2021-02-27, 00:24
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man kollar på Ebba Busch Facebook så presenterar hon sig som politiker och det är uppenbart hennes kanal till väljarna och allmänheten, man skulle kunna säga att det är en digital anslagstavla som hon som riksdagspolitiker använder för att få ut sitt budskap.

Enligt 4kap. 12§ i Regeringsformen får inte talan väckas mot henne som riksdagsledamot på grund av hennes yttranden eller gärningar under utövandet av uppdraget, utan att riksdagen har medgett det genom ett beslut som minst fem sjättedelar av de röstande har enats om.

Så riksdagen måste först ta ställning till om Binninge får väcka åtal mot henne för förtal och då måste fem sjättedelar godkänna det.

Det blir nog inget av det.

https://lagen.nu/1974:152#K4P12S1
Hon pratar om sina högst privata affärer och bekymmer som hon vill ha sympati för. Har inget med KD eller riksdagen att göra. Hon kommer nog kickas därifrån inom kort ska du se
2021-02-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jättebra fråga! Hörde häromdagen på nyheterna att alla partier vill att riksdagsledamöterna ska få en halvering av lönen (tror jag det var) om de inte en ids att komma till debatterna i riksdagen. De gånger man tittar på dessa debatter är det tämligen glest i salen. Men du kanske vet vad de gör
Riksdagsmän har ingen lön för det är inget arbete, de har ett arvode för uppdraget de är valda till. De är politiker 24/7.
2021-02-27, 00:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Läs § 6 i avtalet så förstår du

Observera att 6 § första stycket saknar verkan, då det står i strid med gällande lagstiftning.

Äganderätten övergår ovillkorligen när avtalet ingås genom att det undertecknas av parterna.
2021-02-27, 00:29
Medlem
Citat:
Hon pratar om sina högst privata affärer och bekymmer som hon vill ha sympati för. Har inget med KD eller riksdagen att göra. Hon kommer nog kickas därifrån inom kort ska du se
Du får ursäkta mig, men du har inte direkt lyst upp tråden med din kunskap så jag tar nog inte det du skriver särskilt seröst eller betydelsefullt. Men du får naturligtvis hoppas på vad du vill.
2021-02-27, 00:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Ebba bush låtsas vara en fin kristen flicka men under ytan döljer sig en bushfree stygg liten varelse som förmodligen gör vad som helst för makt och pengar, det gör de flesta politiker iofs..

Inte bara politiker i Esb närhet har vi:
M-gård fastighetsamlare som ger makt
MPL samlar på fulmakter som ger makt och iom det pengar från Esb som hon kan ge
Binninge som samlar på löjrom strumpor sprit och konkurser.
2021-02-27, 00:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ärligt talat - Esbjörn Bolin har inte skött vare sig tomt eller hus utan låtit stället förfalla till en knarkarkvarts nivå. Hade stället varit värdefullt för honom hade han skött det. Att se honom strida för stället är som att se nån strida för sin bajskorv. Vad ska han göra om köpet går tillbaka? Låta råttorna bo där 10 år till? Parkera skrotbilar kan han göra nån annanstans. Ebba vill rädda huset och göra nåt bra av stället.
Kanske där skon klämmer, vart ska de göra av med de gamla kärrorna.
2021-02-27, 00:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så hur menar du - jag som hyresvärd får göra vad jag vill, när jag vill, i mitt hus?

Svara på frågan istället, så kanske du börjar fatta.

Vem är hyresgäst i Ebbas hus?
2021-02-27, 00:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kanske där skon klämmer, vart ska de göra av med de gamla kärrorna.

Skrotbilar skrotar man det var troligen där MZ kom in i bilden då han samlar på sådana med
2021-02-27, 00:40
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får ursäkta mig, men du har inte direkt lyst upp tråden med din kunskap så jag tar nog inte det du skriver särskilt seröst eller betydelsefullt. Men du får naturligtvis hoppas på vad du vill.
Men snälla du, ta ett djupt andetag. Tror du seriöst att EB är något undantag från svensk lagstiftning? Hon är en vanlig brutta som blivit partiledare för att minoritetsparti (som kanske inte ens kommer in i riksdagen nästa val) men som nu gjort bort sig på allehanda vis till men för sitt lilla parti.

Och ursäkta att jag sa lön, när det skulle vara arvode.
2021-02-27, 00:40
Medlem
Det finns inte en chans att ett domslut skulle falla annat än positivt för Ebba. Sry trådens vita riddare som egentligen inte bryr sig om Esbjörn utan mer vill få utlopp för sitt har mot Ebba, han och entouraget av white trash kan inte vinna detta.
2021-02-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Svara på frågan istället, så kanske du börjar fatta.

Vem är hyresgäst i Ebbas hus?

Vilket hus? Ebba äger inte något hus.
2021-02-27, 00:55
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Men snälla du, ta ett djupt andetag. Tror du seriöst att EB är något undantag från svensk lagstiftning? Hon är en vanlig brutta som blivit partiledare för att minoritetsparti (som kanske inte ens kommer in i riksdagen nästa val) men som nu gjort bort sig på allehanda vis till men för sitt lilla parti.

Och ursäkta att jag sa lön, när det skulle vara arvode.

Tror den enda som gör bort sig är du som försvarar en girig släkting med en pedofil till försvarsjurist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in