2021-02-26, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är p-testo från 7 till 19 nmol/L normalt för gel? Har kört ett halvår, och det är 2 timmar efter applicering som blodprovet togs....enda som kan ha påverkat är att jag jobbade natt och tog provet utan att ha sovit nåt på hela natten

Det där att gå ta blodprovet utan sömn är verkligen till att nolla dina världen.
Jag har själv gjort det där för länge sedan i hopp om att få Nebido utskrivet.

Mitt Testa var också ordentligt nollat men läkaren sade bara att det måste ha blivit fel här och skickade mig till en annan läkare. Fick inte heller Nebido utan istället tog de bort mitt Testo-gel.
Citera
2021-02-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Inga som helst problem, bakterier trivs inte i olja

Ok tack för svar, misstänker att du är allvarlig?

Så dra upp i 4 pumpar och låta 3 ligga med ny nål bara tills det är dags.

Frågan är ju dock hur stor skillnad det blir i biverkningar etc på att sätta 125mg varje mån istället för 62,5 mån, Tors? Test C.
Citera
2021-02-27, 00:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Det där att gå ta blodprovet utan sömn är verkligen till att nolla dina världen.
Jag har själv gjort det där för länge sedan i hopp om att få Nebido utskrivet.

Mitt Testa var också ordentligt nollat men läkaren sade bara att det måste ha blivit fel här och skickade mig till en annan läkare. Fick inte heller Nebido utan istället tog de bort mitt Testo-gel.
Nollat och nollat, jag undrar om att gå från 7 till 19 är normalt med gel, eller om det är lite lågt, och att det isf kanske beror på sömnbrist det aktuella dygnet?
Citera
2021-02-27, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBengt
Ok tack för svar, misstänker att du är allvarlig?

Så dra upp i 4 pumpar och låta 3 ligga med ny nål bara tills det är dags.

Frågan är ju dock hur stor skillnad det blir i biverkningar etc på att sätta 125mg varje mån istället för 62,5 mån, Tors? Test C.

Jo jag är allvarlig Jag förvarar mina sprutor i en burk i rumstemperatur i ca 2 veckor. Jag gissar på att du mår bättre ju oftare du injicerar
Citera
2021-02-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jo jag är allvarlig Jag förvarar mina sprutor i en burk i rumstemperatur i ca 2 veckor. Jag gissar på att du mår bättre ju oftare du injicerar

Ok tack för svar, ledsen om man är tjatig, men kan du berätta mer i detalj hur du gör bara? Kan inte pma.

Skulle som sagt vilja splitta en ampull 250mg i 4 doser, sticka mån, Tors.

Fyller du pumparna, sätter dit nya nålar direkt osv, gärna hela processen då man verkligen vill undvika att något blir fel.

Supertacksam för det.
Citera
2021-02-27, 16:46
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ok tack för svar, ledsen om man är tjatig, men kan du berätta mer i detalj hur du gör bara? Kan inte pma.

Fyller du pumparna, sätter dit nya nålar direkt osv, gärna hela processen då man verkligen vill undvika att något blir fel.

Supertacksam för det.

Skulle tro att nålen byts ut.
Ex, du suger upp 1ml 250mg i en spruta, 0,25 ml motsvarar 62,5mg.

Måndag sätter du 0,25 ml, drar upp det som ligger i den använda nålen. Byt nål, tryck fram tills nålen är fylld. Sätt på skydd, till förvaring.

Upprepa på torsdag.

Blev snabbt detta, men frågan är om sprutan ska förvaras i kyl eller rumstemp. Har sett både och.
Citera
2021-02-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Skulle tro att nålen byts ut.
Ex, du suger upp 1ml 250mg i en spruta, 0,25 ml motsvarar 62,5mg.

Måndag sätter du 0,25 ml, drar upp det som ligger i den använda nålen. Byt nål, tryck fram tills nålen är fylld. Sätt på skydd, till förvaring.

Upprepa på torsdag.

Blev snabbt detta, men frågan är om sprutan ska förvaras i kyl eller rumstemp. Har sett både och.

