Citat:
I aktbilaga 155 finns ett beslagsprotokoll som är mailat 180831. Den första posten på sida 49 (44) i pdf:en avser SD:s arbetsdator som togs i beslag den 15 maj -18. Det som förvånar mig är att beslaget redan i augusti -18 är Utlämnat trots att det pågår en förundersökning om Mord och det beslagtagna föremålet härrör från den huvudmisstänkte.
www.docdroid.net/f7Tqxid/b2705-18-aktbilaga-155-husrannsakan-beslag-pdf#page=49
SD återfick alltså tidigt sin arbetsdator och det tycker jag är väldigt konstigt eftersom den borde ha varit lika intressant som mobilen att behålla under förundersökningen som handlar om det allvarligaste brottet.
Hävning och utlämnande av beslag under pågående Förundersökning ska godkännas av Förundersökningsledare och/eller Åklagare.
Vem/vilka godkände utlämningen av främst dator BG50942-1 och vilken datum återfick SD den?
Har TM, PW och Anett* Strandl* haft inverkan i beslutet om hävningarna?
Jag har hela tiden varit övertygad om att det digitala kan bli avgörande för en fällande dom, men det förutsätter att inget av det som "fångats" in från SD:s och LW:s enheter har förkommit hos polisen i Örebro.
www.docdroid.net/f7Tqxid/b2705-18-aktbilaga-155-husrannsakan-beslag-pdf#page=49
SD återfick alltså tidigt sin arbetsdator och det tycker jag är väldigt konstigt eftersom den borde ha varit lika intressant som mobilen att behålla under förundersökningen som handlar om det allvarligaste brottet.
Hävning och utlämnande av beslag under pågående Förundersökning ska godkännas av Förundersökningsledare och/eller Åklagare.
Vem/vilka godkände utlämningen av främst dator BG50942-1 och vilken datum återfick SD den?
Har TM, PW och Anett* Strandl* haft inverkan i beslutet om hävningarna?
Jag har hela tiden varit övertygad om att det digitala kan bli avgörande för en fällande dom, men det förutsätter att inget av det som "fångats" in från SD:s och LW:s enheter har förkommit hos polisen i Örebro.
Är analytikern Anett* S fortfarande singel och bor hemma hos sina föräldrar som är vänner med SD:s svärföräldrar? AS ser ut att kunna falla in i SD:s smak. Har hon låtit sig manipuleras av SD?
Ang din spoiler. Spanade in på An St fejja o kollade Ratsit. Hon är skriven hos föräldrarna. 44 år , verkar ensamstående m en son. S nya bonusbarn? Ironi, men tror absolut att S spelat upp sitt charmregister för henne. Bor man hos päronen i den åldern kan det ligga trauman bakåt som gör henne till ett perfekt offer att manipulera för jägare S?