWYAMYoZp?format=jpg&name=4096x4096

Alla ska läsa!
Fantastiskt att sanningen segrar till slut!
2021-02-27, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Väl talat!
Sanningen är att Ebba är en ful jävel som tar till precis allt (utom våld) för att få sin vilja fram. Tom, barnen har har används av offerkoftan som slagträ för att vinna sympati.

"Jag är en ensamstående mor med två små barn som söker efter en trygg plats att växa upp på."
https://www.di.se/nyheter/ebba-busch-om-sd-samarbete-och-hustvisten-har-dragits-i-smutsen-i-medierna/

Tvättat från gråtande politikerslem: Ut med gubbjäveln jag behöver huset bättre.

Fy fan så vidrigt att hon gömmer sina sjukliga begär till huset bakom barnen.
Offerkoftan stinker så man får kväljningar..

Gubbjäveln bor ju inte ens i huset (som är obeboeligt i nuvarande skick). Han bor (sannolikt gratis) på ett pensionat i närheten. Ägaren till pensionatet har tidigare låtit äldre herrar bo på pensionatet i utbyte mot att hon får ärva deras fastigheter när de dör.

Nu vill hon återupprepa proceduren med Esbörn.
2021-02-27, 14:02
Avstängd
Citat:
PRECIS Det är detHÄR som fallerar och därför avtalet borde ogiltigförklarats. Esbjörn förstod inte innebörden av avtalet och vad som händer när han har skrivit på.

Att han inte förstår att han inte kan häva efter han skrivit på framgår ju klart av intervjun! Eftersom han tycker att det är självklart att han kan häva det. Och att han blev förargad när Ebba kom och skulle ändra på hans fastighet

En registrerad mäklare har upprättat kontraktet och således MEDVERKAT till denna överlåtelsen, men inte gått igenom med Esbjörn vad kontraktet verkligen innebär och vad betydelsen är av att han skriver under. Han har inte ens träffat Esbjörn, och därav så har han friskrivit sig allt ansvar, det har han själv sagt i en intervju. (dock kan han inte avskriva sig sitt ansvar i denna överlåtelse som registrerad mäklare )

Skitsnack. Det finns ingen giltig grund för att häva avtalet.
2021-02-27, 14:04
Medlem
Citat:
Tycker det framgår att det är människor runt Esbjörn som bryr sig om honom, dessutom att de noggrant har gått igenom vad fullmakten innebär och att det inte är något som tar ifrån honom hans beslut. Något som det missats med avtalet om husköpet, vem har gått igenom det med Esbjörn, Ebba? Ebbas väninna??, har dom gått igenom paragraf efter paragraf och förklarat vad kontraktet innebär och vad som gäller efter han har skrivit under? Ingen annan var ju närvarande!
Hur var det med den där Karin som det står om i artikeln. Samma gäng ville ha en fullmakt av henne också för att lura henne på pengar. Eller de gamla farbröderna som testamenterade allt till Majkgård. Hon var bara snäll som tog emot deras släktgård?
2021-02-27, 14:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Haha, så korthuset faller samman nu, inte undra på att såssetrollen har varit så aktiva i tråden den senaste tiden.
Expressen borde rimligtvis skämmas ganska rejält, de har agerat under all kritik och det de gjort är inget annat än ett journalistiskt haveri, allt för att jaga clicks och sälja lösnummer.

"allt för att jaga clicks och sälja lösnummer."
Jag tror att det handlar om något annat. Den djupa staten vill framställa Ebba i dålig dager för att försvåra samarbete mellan Kd, M och SD.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ursprungligen postat av Revej
Nejdå, men Ebba vägrar ge Esbjörn sitt kontonummer för att få Esbjörn att se skurkakrig ut.

Det var inte Esb som gick in på banken och bad de returnera pengarna till Ebba.
Det var en kvinna, (pensionatstanten?)

Banken ruskar då på huvudet.

De som bett om Ebbas kontonummer är alltså inte Esb utan hans "polare" och varför skulle Ebba ge sitt kontonummer till dessa?

Jag hade aldrig gett mitt kontonummer till någon jag inte har att göra med.

Ebba bad om möte med Esb för att reda ut men Esb kom MED sällskap och han gick därifrån inna mötet.

Känns väldigt mycket som att Esb omgivning pressar honom att inte genomgå försäljningen för att de vill ärba hans hus.

Om jag röstat KD så hade jag tyckt att Ebba är en strong dam som står för vad hon säger och gör!
(men läser jag medias artiklar som hitills pekat bu och bä s¨å kanske jag tyckt hon skulle ha stoppat, men nu verkar det som om det lossnar i media om vad som faktiskt hänt och pågår = Ebbas upprättelse!)
Det är inte1920-tal. Banken har alla nummer. Men banken kan inte godtyckligt återföra en handpenning för att en part får fel i huvudet. Det hade varit olagligt. Allt tjafs om kontonummer är dimmridåer och snömos. Det går inte till så.
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Det verkar som om skitstormen har kantrat.

Ja verkligen, eller som vi seglare säger - en riktig kovändning! Och nu seglar skutan åt rakt motsatt håll!

Så härligt att se denna förändring och att sanningen börjar komma fram i media till sist.

I efterdyningarna av detta får vi hoppas att media får sig en rejäl skopa för att de mörkat sanningen så länge!
2021-02-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ursprungligen postat av Revej
Nejdå, men Ebba vägrar ge Esbjörn sitt kontonummer för att få Esbjörn att se skurkakrig ut.

Det var inte Esb som gick in på banken och bad de returnera pengarna till Ebba.
Det var en kvinna, (pensionatstanten?)

Banken ruskar då på huvudet.

De som bett om Ebbas kontonummer är alltså inte Esb utan hans "polare" och varför skulle Ebba ge sitt kontonummer till dessa?

VET vi HELT SÄKERT att det var en kvinna som gick in på banken ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in