Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Tyckte att jag läste att hon skulle säga upp sitt boende och i och med det bli hemlös. Låter ju inte som man behöver säga upp sitt boende om man bor hos föräldrarna, därav min fråga. Men jag kan ha fel
FD maken ska enl. uppgift bo i Luthagen
Hur definierar man hemlöshet hos en person som har resurser att skaffa bostad är en frågeställning som inte diskuterats. Är Ebba Busch verkligen hemlös, eller har hon valt det tillståndet, att inte skaffa bostad, för att få sympatier inför kommande domstolsprocess om att hon har en bättre rätt till Esbjörns egendom?
Att se på sig själv som ett offer, och definiera sig själv som hemlös, är ofattbart i sin tarvlighet, i tid där många människor lever i fattigdom i Sverige och till och med är hemlösa på riktigt.
Att ha den lönen Ebba Busch har och välja hemlöshet som argument för att ta över Esbjörns bostad är bara en i raden av saker som visar hur hungrig Ebba Busch är, trots att hon borde vara proppmätt om man ser till de kvalifikationer hon har.
Min åsikt om henne är att hon är i akut behov av motgångar i livet för att inte missbruka det svenska språket med ord som hemlös för egen vinning skull.