Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
Nej, det var mer av ett konstaterande än en fråga haha. Förstod att hon inte bett om ursäkt.
Folk utan självinsikt och som aldrig reflekterar över sitt eget beteende är de absolut värsta jag vet. Jag har själv varit en som avfärdat andras kritik mot mig som att de är dumma i huvudet som inte ser vilken fantastisk person jag är – men har med åren insett att min bild av mig själv inte alltid stämmer överens med andras uppfattning om mig. Man måste kunna vara ödmjuk inför sina egna brister och problem, och våga stöta och blöta i dem, för att bli en bättre människa och inte behöva hamna i konflikter där man upplever sig själv som ett offer.
Om tolv pers tycker att du är jobbig och minst omtyckt – då ligger antagligen problemet hos dig själv och inte de tolv andra. Det är riktigt dumt att hela tiden avfärda kritik som att andra har "fel uppfattning" eller liknande om en. Man kommer aldrig kunna utvecklas som människa om man inte kan se sig själv med andras ögon och vara öppen för att förändras till det bättre.
Störde mig på Amilia av exakt samma anledning som jag stör mig på Nardos, ingen av dem är villig att utmana sin egen syn på sig själv.
+ hurmångasomhelst! Hon fortsätter ju med det så länge folk enablar henne genom att larva runt henne och tycka synd om. Hon måste brytas ner helt för att byggas upp och börja om.
Offerkoftor utan eget ansvar för någonting som ALDRIG låter folk prata till punkt har jag noll respekt eller empati för!