Ok, min tanke var att dra upp ungefär 1/4 i 4 olika pumpar, en använder man direkt, de andra sätter men bara dit nya oanvända nålar på och låter ligga tills det är dags, blir ju ungefär 10 dagar en ligger som längst.

Får se vad flubber säger.
Citera
2021-02-27, 17:46
Medlem
På Nebido, åtta veckors intervaller. Allt sköts av läkare. Fungerar finfint med ett undantag. Dippar som fan sista två veckorna. Vecka 7 och 8 plus typ tre-fyra dagar efter injektion innan den har kickat in är jag så jävla trött. Min läkare vill inte gå ner under åtta veckor. Kanske kan jag ändra på det framöver. Ner till var 6:e.

Har funderat på att ge mig själv en mindre injektion vecka 6 typ 150-250. (Alltså sjätte veckan mellan mina ordinarie injektioner) Vad tror ni om det?

Jag har tillgång till några 1000ml Nebido och skulle jag ta 150-250 var åttonde vecka skulle de räcka länge. Förutsatt hållbarheten som jag frågat om i andra inlägg.

Är det en möjlig lösning på problemet?
Citera
2021-02-27, 18:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlRabe
På Nebido, åtta veckors intervaller. Allt sköts av läkare. Fungerar finfint med ett undantag. Dippar som fan sista två veckorna. Vecka 7 och 8 plus typ tre-fyra dagar efter injektion innan den har kickat in är jag så jävla trött. Min läkare vill inte gå ner under åtta veckor. Kanske kan jag ändra på det framöver. Ner till var 6:e.

Har funderat på att ge mig själv en mindre injektion vecka 6 typ 150-250. (Alltså sjätte veckan mellan mina ordinarie injektioner) Vad tror ni om det?

Jag har tillgång till några 1000ml Nebido och skulle jag ta 150-250 var åttonde vecka skulle de räcka länge. Förutsatt hållbarheten som jag frågat om i andra inlägg.

Försök med 7 veckor istället, att du dippar 2 veckor betyder inte per auomatik att injektionsintervallet måste ändras 2 veckor för behandlingen ska fungera i längden och 7 veckor torde vara lättare att få igenom än 6 veckor.
Citera
2021-02-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlRabe

Hur länge har du gått på TRT?
Citera
2021-02-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Hur länge har du gått på TRT?
Bara 6 månader. Så jag ska vänta lite till för att se om det stabiliserar sig. Mår som en kung vecka 1-2-3, mår bra vecka 4-5. Sedan omkring vecka 6-7 kommer en rejäl dipp. Inte så mycket psykiskt utan jag blir trött. Måste sova på eftermiddagen. Men det positiva är att dessa svackor kommer senare och senare. Så om ett år kanske jag inte känner några svackor alls.

Mitt experiment med extrainjektion får vänta. Tänkte att en tillförsel på 100-200ml vecka 5 kunde överbrygga svackan på slutet. Men det kanske är mer riskabelt.
Citera
2021-02-28, 06:59
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:

Supertacksam för det.
Du får skriva lite fler inlägg så kan du snart PM:a

1. Tvätta rent händer och ytan där du ska hålla på med ampullen och sprutorna.
2. Bryt ampullen, finns instruktioner på Youtube om man aldrig gjort det, man blir bättre på det med tiden.
3. Ha de pumpar med kanyl redo du ska fördela oljan i. Sug sedan upp 0,25ml i vardera pump, jobba bort ev. luft (dvs få luften till kanylen och tryck försiktigt ut den, det gör ingenting om det skulle vara lite luft i när du injicerar, så vaskar du mycket olja när du försöker så är det okej att låta luften va kvar.) Avsluta med att sätta på skyddskorken på kanylen försiktigt.
4. Förvaras förslagsvis i fryspåse i kylskåpet.

Observera att det kan bli något litet svinn på oljan när du fördelar den lilla mängden på fyra injektioner, t.ex. kanske du bara får fram 0,15ml till den sista pumpen. Isåfall fyll på resten från ny ampull när du använt upp de tre korrekt fyllda pumparna. Personligen suger jag upp oljan med 23G blå nål 30mm längd, hur lång och grov kanyl man använder är smaksak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in